![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#196 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jo, jag märkte också att luftintagen sitter fel på vagnarna. Du får säga till om du behöver mer och bättre bilder på hytten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ja, det går att ordna, med det kommer att ta ett tag!
Citat:
![]() |
![]() |
#198 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Veteran
|
![]()
Jag lägger upp massor av bilder under byggets gång just för att ni skall kommentera sådant som t.ex. färgsättning, Förut var C14 för ljus nu är den för mörk, fel färger m.m. Det vore hyggligt om ni kunde meddela sådant under byggets gång inte när vagnarna börjar bli klara !
Att detaljer flyttar sig händer och det är bra att ni kommenterar efter beta-releasen för det syns kanske inte på bilderna. Att ta bort innerväggar är inget problem, bara att radera, men sen måste massa soffor få ryggar, men även det går att ordna, men kommer att ta tid.
![]() |
#200 | |
Medlem
|
![]() Citat:
EDIT; Så, nu kanske det kan bli rätt så det passar alla. ![]() Senast redigerad av GBSF den 2012-04-13 klockan 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#201 |
Veteran
|
![]()
Jag tror det hänger ihop så här:
C14 lackerades i Bernadottblått (se bild - samma färg som svenska flaggans blå). Nere i tunnelbanans elbelysning ser färgen mycket mörkare ut än i dagsljus. Dessutom blektes väl färgen med åren så den såg ut som på GBSFs bild. Nu målar jag vagnen i orginalfärgen och dessutom en "sol-blekt variant. Köper ni detta koncept ![]()
![]() |
#202 | ||
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
Lite mer jag tänkt på, att mellan vagnarna på C13-C14 är avståndet väldigt kort (vagnarna sitter "fast" i varandra), kan du flytta ut vagnarna lite? EDIT: Citat:
Glöm inte och lägga till de neonfärgade markeringarna vid sidan om kopplet på GBSF's bild.
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-04-13 klockan 18:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Veteran
|
![]()
Hörru X2,
nu är du tyvärr för senkommen med dina önskemål. Avståndet är taget från ritningen och nåra fåniga neonmärkningar blir det inte !!!! BASTA! Citat:
![]() |
![]() |
#204 |
Veteran
|
![]()
... trodde jag skulle byggt på den nya hytten, men icke sa Nicke, inte när X2 i all välmening stiger på tåget när det nästan gått. Nå iallafall nu kommer en serie bilder över ytterligare två poster som visar nustatus för de 8 vagnarna, ut- och invändigt (Fulla med "kisar" och "kinonor" från Australien). Bilderna är i ordning C1 - C14, en utvändig och en invändig:
En tröttkörd Tunnelbaneförare, Kisen "Lokis Slokis":
![]() |
#205 |
Veteran
|
![]()
8 bilder: C1, C2, C3 C4
![]() |
#206 |
Veteran
|
![]()
De 4:a sista för påseende: C5, C13, C14 och C14 Blekt
Försök nu klämma ur er synpunkter innan jag tröttnar, TACK!!! ![]()
![]() |
#207 |
Medlem
|
![]()
Hej Lan! Sitter ute i Skärgården nu på mobilen men ska ta en ordentlig titt på bilderns då jag kommer hem. Av det jag ser är det assnyggt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Eller varför inte stå bredvid tåget och prata tills det skall gå? Varpå man letar upp sin vagn utifrån istället för innifrån tåget... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Nu börjar det likna något! GBSF hade postat en bild på hur C4 såg ut inuti.
Titta tidigare i tråden för bilden. C4 har också räfflat golv, och alla tunnelbanor (kanske inte C1-C3, osäker) hade svart golv. C9, C12, C13 , C14 och C15 hade "sandpapper" (fortfarande svart golv men inte räfflat) till golv. C12-C15 hade bruna stångar och hade inga silvriga handtag eller märken brotsätt från fästen som satte på säterna. Länkar en bild för förtydliganden. Underredesfärgen är lite för ljus, iallafall på de gröna vagnarna (bortsett från en del C4or), som på den här bilden på C13, den här på C3 och den här på C4 eller denna bild på C4 Hoppas det inte blev för kladdigt!
![]() |
#210 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Fönsterna på C13 i B-änden ska vara lika dana som på C4 och även dörr fönstret.
Och C14 samma dörr fönster. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|