|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-07-10, 22:36 | #16 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Hej VIKTIG FIL Om någon laddar hem rutten från usa, så finns det en liten patch här. http://www.heidling.se/blandat/msts/...activities.zip New rebuild activities har Mazz fixat. Sedan så är det en ny TRK-fil, som gör att distant-mountains syns. Kanske kommer det en version med dom nya stolparna framöver Hawk |
2004-07-11, 01:16 | #17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Hej
Tackar,har laddat ner Whitefish3 från USA. Och givetvis patchen härifrån forumet också.hehe Ska bli roligt att göra egna aktiviteter till denna rutt. Har ej kört på rutten ännu,men ska. Ha en trevlig helg Mazz och Hawk! (Javisst ni också som läser detta) mvh bengt |
2004-07-13, 00:33 | #18 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
Kanonsnyggt! och framför allt (sorry Hawk...) STOLPARNA!!! BRYGGORNA!!! Vilka mästerverk!
/ Dalle med tappad haka [] |
2004-07-13, 01:41 | #19 |
Lokförare
|
Kanonsnygga stolpar Tjalle!...dom ser inte dumma ut!...[]...väntar med spänning på att KMJ ska bli "moderniserad" med nya stolpar!...
Mvh//Christoffer...oxå lokförare! |
2004-07-13, 13:24 | #20 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
Hej!
Har laddat hem Whitefish 3 samt den nya patchen Detta är helt klart ett riktigt mästerverk!!! Hawk har gjort ett helt fantastiskt jobb som vanligt Hur i hela friden bär sig denna otroliga ruttbyggare/landskapsmakare sig åt[?] Äntligen en rutt där de lå_å_å_å_nga amerikanska godstågen samt kultpersontåget California Zephyr kan komma till sin rätt[](Passagerarna uppskattar utsikten från utsiktsvagnarna[^]) Skulle det komma en "försvenskning" av rutten som inkluderar de nya kontaktledningstolparna/bryggorna skulle denna fulländade rutt (om möjligt?) bli helt super mega jätte fantastisk TACK HAWK!!!! mvh Kenneth Andersson Växjö |
2004-07-13, 21:02 | #21 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Hej!
Laddade ner banan från Usa och pathen. Installerade roadfix men får ändå fel meddelande som är Train World initialization failed Vad är felet? Smajlet |
2004-07-14, 02:14 | #22 | |
Veteran
|
Citat:
|
|
2004-07-15, 22:09 | #23 |
Veteran
|
Hej :-)
Nu finns det en slutlig patch att hämta på http://www.train-sim.com/ Filen är på 58 Mb (wf3patch.zip) Jag rekommenderar alla som laddat hem "wf3_hawk.zip" att även ladda hem den här filen, den gör rutten helt komplett, med "alla fel" rättade. " MSTS 13_juli_2004 (Kootenai River Subdivision_Hawk) MSTS-route "whitefish3_Hawk"_final_patch_fix Filesize: 55 Mb This patch is replacing all previous patches for the whitefish3_Hawk -route. If you have installed some of the earlier patches, you just overwrite with this patch." Lycka till. Ni som önskar en Svensk version, med dom nya stolparna som Tjalle byggt (gantrys), får vänta ett tag, Men här är en bild på en stolpe, så ni ser hur läckra dom är. [][][8D] Hawk |
2004-07-15, 22:36 | #24 |
Medlem
|
Hej!
OJ! OJ! OJ![] Det är inte utan att man får ståpäls (Gunde citat) när man ser så vackra tingestar... På en dylik försvenskning kan man vänta nästan till dödagar.... (Bara tanken på att nåt är på gång är som balsam för själen[8D]) SNYGGT JOBBAT TJALLE & HAWK mvh Kenneth Andersson Växjö |
2004-07-15, 23:15 | #25 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Hej Tjalle & Hawk
Jösses du milde vad snygga stolpar,obsalut perfekt(citat från Asterix och Obelix) hehe. Tack för sådana ljuspunkter i detta nuvarande väder. Tack Hawk för patchen,nedladdad och installerad. Lycka till Tjalle och Hawk. mvh bengt |
2004-07-27, 05:52 | #26 |
Veteran
|
hej
Jag håller ju på med en "Svensk" version av rutten. Frågan är bara hur ja ska göra. Stolpar är utsatt efter hela rutten nu (30 mil) Men rutten ser väl inte så Svensk ut igentligen. Provade att sätta ut några bondgårdar och åkrar, men jag är tveksam, om de hjälper.[B)] Här i vart fall några bilder på hur de blev. Lägg märke till hur bra signalerna syns på långt avstånd, en ny "uppfinning" från USA [] Hawk |
2004-07-27, 11:07 | #27 |
Medlem
|
Hej Hawk!
Jag tycker det ser fantastiskt bra ut Enligt mitt tycke är det absolut tillräckligt "svenskt"!!! Och måhända med framtida satsningar på infrastrukturen så kanske det byggs nya järnvägar "någonstans i Sverige" Jag hoppas att du fortsätter med denna rutt!!! mvh Kenneth Andersson Växjö |
2004-07-27, 15:23 | #28 |
Hedersmedlem
|
Tycker det ser Svenskt ut, speciellt med de stolparna.
Och framförallt alla träd. Har inte hunnit provköra så mycket på originalet (inte hemma). Robban |
2004-07-27, 16:40 | #29 |
Medlem
|
|
2004-07-27, 16:58 | #30 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2002
|
Hej Hawk,
jag tycker rutten är jättefin. Att den dessutom är lång och enkelspårig gör det hela ännu bättre (tycker jag). Lite åkrar och bondgårdar här och var ser trevligt ut tycker jag. Lite fler samhällen (behöver ju inte vara så stora) med station och plattformar skulle ju också göra det möjligt att göra roligare persontågsaktiviteter. Signaler som syns på långt avstånd låter trevligt! Törs man fråga hur man får till det? Mvh Mikael |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Några blandade bilder från Nässjö | vfp420b | Tågbilder | 2 | 2005-01-29 21:52 |
Begränsningar i en rutt | Perre | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2004-12-18 14:17 |
Bilder från Märsta samt Arlanda | Dson | Off-topic | 8 | 2004-04-20 16:54 |
rutt från train-sim.com, funkar inte, varför? | fregge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-04-12 12:41 |
Trevlig liten sak(bilder från min rutt) | Olaf Lindström | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2003-01-19 17:47 |