![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#271 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Såvitt jag vet, så finns det ingen funktion där Altitude autopilot kan "stängas av" åt ena hållet.
Min FS2002 fungerar klockrent. Om du har en mus med rulle (nästan standard idag) så kan du utföra alla justeringar med rullen; Kursändringar, höjdändringar, fartändringar - så slipper man klicka ihjäl sig. Funktionen finns även på Radiostacken. Knebert: Om det nu är så, att du försöker minska på din höjd innan förra inställningen har nåtts, så står siffrorna kvar på stigningshastighet - men detta skall du kunna ändra på manuellt. Vissa flygplan - 737 i synnerhet är väldigt känsliga på Farten - kör du för fort, så får du en konstant stigtendens hur mycket du än försöker minska flyghöjden - och detta redan innan du får larm på 'Overspeed'. Två små detaljer som alla kanske inte tänker på. Själv Flyger jag hellre med 777:an Moving Steel on Land and Under Water |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jo jag har en mus med rulle...Både trådlös och med sladd men ingen fungerar till detta. Antingen kan man atälla alltitude + eller - men det går inte att ställa tillbaka...Trodde att det kanske fanns en patch eller något annat som man kunde fixa detta med. Testade i 2004 och där funkade det utan problem, men jag kan inte använda detta eftersom det går trögt...Min dator är "pensionär"... Nåväl, man kanske skulle testa att lägga in det igen, kan ha blivit något fel... MVH Kenneth MFF SM-Guld 2005! |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Kan säga så här. Har inte fått in snitsen med landningar än. Hur tusan bär ni er åt egentligen. Förstår det inte alls.
Ni får gärna skicka en guide eller något i den stilen, om ni vill, eller iaf förklara lite mer i detalj via mail alternativt msn. Erik Götborg, VD för RTS Trafik GYLLENE REGELN; Så som du vill bli behandlad, skall du också behandla dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Nu har jag fått det att fungera....Installerade om det och sedan funkade det! ![]() MVH Kenneth MFF SM-Guld 2005! |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Det där var ju häftiga bilder ni satt in här. Får nog gå och köpa FS jag med när ny dator har inhandlats. [
![]() ![]() OT: Att MS inte kan göra mer än en version av MSTS när de har årliga versionen av FS är för mig en gåta... [8] |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag skulle vilja veta var man kan hitta frekvensen till ADF? Den frekvensen vet jag inte var man kan hitta.... MVH Kenneth MFF SM-Guld 2005! |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Senior Member
|
![]()
I kartan borde det finnas vilken frekvens som en viss flygfyr har.
MVH Macley |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
I kartan (som i FS2002 symboliseras av en solsymbol) skall man leta efter runda röda symboler - flera cirklar i varandra - klicka på utvald sådan, varpå man får information på gällande ADF-frekvenser, samma gäller då också för VOR, ILS frekvenser för aktuell landningsbana etc. etc. Moving Steel on Land and Under Water |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Nu är det så här att det här med Altituden brakade samman igen....Så nu ger jag fasen i FS 2002. Kommer att köra med FS 2004 fast datorn inte riktigt pallar med det....Blir lite hack emellanåt, men vad gör man när inte det andra fungerar???[8] Vill så gärna flyga eftersom det är en av mina passioner...Har varit flygfrälst sedan liten grabb....Gjorde lumpen på gamla fina F10, som numera är nerlagt ![]() Nu undrar jag istället var man kan hitta ADF i FS 2004???? Gäller framförallt till Kastrup och även övreiga nordiska flygplatser... Det kanske sitter någon därute som har dessa frekvenser uppskrivna... MVH Kenneth MFF SM-Guld 2005! |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Senior Member
|
![]()
Hallo flygvänner!
Det va ett tag sen man postade nått här nu. Denna gång en Bell407 o MD80 ![]() Nicke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#281 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Blåser liv i tråden med en kanonfin JA-37:a!
![]() ![]() En egen bild, men jag orkar inte fixa till den bättre just nu, det är ju mitt i natten. Såhär kan den se ut annars... ![]() Det är en payware-modell som man hittar hos http://www.alphasim.co.uk Shop / Other Air Forces / SAAB AJ37 Viggen [ ![]() Ja just det... Den är till FS2004.[:I] |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Senior Member
|
![]()
Ja du tjalle det lär nog dröja ett j**la långt ta innan man får se en A380 i SAS målning i IRL
![]() ![]() Nicke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Senior Member
|
![]()
3 st bilder från LIRF
BAs 747 står inne vid gate T2 Väntar på att passagerarna har klivit om bord Då har vi lämnat gaten... Nicke! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
FS2004 och addon FSMetar (bilder) | Rojje | Off-topic | 11 | 2005-02-22 15:09 |
Lite nya bilder från L-S | Balder | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2005-02-19 19:20 |
Lite blandade bilder med nya kameran... | Olaf Lindström | Off-topic | 1 | 2005-01-29 19:21 |
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder | Daniel R | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2003-07-26 09:58 |
Lite Bilder på X1! | Dson | Off-topic | 1 | 2003-04-23 20:47 |