Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-23, 12:33   #196
Joel
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Okej Pierre, det var ju synd. Då får jag fråga om någon annan, gärna någorlunda insatt, kan tänka sig att betatesta spårvagnarna? Skriv ett inlägg i så fall...

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-24, 20:46   #197
Joel
Medlem

Standard

Hej!

Så länge kan jag passa på att visa två bilder på hur vagnarna ser ut just nu. Bildkvaliteten är inte den bästa, men jag hoppas att dom duger i alla fall.

Glöm nu inte bort att det vore bra med en betatestare!

/ Joel
Gammal 2005-01-24, 21:24   #198
Traingoal
Hedersmedlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Hej Joel

Jösses,den är underbar,förtjusande.....

Grattis Joel bra jobbat,fin färgnyans på
spårvagnen.

Hej Pierre

Grattis till dig också.Lycka till med dina ruttbyggen.

Mvh.bengt
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-24, 22:08   #199
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Väldigt snygga!

Så där skulle dom sett ut i Stockholm....

Du har inte funderat på inredningen? Kanske ljusgröna säten??????

http://web.telia.com/~u60000256/index.htm
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-25, 17:13   #200
Joel
Medlem

Standard

Hej Pierre!

Det är ju otroligt synd att du inte kan betatesta dem, för jag märker ju redan nu att du är perfekt för det jobbet. Det där med sätena skulle jag aldrig ha kommit på själv, men det är en bra ide. Ska kolla på det så fort jag får tid, så ska jag se vad man kan göra. Tack för förslaget!

Annars tycker jag nu att jag har gjort det mesta på spårvagnen färdigt, och därför vill jag ha någon som testar spårvagnen så jag får höra någon annans åsikt. Om personen i fråga har MSN Messenger, så är det bara bra, eftersom det då är lätt att skicka filer till varandra. Hoppas att någon kan tänka sig att ställa upp, det blir ju inget avancerat projekt, utan jag skulle bara vilja att någon annan bedömer...

/ Joel
Gammal 2005-01-26, 16:15   #201
Björne
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Standard

Om ingen annan ställer upp så kan jag tänka mig att ta några varv runt Solbergas nät med A32:an

Spårvagns och T-bane-tok
Björne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-26, 19:49   #202
Joel
Medlem

Standard

Hej Björne!

Kul att du vill hjälpa till. Ska dock avvakta lite, och se om någon anna också är intresserad av att testa. Ska göra de sista finslipningarna på spårvagnen så länge, när jag får tid.

/ Joel
Gammal 2005-01-27, 21:09   #203
Joel
Medlem

Standard

Hej!

Som jag skrev i mitt förra inlägg, så håller jag nu på med spårvagnens finslipningar. Den största förändringen hitills är att jag tagit mig friheten att måla om taket.

Förut såg taket ut så här...

..men har du målats om till en gråare nyans.

Det jag funderade på var om A32:an verkligen har gråblått tak, och inte en grå nyans istället. Säg gärna vad ni tycker!

/ Joel
Gammal 2005-01-27, 21:17   #204
Erik Götborg
Skånsk användare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Det blev skitsnyggt, helt perfekt.

Erik Götborg, VD för RTS Trafik

GYLLENE REGELN;
Så som du vill bli behandlad, skall du också behandla dem.
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 22:07   #205
Basse
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Standard

Klart bättre med den gråa än grå-blå Mycket snygga vagnar!

//Basse

Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-06, 20:24   #206
Joel
Medlem

Standard

Hej!

Tycker att det varit väldigt tyst i denna tråd på sistone, så jag tänkte ge er den senaste informationen om A32 SL. Vagnen betatestas just nu av Json, och så vitt jag vet så börjar testningen så smått gå in i ett slutskede. Hur som helst, så ser vagnen ut såhär just nu:

Som ni kan se så är fronten förändrad, även taket har fått bli i lite ljusare grå toning. Annars har det inte hänt så mycket...

/ Joel
Gammal 2005-02-06, 22:02   #207
Byggare Bob
Guest

Standard

En liten undran bara, har han tagit texturen från ett känd läskburk (7-up)???? Blev törstig när jag såg lackeringen[]
  Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 20:12   #208
Joel
Medlem

Standard

Hehe, inspirationen kommer faktiskt inte från 7-Up läsken. Jag fick idén från sidan Beckisdesign, vilken har ett antal tips för olika effekter som kan göras i Photoshop. Hittade då en effekt som jag tyckte att man borde kunna använda som övergång mellan grönt och vitt, och min tanke visade sig fungera...

/ Joel
Gammal 2005-02-27, 20:49   #209
Joel
Medlem

Standard

Hej igen!

Det var ett bra tag sedan det skrevs i den här tråden, men nu har i alla fall jag något att skriva om. Jag funderar på att lägga upp A32:an för nedladdning, när jag får tid. Jag vill bara höra lite med min betatestare Json först, och sedan packa ihop allt. Om någon fortfarande är intresserad förståss?

Ska jag lägga upp tåget så skulle jag behöva veta hur jag kan kontakta han som gjort tågsättet. Det står nämligen ingen e-post adress i tågets readme-fil. Så finns det någon som vet, kanske du Pierre, eftersom du själv har gjort en ommålning utav tåget?

/ Joel
Gammal 2005-02-27, 22:43   #210
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Självklart är man intresserad av en så snygg spårvagn!
Gjorde du nått åt inredningen?

Det var länge sen jag hade kontakt med byggaren, men jag har för mig att jag mailade denna sida: http://v078073.dd2334.kasserver.com/...path=start.php och frågade.

Skicka med en bild på ommålningen, det gjorde jag!

Det var från den sidan jag laddade ner spårvagnen. Spårvagnen heter i orginal: K4000

Om du inte får nått svar (inom rimlig tid), tycker jag du skriver i readme att du ville, men kunde inte fråga byggaren....

http://web.telia.com/~u60000256/index.htm
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Lokaltrafik i Düsseldorf? Erik Götborg Virtuella Tågbolag 2 2004-06-14 23:01
Lokaltrafik numera modererad Fredrik Lokaltrafik 4 2003-06-19 10:09
Aktiviteter på Suköping Lokaltrafik Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2002-12-12 23:24
Upplands lokaltrafik X10 Burge 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 6 2002-07-17 16:54
SL, Sackholms Lokaltrafik uppdaterad! SoftOrre Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 11 2002-05-25 14:59

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:40.