![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kollat nya skivan och den fungerar iaf. som jag själv önskar
![]() Nu ska vi bara se, om jag kommer ihåg. Hur man fick allt att fungera med AI-förare i DCC. Tror att det var Move Turntable och Input Table som man behövde ha + en massa trackmarkers. För att få loken och skivan, att snurra till rätt spår.
![]() |
#17 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Angående var lok öppnar och stänger portarna kan kanse bifogad bild ge idéer? Vi skall nog kunna lösa detta för de flesta lok så småningom (utom Big Boy). Era problem beror säkert på antingen att loken är asymetriskt byggda i y-axelns riktning eller att triggrarna behöver omplaceras ??? Jag har bara testat med Sb och B. Kortare lok är nog inga problem? Nu gäller just problemlösning framöver! Tack för ert deltagande i detta utvecklingsarbete!
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2009
|
![]()
Tänkte jag skulle njuta av det nya lokstallet men se det fattas ngt...
"Unknown Location: <kuid:523:1216>" - säger managern. Säkert något jag missat genom alla fantastiska nedladdningar. Kan någon hjälpa mig, vad är det jag måste ladda ner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Aurans policy hindrar mig att ladda upp den men om du skickar mig ett pm med din personliga mejladress kan jag "smyga" iväg den till dig!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-12-23 klockan 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Vid flera tillfällen har jag upptäckt att vänster gavel bara försvinner när man går in i Driver. Har testat i två datorer med två banor. I ena datorn försvinner vänster yttervägg spårlöst, i den andra lägger sig väggen till ro bakom lokstallet (se bild).
Har försökt flera gånger att få in väggen. Det går i Surveyor men den försvinner i Driver. En fördel är ju att det blir gott om friskluft i stallet. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Veteran
|
![]()
Nils,
det är inte vänster gavel som är borta utan HÖGER som är borta. När man står framför stallet har man vänster till vänster och höger till höger! (låter som nåt ur exercisjargongen ![]() Kolla om inte stallplats 3 har en vänstervägg, har den det har du klickat på fel stall och får underkänt i stalltjänst! ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-03-04 klockan 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag sitter inte i stallet med stalltjänst. Jag tillbringar min tid i kontoret och skriver ut intyg till dom som ska få sparken.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Veteran
|
![]()
Hoppas det inte är stallets konstruktör bara, det går väl att rota fram nån skyldig politiker? Komikunalrådet i Köpingebro kanske?
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|