![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#166 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Backup kan du göra att du kopierar rutten till säker plats. Enkelt. Rutten finns under mappen Route. Lycka till i fortsättningen. Bra att Dennis ställer upp med fofograferingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Bönan!
Nu ser det bra ut vid Gullmarsplan. Så ska det se ut! Att stationen egentligen är svagt böjd i verkligheten och inte i din version tycker jag spelar mindre roll. Man är tvungen att kompromissa en del i MSTS ändå! Huvudsaken är (tycker jag) att är det 7 spår i bredd, så ska det vara det i MSTS också...annars känner man inte igen sig. Samma sak med plattformar, ligger dessa mellan spåren, så bör dom göra det i MSTS också. Angående plattformarna för Tvärbanan, så vet jag inte hur långa dom ska vara. Men då jag ser att dom kör dessa spårvagnar ofta dubbelkopplade, så blir totala längden nästan 60 meter och då är 50 för lite ju. Kör på hundra och 200 för T-banan. Läs om A32 här: http://sv.wikipedia.org/wiki/A32_(sp%C3%A5rvagn) Annars säger jag bara som Totte, hoppas du inte ger upp och du har gjort ett väldigt bra jobb hittills för att vara nybörjare. Alla har vi ju varit nybörjare och börjat om på rutter har man gjort otaliga gånger (brukar aldrig bli nöjd med första försöket). Bra jobbat Bönan och ser fram emot fortsättningen!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-09-18 klockan 01:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Bra att ni tycker om det! Jag undrar om någon känner till ett broobjekt som kan användas till Skanstullsbron? Det kommer ju att behövas.
![]() |
#169 |
Hedersmedlem
|
![]()
Sök på: bridge på www.train-sim.com
Finns en hel del, bara ta nån som ser liknande ut. Du kommer nog få ha två brevid varann, då Skanstullsbron är ganska bred.
![]() |
#170 |
Veteran
|
![]()
Det fanns ganska många broar på train-sim...
![]()
![]() |
#171 |
Hedersmedlem
|
![]()
bridges3 och bridge (tror den finns på thetrain!?) är bra broar...
Fel av mig, bridge finns här: http://www.mstrainstop.com/modules.p...wnload&cid=236
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-09-21 klockan 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Veteran
|
![]()
Jag hittade en bro som var ganska lik skanstullsbron på train-sim.com, men den var anpassad för ett spår och det behöves fyra stycken brevid varandera för att det skulle bli brett nog. Problemet var bara att det också var ett staket på brons kant, så det blev ett staket mellan spåren(fast det så inte konstigt ut) och ett staket mellan spåret och vägen. Men sedan blev det krångel. Vägen över bron ska väl vara fyrfilig, men jag var tvungen att bygga den tvåfilig efersom bilarna hade kört genom staketet om jag hade använt fyrfilsvägen. Det hade gått om det fanns enfiliga vägar. Så jag tog en fyrfilig och använde två filer så att bilarna körde i en fil åt ena hållet och åt andra hållet i en annan fil. Men när jag skulle spara så gick de inte , det kom en ruta om att okända markörer inte gick att spara på grund av en ändring i spårdatabasen. När jag tryvkte delete markers kom det upp att programmet inte svarade. Som túr var så sparar jag alltid ofta så det enda jag förlorade var vägen över bron. men när jag förslkte igen gick det inte heller att spara, till slut lokaliserade jag felet till vägen. Får felska vi tillfällen.
PS. ursäkta grammatiken i detta inlägg, jag använder ett annat tanegentbord en vanligt och tanegenterna är eländigt tröga.
![]() |
#173 |
Veteran
|
![]()
Här kommer en bild av skanstullsbron. Denna bro är lite för kort(ca 300 m). Orginalet är en järnvägsbro i Norfolk i USA. Felet med bilvägen kom jag fram till at det var att vägen var under marken delvis. Nu funkar det. Här kommer en bild. Miljön runt omkring är bara halvfärdig.
![]() |
#174 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hallå Bönan!
Var har du sett att Skanstullsbron ska se ut så där? Det är helt fel! Kolla denna bild: http://farm4.static.flickr.com/3017/...c112f4.jpg?v=0 Johanneshovsbron närmast och sen Skanstullsbron med ett C20 på i bakgrunden...
![]() |
#176 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Veteran
|
![]()
Jag visste att skanstullsbron inte hade två bropelare, men jag tyckte att den välvda formen på undersidan var liknande... Har ni något bättre tipps om någon bro som liknar skanstullsbron så kom med dem! De andra broarna i närheten visste jag också om men har ej hunnit bygga på den än.
PS: Efter att ha tittat på länken som Pierre kom med så förstår jag att jag har gjort fel. Jag googlade på skanstullsbron och då såg den ut så. Det finns väl någon annan bro i stockholm som liknar denna? Det är ansträngande att bygga saker man aldrig har sett i verkligheten...
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2008-09-21 klockan 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Hedersmedlem
|
![]()
Skanstullsbron har ett valv närmast Skanstull. men eftersom merparten är platt med raka pelare, så skulle jag bygga så hela vägen (ja, om man inte hittar rätt bro vill säga!). Broarna jag tipsa om finns i olika längder och bredder och fungerar nog (ganska bra) både till Skanstullsbron, Skansbron och Johannehovsbron.
Jag förstår att det är svårt att bygga nått man aldrig sett. Men fråga först om det är nått du undrar över, så slipper du bygga om hela tiden. En bro går snabbt att byta ut, men andra saker kan vara jobbigare! Jag har inte själv stenkoll på hela t-banan. men södra delen kan jag ganska bra...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-09-21 klockan 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Veteran
|
![]()
Pierre: Jag laddade ner broarna du tippsade om, men de funkade inte alls! Det fattades en massa texturefiler. Var får man tag på dem?
![]() |
#180 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Tips: Kom på att Bussmicke hade lite bilder på sin sida http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/...olm/index.html
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-09-22 klockan 02:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|