|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-08-12, 13:09 | #271 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Jag vet inte vad som skiljer swesig2_beta1 och swesig_b3 men jag använder själv med swesig_b3 till min försvenskning av North East Corridor, som då heter "Rogges Corridor" vilket funkar bra. I den använder jag dock endast hastighetstavlorna samt orienteringstavlorna. Jag kör med NEC´s originalsignaler. Jag vet, namnet Rogges Corridor är lite nördigt... [8D] Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
2003-08-12, 13:25 | #272 |
Hedersmedlem
|
Tackar Rogge!
Ställer ut tavlorna och låter orginal signalerna vara, jag också. Jag har tyvärr ingen pejling på signaler..... OBS! Skulle vara roligt att få se några bilder på Rogges Corridor! http://pirpen.cjb.net/ |
2003-08-12, 14:27 | #273 | |
Medlem
|
Citat:
Jag lade även till signaler på vänsterspåret då dom flesta signalerna i NEC sitter på högerspåret vilket gav lite problem när man ville köra som i sverige, på vänsterspåret. Före slutstationerna lade jag till extra signaler, ganska tätt, så att man slipper restriktiva signalbesked så långt innan slutstationerna. Några svenska hus, mm finns inte. Allt ser ut som i originalet. Så att kalla det en försvenskning är inte den typ av försvenskning du håller på med. Min är en lightversion... [8)] Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
2003-08-24, 15:03 | #274 |
Hedersmedlem
|
Hej allihopa!
Det har stått still på ruttbyggar fronten ett tag, men det ska bli ändring på det nu. Jag har fått tillbaks lusten att bygga! Har börjat lagt in lite nya ljud bl.a. till flygplatsen och har även gjort några nya skyltar: Dom som känner till Japan2, vet att det finns ett par scenic stops i den. Jag har gjort yttligare ett stopp. GVF använder oftast sträckan Garnstad - Ekeberg, för den låga trafiken och dessa stopp med sina vackra vyer: Jag har dessutom gjort en wordfil med bilder på skyltarna, som ska innehålla en engelsk översättning till texten på varje skylt. Så dom utländska lokförarna förstår dom! Jag skulle dock behöva hjälp med översättningen, så säg till om du vill hjälpa mig, så skickar jag över filen. http://pirpen.cjb.net/ |
2003-08-27, 15:39 | #275 |
Hedersmedlem
|
|
2003-08-27, 20:32 | #276 |
Guest
|
> Underbar bild! Med bärgare på plats, ambulanser och allt! Det är bara bilköer som saknas... Topp! Rutten i övrigt ser också finfin ut, keep up the good work so to speak!
____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
2003-08-27, 21:54 | #277 |
Medlem
|
Ja det var något av det bästa jag har sett på länge, speciellt bussen
MVH Knebert |
2003-09-02, 02:35 | #278 |
Hedersmedlem
|
Hemglass har en depå i Garnstad.....
Brandkåren har ryckt ut för att släcka en gräsbrand...... Elden är självklart animerad! Tänkte packa ihop rutten nu och lägga upp den snarast på Banbyggarnas sida. Behöver en paus ifrån den, samt planera hur den ska utvecklas. Behöver feedback ifrån er också! Vad som borde göras bättre och/eller annorlunda!? Det blir ingen el-patch till den tyvärr. Dson uppmärksamma mig på att tunnlarna inte var tillräckligt höga. Han hade rätt, pantograferna skulle trasas sönder vid första bästa tunnel. Så till nästa version får jag byta ut tunnelspåren samt öppningarna. Jag hoppas också få hjälp av någon att placera ut svenska signaler samt hastighetstavlor.... Rutten går bara att köra på sommaren, annars kraschar den. Följande versioner kommer att komma som uppdateringar, så man behöver inte ladda hem allt igen! http://pirpen.cjb.net/ |
2003-09-02, 20:36 | #279 |
Guest
|
Bra! Då (när rutten dyker upp på banbyggarnas sajt) kanske vi får ge några synpunkter, så att den kan bli ännu bättre?! Ser verkligen fram emot att få köra denna rutt.
____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
2003-09-02, 20:59 | #280 |
Medlem
|
Laddar ner Del 1 av alla .zip filer!
Ska bli kul att köra rutten imorn! MVH Dson i Sandviken. |
2003-09-03, 11:10 | #281 |
Hedersmedlem
|
Rutten finns nu hos www.banbyggarna.com och snart även på www.train-sim.com
Den är långt ifrån klar, men jag kände att det var dags att släppa version 1 av den ändå. Dels för att jag behöver en paus och dels för att jag vill få in lite feedback ifrån er..... Om jag skulle forsatt bygga hade med all säkerhet rutten blivit dubbelt så stor och släppet hade kommit om 1-2 år (om jag gjort allt jag velat med rutten!). Nu tänker jag i fortsättning bara släppa uppdateringar till den, för det är ju onödigt att behöva ladda hem sånt man redan har! Nu blev det fyra ganska stor delar att ladda hem (180 MB tillsammans!). Men även om jag gjort fler delar hade det ändå varit för mycket för den som har modem. Jag ska försöka komma på en lösning för dom med modem, men just nu har jag ingen tyvärr. Till nästa version vill jag ha bytt ut alla växlar till manuella, bytt ut tunnelspåren (mot högre!), göra en el-patch samt få ut svenska signaler i den. Vill också göra mötesspår i Garnstad och Myrskog.... Idéer jag har: Det finns spår vid Nedanby, Garnstad och Ekeberg som inte går nånstans. Det skulle jag vilja ändra på! Skulle vilja ha en lokstation samt vagnshallar i närheten av Garnstad. Granarna är jag kluven till!? Nu använder jag Ljungbergs och några som Hawk målat (som forestes!). Ljungbergs ser mycket bra ut, men dom går inte att sätta ut som forestes tyvärr och att blanda som jag nu gjort ser inte bra ut........vet inte hur jag ska göra???? Jag har fortfarande saker som jag inte satt ut i rutten. Jag skulle vilja haft mer industrispår samt en riktig hamn. Dessa idéer hoppas jag blir verklighet i kommande versioner av rutten! Angående aktiviteter till rutten, så har jag bara skickat med 4 test paths, så ni kan köra hela rutten i Explore Mode. Om ni/du/nån gör en aktivitet (?), dra upp sliders för människor och djur (i AE) och använd gärna fotostoppen! http://pirpen.cjb.net/ |
2003-09-03, 16:10 | #282 |
Medlem
|
Testat rutten nu!
Ser mycket lovande ut! Och eftersom det inte är den fullständiga rutten, så tycker jag inte att det är någon idé att klaga....... Men en sak som borde ändras är ljudet vid vägövergångarna, det är svenska plankorrsningar men med Japanskt ljud. Testkörde bara vid Nedanby, återkommer när jag kört Testaktiviteten...... MVH Dson i Sandviken. |
2003-09-03, 18:02 | #283 |
Hedersmedlem
|
Hej Dson!
Jag misstänker att du la in SOUND mappen (i NEJ1 mappen) i NEJ mappen, innan du kopierade mapparna ifrån JAPAN2. Isånnafall så fick du det svenska ljudet först, men skrev sedan över det med det Japanska. Det står i läsmig/readme att NEJ mappen ska först till ROUTES mappen (i MSTS), sen ska mappar kopieras ifrån JAPAN2 och därefter ska SHAPES, TEXTURES, TERRTEX och SOUND mapparna (i NEJ1 mappen) till NEJ mappen. Gör man i den ordningen så ska allt fungera (måste vara den ordningen!). Kanske skrev en förvirrande läsmig/readme (????), men jag skrev så bra jag kunde........ Hoppas du får till det nu!? http://pirpen.cjb.net/ |
2003-09-03, 21:36 | #284 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej Pierre!
Jag laddade hem NEJ-rutten och installerade utan helst några problem. Toppenfin rutt du har gjort. Grattis! MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
2003-09-03, 22:03 | #285 |
Hedersmedlem
|
Tack Totte!
Egentligen var den långt ifrån färdig att släppas (har sagt det förut kanske?), men behövde en paus. Och hade jag gjort allt jag planerar för den innan släpp, hade det tagit lång tid innan ni fått prova den.... Nu väntar jag med spänning på din rutt, som ser mycket fin ut! http://pirpen.cjb.net/ |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Aktivitetspaket för Hisatsu Line | Jolin | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2003-03-11 15:48 |