![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Läckra bilder Mazz! Fanns vagnen i smalspårsutförande också?
![]() |
#17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jadå, det fanns vagnar i samma stil på smalspår oxå, både 2-axliga och 4-axliga. Jag har bra texturunderlag för en 4-axlig SRJ-vagn, men saknar helt ritningsunderlag för smalspårsvagnar, tyvärr...
Får man bara tag på ritningar på varianter, så kan ju den här vagnan vara förlaga för sådana versioner, helt klart. Det är ju den här första som tar den längsta tiden att bygga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Väldans kul och inspirerande att se dessa vagnar.
Ser dock ut som att de går lite tungt på bilderna, hjulen är ordentligt nedsjunkna i rälerna. Mvh Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Härligt Mazz!
![]() Vagnen är helt underbar, mästerligt gjort. ![]() Ser fram emot att köra den sedan med ett passande ånglok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Hihi, japp det va en hemlig typ av hjul man jobbade med på 20-talet, som lixom omslöt rälsen på ett sofistikerat sätt. Den teoretiska max-hastigheten skulle på detta sätt kunna höjas väsentligt... Väldigt få kände till detta projekt. Tyvärr blev kostnaderna för höga eller liknande, så något införande blev det inte... ![]() Dessa vagnarna rullar numera på spåret... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
|
![]()
Så, nu är båda grindarna på plats oxå... Hade huvudbry med dessa, då de innehöll speglade delkomponenter, vilket tydligen konverteraren inte tycker man ska hålla på med... Men, nu fick jag dessa på plats åsså, hua...
Har en åtgärdslista på 28 punkter, ungefär som jag gjorde med GDSJ. Har funnit at det är ett ganska bra sätt att jobba, när det går tid mellan arbetspassen... Med listan kommer man snabbt in i vad det va som var på gång... Har fått ritningar även på smalspårsvarianter av dessa goa vagnar. Finns dock några saker som går före, såsom Du-loket, varianter av normalspårsvaghnarna av dessa... Men, det finns möjligheter nu, iallafall... Senast redigerad av Mazz den 2006-01-06 klockan 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Hedersmedlem
|
![]()
Vagnarna har fått lite textur-arbete på sig, taket fortfarande oklar, då jag skulle vilja ha en bra takfototextur.. Men, det ska nog gå o trolla fram på nått sätt, förr eller senare...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
En väldigt fin vagn Mazz!
![]()
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Ser ut som verklighet!
Tycker bara att vagnen verkar lite Hög ut, men det kanske den är eller inte är? Mkt fint iaf.!
![]() |
#25 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jag tror och hoppas att det är enligt ritning, en koll visar att taknocken ligger på millimetern jämfört med ritningen... Om jag inte gjort nån tankevurpa nånstans, är väl bäst att garxdera sig med.. ![]() jag hoppas att det är vinkeln som gör det, samt att Sala-stationens "lilltak" är ganska lågt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Det där, det är en vacker vagn!
Riktigt bra bygge Mats. ![]() mvh .... Mats
![]() |
#27 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jag har någon likvärdig vagn från Märklin. Är från satsen med S-loket + 3 vagnar. Om du vill, så kan jag försöka plåta av dom. Så får du några texturer till. Kan ju prova att plåta av taket på den/dom. Kommer knappt ihåg, hur vagnarna såg ut annars. Har mer eller mindre legat i sin kartong, sen inköp.
![]() |
![]() |
#28 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]()
Mazz.
Här kommer det några bilder på vagnarna. Plåtat dom på varje sida. Takbilderna är jag inte riktigt nöjd med. Skakig på hand. Kan ta nya om du vill. Då lägger jag dom ner istället och kör självutlösare på dom (den, räcker med en bild av taket från en av vagnarna, Då det är samma tak på vagnarna). Bilderna nerkrymta till 800 + diverse höjd. Annars ligger dom runt 2200 pixel om du vill ha större bilder.
![]() |
#30 |
|
![]()
5 bilder till.
Tog ett på loket också, ifall du har något sånt på gång också. Hör av dig, om du behöver bättre bilder.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bok SJ PERSONVAGNAR 30-TAL | Bengan | Tågbilder | 0 | 2005-01-21 21:24 |
Personvagnar (Ritningar) | Json | 3D-design - Trainz | 1 | 2003-06-10 12:01 |
Gladare Rc | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 6 | 2003-01-23 10:01 |
Svenska personvagnar + restaurangvagn i Trainz... | Janne | Trainz - Allmänt om Trainz | 17 | 2002-01-10 17:05 |