|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-03-28, 00:33 | #16 |
Junior Member
Reg.datum: Oct 2002
|
Hej igen.
Nu har jag blivit klar med signalsättningen,om nu jag gjort rätt. Jag skall nu bara testköra med 7 Ai snubbar startandes samtidigt från olika startpunkter på banan, för att se om signalerna beter sig korekt och allt flyter på. Jag testade med Driver shedule's för 7 Ai gubbar, men det knöt sej ordentligt. Det gick inte att använda run around kommandot, så på retur rundan när loken puttade på bakifrån, stannade dom för sent vid signalerna och spärrade block för andra lok. Det blir nog ingen elektifiering av banan på grund FPS? Min hårvara är. AMD 2500 barton 1 GB DDR minne Radeon 9800 Pro 128MB Med Grafiken Maxad och ett flertal tåg på Kullaviks station, Skulle jag tippa min FPS är 8-15. Men det går ju att minska det Grafiska. Ps. Jag skickade nyss min bana till Svenska 3D-Tåg för utvärdering. Jag skrev att om dom tycker den är publiceringsbar så kan dom lägga upp den på sidan. Jag gav den namnet "Kullavik A Swedish Experience". Men nu får ni en del nya bilder. Sjöutsikt. Storbergets station. Ingalunda station. Philips Lightings fabrik. Lantlig idyll. Övre del av karta. Nedre del. Till sist Ban loggen. Det var allt. Kai. |
2004-03-28, 06:12 | #17 |
Senior Member
|
Hur snyggt som helst kaiser
Ett väldigt fint jobb du har gjort ska bli ett nöja att få köra/tuffa runt på din bana [] M.V.H Nicke! |
2004-03-28, 13:27 | #18 |
Junior Member
Reg.datum: Mar 2004
|
Very, very good !!
TrainZItalia Artist |
2004-03-28, 14:53 | #19 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
Låter som en upprepning av det andra sagt, men det är snyggt gjort Roger |
2004-03-29, 19:17 | #20 |
Skånsk användare
|
Vill inte vara för negativ, men jag hittade en liten grej på en bild;
- Du funderar inte på att fixa till växlarna vid Ingelunda Station? - har elektrifierinen påbörjats? MVH Erik VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
2004-03-29, 22:29 | #21 |
Junior Member
|
Hej jag är inte säker på vad du menar, men jag har ändrat lite vid Ingalunda station.
Banan slutar där så jag förskte få till en hyfsad vänd punkt för trafiken. Jag laddade nog upp banan för tidigt, signalsättningen var ett stort frågetecken för mej. Var och när signalerna skulle sättas ut och vilka signaler jag skulle använda. Nu har jag kommit så långt att trafiken flyter utan dom där plötsliga 35km stoppen och inga directa Ai konflikter. Jag hade just packat all filer för att ladda upp dom på Svenska 3D-Tåg när jag läste din post. Om du vill kan jag skicka den till dej för beta testning. Kai |
2004-03-29, 22:42 | #23 | |
Skånsk användare
|
Citat:
MVH Erik VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
|
2004-03-29, 22:49 | #24 |
Junior Member
|
Jag skick den nya versionen.
Jag har kommit så långt jag kan med min ring kunskap om signalsättning och i den nya versionen har jag rättat till en hel del signalkonflikter som jag uptäckte smög sej in i den första versionen. Jag laddar up den nu. Kai |
2004-03-30, 08:58 | #25 |
Skånsk användare
|
Kanon, en mycket fin bana
MVH Erik VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Begränsningar i en rutt | Perre | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2004-12-18 14:17 |
Ny rutt L-S | Balder | Landskapsdesign - Trainz | 4 | 2004-07-21 20:35 |
Tänkte bygga en liten egen rutt... | fregge | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 10 | 2003-10-06 17:16 |
Intresseundersökning Rå rutt | Mazz | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2002-12-12 21:53 |