Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-10-02, 21:45   #16
Daniel R
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:
Sen så vet jag inte mycket om hur det borde se ut heller... Eller om det är skillnad på 30-40 talets stolpar och de STW har gjort...

Men det löser väl sig det med?!?

Tips är varm välkommna
STW:s stolpar är de moderna stolpar som numera är planterade längs med våra järnvägar. Högsta tillåtna hastighet med de gamla stolparna var 135 km/h. I slutet av 70-talet påbörjades arbetet med att byta ut stolparna till de som numera står längs med nästan varenda bana.

Jag tror ingen här bekymrar sig om du använder moderna stolpar, speciellt om alternativet är att inte elektrifiera alls. Jag hade i alla fall använt STW:s stolpar även om jag byggde en äldre bana.

mvh Daniel

Ps. Elektrifiering är jäkligt knepigt att få till bra, men det ser jäkligt snyggt ut när man är klar. Ds.

Daniel R besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2002-10-03, 02:51   #17
tufftuff
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Citat:
quote:

Ps. Elektrifiering är jäkligt knepigt att få till bra, men det ser jäkligt snyggt ut när man är klar. Ds.
Jo och särskilt med de tysk stolpar jag hittade för ett tag sedan... Mycket komplext och extremt snyggt!! En liten vetenskap i sig... Men de var ju tyska förståss... STWs förefaller mig ngt enklare men ändå snygga

/Björn

tufftuff besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
tack till stw och alla ni andra... jswmusic Trainz - Allmänt om Trainz 5 2005-03-02 14:09
Tack för alla bra inlägg anders_qw Landskapsdesign - Trainz 3 2005-02-18 17:29
Från oss alla till er alla Rc1166 Off-topic 0 2004-12-23 23:13
Förslag till alla banbyggare Barman Landskapsdesign - Trainz 0 2003-07-02 17:20
Alla banbyggare när släpps era rutter ?? Cj Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 14 2002-10-15 20:38

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.