![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
Låggolvare är verkligen ingen höjdare. Och enligt mig är Omnicity helt värdelösa, Omnilink med. Speciellt de Omnicity bussarna på 4an. Är förjävligt att bussar i sånt uselt skick får gå i trafik.
EDIT; Scania MaxCi är dock riktigt härliga. ![]() Senast redigerad av GBSF den 2011-11-17 klockan 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
![]() Men jag håller med dig, OmniCity och OmniLink av äldre modellen är horribla. De nyare OmniLink gillar jag dock riktigt bra (åtminstone de med lite extra utrustning), skillnaden mot de äldre är som dag och natt. B9S tycker jag heller inte om, men MAN går hem dock. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
H18 (MaxiCI) är min favorit, åkte en idag!
![]()
![]() |
#19 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]() ![]() Riktigt sköna bussar. Minns då jag var liten och dessa bussar började köra istället för CN113 på 40 linjen. Kanske minns fel, gick liksom på sexårs. När jag började riktiga skolan vare det bara MaxCi-bussar och enstaka Omnicity. ![]() Senast redigerad av GBSF den 2011-11-17 klockan 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Rolig tråd! Bidrar med en bild. Det är Länstrafikens Volvo B9S (tror jag, är inte bra på bussars litteran.
![]() ![]() Volvo Gnesta.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Trevligt att se bussar på hemplan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Åhh, riktiga bussar! Tror det är Scania CN113.
![]()
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Keolis H18 5144 vid Fridhemsplan igår kväll.
![]() ![]()
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Japp, Gnesta Station med länstrafikens fina gröna bussar.
Senast redigerad av andelind den 2011-11-19 klockan 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]() ![]() CN113 i regnet. Riktiga skönheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Trevlig bild! Jag håller helt med dig! I min lilla tråkiga förort hade vi 15 av dem för så lite som 2-3 veckor sedan. Nu är vi nere i 3st som ibland endast används på någon tur per dag, (i mörkret). Och de lär vara historia innan kommande veckan är slut
![]()
![]() Senast redigerad av Mikey den 2011-11-19 klockan 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|