![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#211 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Det är helt rätt, du ser inte i AE vilken växeltyp det är. Jag förutsätter nu att det är en signalsatt och komplett rutt vi pratar om... Det går INTE att gå in och ändra växlarna, oavsett metod. Det simulatorn tar direktiv ifrån är spårdatabasen, inte world-filerna. Och har du sådana grejjer i ofas, får du krasch. Byte växlar i RE ja, men har du den minsta involveringen av en länkad signal till den växeln måste signalen väck... och har den signalen en försignal som hör till, så blir det bekymmer... Sannolikt behöver man köra en rebuild på rutten efter det... Och, rebuild i en signalsatt rutt blir helt fel. Kort sagt, nej, det går inte att ändra redan lagda växeltyper i en färdig rutt. Bort me signalerna - byta växlar - rebuild - ny signalsättning är det enda som gäller. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Medlem
|
![]()
Ett storatart arbete du lagt ner,ser stort fram mot att få dra lite gotståg på banan,hoppas signalsättningen funkar bra så vi får se en klar bana inom en snar framtid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Fick en uppdatering av ett motorvagnsstall til rutten, så de sista spåren är nästan på plats nu. Kom på att det stallet hade jag tänkt på ett ställe till, så det blir lite spårtrim där oxå... Är i gantry-branshen just nu, Jarlsberg håller på och få gantrysarna på plats och perronger oxå... Drygt jobb me gantrysarna, utnyttjar Tjalles små-delar till max... Som tur är, sä är dom väldigt välbyggda och underlättar väldigt arbetet ändå. Eftersom det är lite avsmalnade och oregelbundna spår-konstruktioner vid stationerna, så blir anpassade egna plattformsobjekt i rutten här och där. Jarlsbergs plattform är i smedjan just nu.. ![]() Bilder kommer snart, lite stämmningsbilder från det nya Jarlsberg blir det då. ![]() Tror det blir i första hand lite nya objekt som ska byggas, gantrysar som ska ut, lutningsvisare, Mosaikande innan signalsättningen påbörjas. Bra, för då kan man justera spåren ifall man skulle upptäcka nått jag vill justera... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Hedersmedlem
|
![]()
Arbetet vid Jarlsberg fortgår... Gantrysar och perronger är på väg ut...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Det ser väldigt snyggt ut Mazz!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Medlem
|
![]()
Grymt snyggt!
![]() |
#217 |
Guest
|
![]()
Super!!! Längtar efter att få köra på JBJ igen!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Medlem
|
![]()
Skit snyggt Mazz....
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Jag är imponerad!
![]() Gillar djupet i den första bilden. Lycka till med fortsätningen .... Mats
![]() |
#221 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Väldigt snyggt! Speciellt med gantrybryggorna som träffar trådarna på rätt sätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tackar för alla trevliga kommentarer!
![]() Det blir nytt stationshus i Jarlsberg åsså, bygge pågår, det återstår lite att göra, hehe... nån som ser vilken station det är? ![]() Senast redigerad av Mazz den 2006-11-13 klockan 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja jag begriper då inte hur han kan få till det med att trådarna träffar rätt...Det verkar vara ett hopplöst kapitel det...Men han kanske har mekat ihop trådar som han sätter dit löst, någon annan förklaring finns nog inte. När man själv bygger så ser det ut som någon vettvilling har varit på rutten och satt dit några trådar för syns skull.... Jag har tagit bort de från rutten i setupen för annars ser det för ....... ut!! Kanske Mazz kan svara på hur det ligger till???? ![]() MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#224 | |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#225 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
När jag placerar trådhållarna, försöker jag att få bygeln så gott det går där tråden är, samt att jag funderar på hur tråden ska vara spänd. Helt korrekt blir det ju aldrig, men lite tanke finns det bakom iallafall. Erik: Nä, inte Gnesta... Senast redigerad av Mazz den 2006-11-14 klockan 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|