Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-29, 16:00   #256
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Väldigt och rejält snyggt animerat måste jag verkligen säga!
Kommer det vara möjligt att programmera egna destinationer på skylten eller finns det endast "inbyggda" ?!
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-29, 16:27   #257
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Snyggt Svoyager Hur går det med hand micen?(förlåt om jag låter tjatig)
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-29, 16:36   #258
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Oj oj oj, vilket lyft i texturen David! Toppen!

Det enda jag ser som är litet fel är att destinationerna Norsborg och Fruängen har liten bokstav i början, norsborg och fruängen. Borde vara Norsborg och Fruängen.

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-29, 16:38   #259
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rojje

Det enda jag ser som är litet fel är att destinationerna Norsborg och Fruängen har liten bokstav i början, norsborg och fruängen. Borde vara Norsborg och Fruängen.
Borde jue gå att ändra om man fortfarande kan ställa in destinationerna manuellt.?
Gammal 2006-09-29, 16:38   #260
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005

Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:

Han har väl varit lite lat på natten där och inte orkat skriva med stora bokstäver, som jag inte heller alltid gör..
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-29, 16:45   #261
Henrik L
Tidigare Metal_henke

Reg.datum: Feb 2006
Standard

Den blev ju mycket snygg! Jättebra Svoyager Good Dave.
Gammal 2006-09-29, 18:21   #262
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Borde jue gå att ändra om man fortfarande kan ställa in destinationerna manuellt.?
Manuellt innebär väl att du gör det via tumhjulen? Inte att du skriver in destinationen själv?

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-29, 18:27   #263
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
Manuellt innebär väl att du gör det via tumhjulen? Inte att du skriver in destinationen själv?
Både ja och nej, du kan jue skriva destinationerna i surveyor innan också.
Gammal 2006-10-01, 00:09   #264
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
hmm nästan 2 veckor på sista medelande. Nu är det tid för att ge en update!

Andra delen av förarebordet har fått sin egen högkvalitet texture!!
http://www.svoyager.com/files/nyconsole.avi

Mer information på dataskärmen. Tiden + broms tryck.
http://www.svoyager.com/files/merdetalj.avi

Manuell destinationsändring!!!!!
http://www.svoyager.com/files/destination.avi

nu är det kl5 på morgonen, måste sova!

mvh
David
Det är ju såå snyggt!
Jag är verkligen imponerad över det du lyckats åstadkomma.
Lycka till med fortsättningen.

mvh .... Mats
Gammal 2006-10-01, 03:39   #265
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Talking

Tack alla för kommentärer

För att svara allas frågorna. Ja, man kan fortfarande ändra destinations texten som man kan gör just nu (så att AI kan ändra destination) men också finns med tumhjulen. Så, om ni är lat kan ni använda det gamla metoder men det är bättre att skriva ut stations listan och ställa in den rätt kod hehe.

»Kommer det vara möjligt att programmera egna destinationer på skylten eller finns det endast "inbyggda" ?!

Med tumhjulen kan man bara använda det inbyggda men det är lätt att redigera det. Behöver bara att öppna en text fil och skriva den nya stations namn med sin kod.

»Det enda jag ser som är litet fel är att destinationerna Norsborg och Fruängen har liten bokstav i början, norsborg och fruängen. Borde vara Norsborg och Fruängen.
»Han har väl varit lite lat på natten där och inte orkat skriva med stora bokstäver, som jag inte heller alltid gör..

Hehe, just det!!! det var kl5 och min huvud följde inte längre hehe. Men det var bara en snabb test för jag vet inte om jag använde den rätt kod. Jag ska snart ha den ricktiga listan så jag vill använda den ricktig kod för varje station.

Jag kan tyvärr inte använda det svenska bokstaverna (å,ä,ö). När jag försöker att använda dem, TRS visar en "?" istället.... så jag ska använda a,a,o istället.

mvh!
SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-05, 05:58   #266
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Talking Nästa, Axelsberg!?!??

Många nya saker dem senaste dagarna!

Nu ser man den nästa station på dataskärmen. Man ska ser den bara när tåget är i närheten av stationen. Inte perfekt men det är en början.

http://www.svoyager.com/files/station.mpg

Skyltarna på passageraresdelen. De ska visar det nästa station, ska visar destination när dörrarna öppnar T.ex. "Mot: Liljeholmen" de ska också visar "Slutstation" när stationensnamn är samma på tågets uteskyltar och en lite bonus. "Nästa, Axelsberg!" hehe.

http://www.svoyager.com/files/motaxelsberg.mpg
http://www.svoyager.com/files/axelsberg.mpg
http://www.svoyager.com/files/slutstation.mpg

Jag trodde att HB trycket bettyde trycket för broms men det var fel. Det var trycket för "main tank. main reservoir" Huvud nånting(Behållare??), har glömt det svenska ordet men ändå, jag har fixat det. Nu ska det visar "main tank"s trycket. Compressorn ska också starta när trycket går under 700kPa.

Jag har också hittat en sätt för att fixa hyttens dörrarna så att dem ser som det resten av tåget. Har inte fixat det just nu men ska prova om några dagar.

.wav filen om "nästa axelsberg" är inte "edited" från min vän, (den som har gjort alla ljud filarna på tåget). Det var bara en snabb test, han ska arbeta på det och den ska låta mycket bättre.

Jag har också fått det destinations listan, tack till Sparkfot. Har satt alla. Vill skapa den där lista på en .doc fil så att ni kan skriva den ut.

mvh
SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-05, 16:19   #267
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard

Yes, äntligen kan jag åka till min "hemstation"!!

För er som inte vet skyltas tåg med planerad vändning i Axelsberg som linje 26 på IDTS-skyltarna. Vändbryggan ligger i tunneln precis söder om stationen och har anslutning åt alla håll.

Ni som var med på Museitågsutfärden förra året fick vara med om en oplanerad vändning där, vi skulle ha vänt vid Zinkensdamm men bryggan där blev upptagen pga en trafikstörning. Av en slump var vårt tåg skyltat med "rätt" linjenummer, linje 26 är ju det linjenummer SSS i alla år använt för sina utfärder i Stockholm. SL har liksom stulit det i efterhand.

Det finns några specialdestinationer på Tub1 för depåerna i Vällingby (VY) och Högdalen (HÖ). De destinationerna visas inte på tågets skyltar utan då är det "Ej i trafik" som gäller.

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2006-10-05 klockan 16:36.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-05, 16:51   #268
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936
Yes, äntligen kan jag åka till min "hemstation"!!

För er som inte vet skyltas tåg med planerad vändning i Axelsberg som linje 26 på IDTS-skyltarna. Vändbryggan ligger i tunneln precis söder om stationen och har anslutning åt alla håll.

Ni som var med på Museitågsutfärden förra året fick vara med om en oplanerad vändning där, vi skulle ha vänt vid Zinkensdamm men bryggan där blev upptagen pga en trafikstörning. Av en slump hade vårt tåg "rätt" linjenumer, linje 26 är ju det linjenummer SSS i alla år använt för sina utfärder i Stockholm. SL har liksom stulit det i efterhand.

Det finns några specialdestinationer på Tub1 för depåerna i Vällingby (VY) och Högdalen (HÖ). De destinationerna visas inte på tågets skyltar utan då är det "Ej i trafik" som gäller.

//Lars S
Lars S är det vagntransport koden du tänker på? ec vid transport från Fas till HÖ så ställs kod 181G från Fas till Gup, efter vändning på norrgående brygga kod 114G(Höd)?
Svoyager: Finns även några små specialare till på tub 1: Kod: 108, "Farsta Strand medtar även trafikanter mot Skarpnäck"<--- Visas endast på IDTS skyltarna(plattforms skyltarna), 118 "Farsta strand, medtar även trafikanter mot Hagsätra", 106 Hagsätra, "medtar även trafikanter mot Skarpnäck", 116 Hagsätra medtar även trafikanter mot Farsta Strand, 166 Hagsätram "Via globen"(Används vid stora evagemang på globen), 176, Högdalen "via Globen", 172, Skarpnäck, Medtar även trafikanter mot Farsta Strand, 182, Skarpnäck, Medtar även trafikanter mot Hagsätra.
Gammal 2006-10-05, 18:24   #269
leoj
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936
Mja, kanske på tåget, men på IDTS om tåget går till depån i vby, (på vbystation) så får i bland dom för sig att skriva ngt liknande vbydepå (tror jag att det var, iaf ngt som jag direkt anknöt till depån), har hänt två ggr nu
Gammal 2006-10-05, 18:28   #270
Sparkfot
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj
Mja, kanske på tåget, men på IDTS om tåget går till depån i vby, (på vbystation) så får i bland dom för sig att skriva ngt liknande vbydepå (tror jag att det var, iaf ngt som jag direkt anknöt till depån), har hänt två ggr nu
Så vitt jag vet brukar det bara stå INGEN PÅSTIGNING på IDTS skyltarna vid ankomst Vby.
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:31.