![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Ska ta och experimentera lite själv med det så fort jag hinner. Visst ska jag visa vad jag ändrade på. Här nedan skriver jag hur ni ska göra, och jag beskriver så gott jag kan, så att alla ska kunna göra det: Ta er till följande adress på hårddisken: [u]…\Auran\TRS2004\World\Dispatcher\Downloads\kuid 41462 15315</u>. Denna mapp är Kbps961:s rotmapp, och i den ligger en config.txt fil som öppnas med hjälp av Wordpad. I config filen tar du dig till den rad som börjar med bogey-2. Man kan använda sökfunktionen om man vill, men det tar inte lång tid att hitta raden. I alla fall, en bra bit åt höger på samma rad finns följande text: <kuid:37319:50005>. Denna text skall bytas ut mot en liknande text, som ser ut så här: <kuid2:37319:50005:1>. Dessa två ”siffertexter” är som ni kanske redan förstått KUID, vilka tillhör den bogey som vagnen kräver för att fungera. Det KUID som från början står på raden är felaktigt, vilket betyder att det måste ändras till bogeyns rätta KUID för att allt ska fungera. Och det är det som jag nyss förklarat hur man gör. Spara nu filen, så är det klart. Om BHJ inte funkar ordentligt nu heller så vet jag inte vad ni ska göra. Jag är ju inte expert på att skriva guider, så ni får säga till som det är något som ni inte förstår. ![]() / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
STW-member
|
![]()
det är inte fel i min Kbps vagn... det är TRS eller något i din installation, för det där ska fungera automatiskt. Och du är den ENDA person som har klagat på det
![]() Men om det nu eventuellt skulle vara flera som har upplevt problemet så sitt inte inne med det i det tysta! Svårt att fixa något man inte vet är fel ![]() Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Jag har fått känslan av att textfiler, såsom configfiler, ofta blir korrupta när man installerar cdp-filer. Ofta är det såna rena knasfel i filerna så att man undrar vad skaparen hållit på med.
Det skulle kunna ha med olika versioner av windows samt ansi, unicode samt utf att göra. Är det någon annan som har upplevt detta? //John |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Problem med Scheduel - igen! | StefanD | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2004-08-12 09:10 |
Problem med MTTS | MrMoore | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2004-07-29 00:02 |
Problem med att spara i RE | mikael512 | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-01-13 15:25 |
Problem (igen) | stefan_o | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-11-14 17:33 |