![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Var plockar man bort detta autosafe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Nu låter jag nog dryg
![]()
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Jag har testat allt möjligt känns det som. Vet någon hur man ska få det att fungera i Trainz 2006 ? Eller göra det komplitabelt med nyare versioner?
Senast redigerad av AlleDahlle den 2012-06-28 klockan 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Här får du lite läsning - en förkortad svensk manual. Vill du ha den engelska fullständiga versionen får du skicka din epostadress till mig. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Nisse min vän, se inte mitt inlägg som en "krigshandling", hehe
![]() ![]() Det jag undrar är, varför man ska råda någon att inte använde en inbyggd funktion (som i det här fallet, autosave, som jag gärna hade sett att fler program hade haft inbyggt), utan att motivera varför. Jag påpekade varför JAG INTE tycker att man ska ta bort den funktionen, då jag har tråkiga erfarenheter av vad jag råkade ut för när den inte var aktiverad (förlorade timmar av byggt material några gånger). Kan inte se att spelet på någotvis kan haverera eller dylikt med autosave aktiverat (då hade nog Auran/N3V redan tagit bort det för länge sedan), och jag har det aktiverat undantagslöst när jag bygger i Trainz, och har ALDRIG varit med om att det har ställt till några problem. Därför tycker jag att det kan vara på sin plats med relevanta fakta som isåfall talar emot mina erfarenheter, och mitt "tyckande" ![]()
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Autosave filerna kan skapa problem om man inte har någon koll på vad man håller på med. Stäng av autosave. Gör som ni alltid har gjort i alla tider, spara manuellt med jämna mellanrum och ta en backup när ni själva tycker att det är nödvändigt.
![]() |
![]() |
#24 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Jag lyckas inte med att lägga till nya tåg eller banor. Jag fick låna trainz 2012 men fick inte installationen att fungera och jag lämnade tillbaka det. Men jag funderade på att köpa trainz 2012 själv men jag undrar först ifall öresundstågen fungerar i trainz 2012 annars köper jag nog inte det. Och vilka svenska banor finns det? Finns det någon bana som har med Kristianstad station?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Men om jag läser genom raderna, så fungerar dom ej i nuläget i TS2012. Men Lhn har uppdaterat dessa (se nedanstående länk), så om han får tillstånd att lägga upp dom, så är problemet löst. Annars så får man själv, fixa till alla problemen. EDIT: Glömde länken till tråden. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33061
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2012-08-20 klockan 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Då kanske det till och med kommer att fungera i trainz simulator Mac, vem vet? Man kan ju hoppas. Vet någon hur det går för honom? Och finns det några bannor/kartor (Maps) som he med Kristianstad station eller Hässleholm?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2006
|
![]()
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33025
Här finns tåget, fungera i TS12 Om något fattas, kan original tåget (DSB ET ) laddas ned från Auran DLS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Har faktiskt fått det att fungera på egen hand men då i Trainz för mac.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|