|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Har jobbat lite med spåren idag... Hamnen i Bjusjöhamn är omarbetade:
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
STW-member
|
OT Angående eran diskussion om guide till tavlor och signaler så har jag knåpat ihop en sida som visserligen var riktad till Trainz, men innehåller likväl guide som kan tillämpas till vilken simulator som helst. Signaldelen har jag inte kommit så långt med beroende på att mitt signalprojekt avstannade till Trainz, men den kan jag komplettera och göra utförligare.
http://www.home.vxu.se/tnonv03/swedishcontentguides/ En sådan här guide sida kunde hamna under e-buzz istället för lätt tillgång av alla till valfri simulator. Om någon vill hjälpa till med detta så kontakta mig gärna på MSN.. jag är väl rätt insnöad eftersom jag är lokförare, så hjälp från andra är ju bra för att göra guiden tillgänglig för alla oberoende av kunskapsnivå. /Tomas |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hedersmedlem
|
Ja, din guide på SRW i detta ämnet är ju tok-bra, Tomas, så om den kunde finnas här på e-buzz, under allmänt om tåg-sim vore ju toppenbra! Magnus_y:s guide om radier är oxå på väg upp där, så det blir en lysande start på den FAQ-avdelningen i så fall, finns ju bra matnyttig information som är gångbar oavsett viken simulator man för tillfället använder...
Har du möjlighet och lust att komplettera signaldelen, vore pricken över... Jag kollar med dig vad du skulle behöva assistans med... En önskan från mig skulle då vara att ha en engelsk-språkig version oxå, så man kan lämna med länken till FAQ:n helt enkelt när man distrubierar en rutt. Min tillgängliga tid är dock lite begränsad, så jag hoppas på att nån mer nappar på att hjälpa till...
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Jag hoppas kunna hjälpa till lite. Översättning till amerikansk engelska samt komplettering med gamla grejer från min Säo samling. Några timmar nu och mer när trafiken på museispårvägen är över för året.
|
|
|
#5 | |
|
Hedersmedlem
|
Citat:
Arbetet på JBJ2 går vidare... Jämfört med JBJ i ursprunget, så är det mycke som är ändrat--- Om man är försiktig i uttalandet.. Uträtning av kurvor pågår. Ton-vis med 250m-kurvor är skickade till skroten. Bjusjöhamn är helt omlagda spår... Lokstation har tillkommit.. osv osv... äventyret fortsätter...
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
Underbart, Mazz!!!
Ser mycket, mycket bra ut.
|
|
|
#7 | |
|
Medlem
|
Citat:
Gillar givetvis att 250 meterskurvorna hamnar på skroten Lycka till med bygget Magnus
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Hedersmedlem
|
Citat:
Passar på att påminna... Att det ser så bra ut på bilderna, är ju för att jag har förmånen att få lägga spår i Hawk:s fina landskap... Japp, 250m-kurvorna vete tusan varför dom gödslat med från början, hade väl inte varit svårare att bygga me vettigare radie... nåja, nu åker dom väck iallafall, frid över deras minne... De flesta spåren blir utbytta... Japp, vi bestämde oss för ScaleRail till slut... De nackdelar det innebär att det saknas några spår, övervägs av de positiva effekter ScaleRail ger... Bara det att det är namngivet på ett mer logiskt sätt, gör att det är mycket snabbare att jobba med... Och, i en del avseenden, så finns det bättre med spårtyper... Så, det är gungor och karuseller... Så, för närvarande så är det korsningar lagda med Xtracks. Har frågat ScaleRail-skaparen om utsikterna efter två korsningar som är de som egentligen saknas mest... Om det inte finns några utsikter på dessa 2 spårdelar, så blir det helt enkelt att förse spåren med transparans och lägga över ett eget statiskt objekt med spårdelen.Så, i och med detta, så kan man väl säga att JBJ2 kommer innehålla lite känslor från GDSJ, JBJ, KMJ, Morvan, LLJ på en o samma gång... GDSJ, spåren... LLJ bangårdsplanering... JBJ, grundstory och terräng... KMJ landskap och miljö... Morvan miljö o växtlighet... Hoppas det låter bra i era öron oxå...
Senast redigerad av Mazz den 2006-07-22 klockan 01:47. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|