![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#226 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() -->> <KUID:58843:53003>
![]() |
![]() |
#227 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
Fungerar inte det kan det bero på att du har i inställningar på max antal kilobyte.Ändra på auran profile. Observera att detta svaret inte är enkelt att förstå,skriv ifall du vill ha en bättre förklaring
![]() |
![]() |
#229 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
Klicka KUID och skriv in 58843:53003. Det är en gammal fil som återger ett Wabco enpipigt signalhorn. Eftersom Wabco tydligen hade licens att tillverka Kockums Tyfon så är detta det bästa ljud som finns i avvaktan på en riktig ljudinspelning. //Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
-Om tåget bromsa när det kör för fort, ja det är lätt att göra. Säkert att det ska finnas i v0.7! -om backknappen, det kan jag göra men jag vet inte vad som händer när man kör backåt. Vilken "restrictions". Hur fort kan man köra, vad händer om man kör för fort, etc etc. Vet du svaren? ![]() ![]() SV |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Ett tips till nästa Version: Nödstopp knappen. (hmm, är det lätt att göra?)
Snygg C20 SV! ![]()
![]() |
#233 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
ett tips från mig också
http://sl.se/templates/Page.aspx?id=1632 här står alla C20's namn i nummerordning, kanske du skulle kunna scripta så att när man ställer in running number så kommer nummer och namn upp på C20n? underbar modell för övrigt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#235 |
Medlem
|
![]()
SVoyager: Nu vet jag inte om detta är möjligt,men det vore jue ballt om kan kunde typ ställa in olika stationer i stations listan på "datorn" samt även att kunna lägga in ljudet " Nästa Alvik" osv?
![]() I.ö är det en klockren model, jag gillar den skarpt mycket. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Medlem
|
![]()
Det där med hastigheten är nog en akademisk fråga eftersom man bara får backa 2 meter. I depå, där spåret är okodat, lär det gå att backa längre. Det fanns visst en rangerare i VY som hade som (o)vana att göra det tills Tågia SÄK fick höra om det och slog till. Det lär inte att gå att backa fortare än 15 km/h eftersom det är den maxhastighet både ATP och ATC ger på okodat spår.
Knappen ska lysa när man tryckt in den. Framåt får man genom att trycka igen. Det finns alltså inget 0-läge. Senast redigerad av UP6936 den 2006-09-15 klockan 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Hänger inte riktigt med här i svängarna nu! Går det att backa en C20 utan att behöva byta hytt och starta om och allt som tar så lång tid?! T. ex under fotokörningar, rangeringar etc..
![]() ![]()
![]() |
#238 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
>Ett tips till nästa Version: Nödstopp knappen. (hmm, är det lätt att göra?
Mycket lätt att göra. Jag måste först göra det på körkontrollen och sen på knappen men motor filen behöver mer justering. Jag måste veta hur snabbt ska tåget bromsa i en nödbroms och vad som händer i datorn när man nödbromsa osv. Lars hjälper mycket med motor filen och med det ska vi ser vad vi kan göra. >du skulle kunna scripta så att när man ställer in running number så kommer nummer och namn upp på C20n? Mycket bra fråga. Jag har undrat mycket om det men nu, med det nyaste hytt som finns i v0.6 har jag hittat en "method" för att skripta det. Jag vet inte ricktig om det ska fungera eller inte för jag behöver att lära mer om "running numbers" men det ser positiva ut. Att ha alla olika namn är det svårt att göra för jag behöver en texture för varje namn. Jag kan använder TRSs "name tag" för det men det ser dålig ut för man kan inte använda den rätt "font type". Fonts som finns i tågets namn ge stil på tåget men tågets nummer är lättare för jag behöver bara 10 textures. 0-1-2-...-7-8-9. >Man får backa 2 meter. Om man kör på bana 1, med ATP, så går tåget i nödbroms om man backar längre än 2 meter >I depå, där spåret är okodat, lär det gå att backa längre. >Det lär inte att gå att backa fortare än 15 km/h eftersom det är den maxhastighet både ATP och ATC ger på okodat spår Okej, jag tror att jag kan göra det. Trackmarks är svaret. Jag ska lära hur man kan lyssna på en trackmark meddelande. Om en trackmarks namn är "depå området" eller "depå" ska tåget kunna backa för mer än 2 meter med max hastighet 15km/h. Om trackmarksnamn är "tub1"(2)(3) ska tåget nödbromsa efter 2 meter. Finns det mer som jag måste veta om man vill backa tåget? >om kan kunde typ ställa in olika stationer i stations listan på "datorn" samt även att kunna lägga in ljudet " Nästa Alvik" osv? Jag också har tyckte på den där fråga några gånger. Vi har en "photorealistic" texture på en del av förarebordet men den andra sidan av bordet finns fortfarande att göra. Där också finns platsen för att sätta in destinations nummer, vagnantal, linje, kod och tur. Vad ska hända, vet jag inte men det är helt möjligt att ni ska sätta in den rätt kod någon gång i framtiden hehe. ![]() ![]() Tack igen för dem underbar commentärer och vicktig suggestioner!! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Du kan backa med hjälp av tangentbordet, bokstaven R, sedan W. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2006-09-16 klockan 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Medlem
|
![]()
SVoyager här kommer en bild på den lilla lådan där du ställer in destinations koder,tur nr,linje nr osv:
Hoppas den kan komma till användning ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|