![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#331 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
Jag frågade endast om det var möjligt att göra sk fuskknappar för att öppna/stänga dörrarna, Det är inget krav utan bara en simpel önskning. Om det inte var mitt föregående inlägg du syfta på så kan du bortse från detta inlägg. Vi alla vet att David lägger ner sjukt mycket jobb på den fina modell och det är vi alla tacksamma för innerst inne. Detta är den hittils finaste modellen som gjorts iår till trs! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag tror att ditt svar gläder David. Sen är det flera som skrivit om att bygga tunnelbana i TRS. Kan de av er som menar allvar höra av er. Det är ett "projekt" på gång men det tar nog ett år att få färdigt.
![]() |
#333 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vi är några i alla åldrar som hoppas kunna göra något. Jag tror att vi skulle behöva några duktiga byggare till. Om nu någon undrar om när vi blir färdiga så är min gissning att det kommer att ta minst ett halvt år
![]() |
#335 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
(om sparkfots fråga. Suggestioner är alltid välkomna! att öppna dörrarna med tangentbord knapp är inte en stort prioritet tyvärr.)
Nånting som är i högre prioritet är: www.svoyager.com/files/Knappar.mpg (11mb) jag är inte klart men det är en preview! obs att en stort del av knappar har ny texturer. nyckeln är inte klart också. Det ser enkel men det var inte. Tog mycket tid och, dem gula knappar som "lights up" när man trycker på dem var en lite challenge. Det finns ingen funktion på dem för jag först gör det 3d arbete (v0.8) sen ska dem fungera (v0.9 och v1.0). SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Snyggt!
![]() ![]() ![]() Hur går du omkring i hytten sådär? |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Medlem
|
![]()
Svoyager: Tack för svar, men kan man hoppas på att det kommer finnas med när hela modellen anses vara färdig enligt dig?
![]() Det ser f.ö mycket bra ut på din demostrations video av knapparna. Senast redigerad av Sparkfot den 2006-11-12 klockan 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Medlem
|
![]()
Svoyager: Om man ställer in Destination,linje.tur,kod på tumhjulet i båda hytterna går det då att göra så det sparas tills man aktiverar den andra hytten?.
Exempel: Dest: 103(Glb), Kod: E, Linje: 19, tur: 131(man måste ha en 1,2,3) före tur numret för att radion ska fungera, jag rullar fram detta i ena hytten och så har jag rullat fram följande i sluthytten: Dest: 181, Kod: G, Linje: 19, Tur: 134 så när jag aktiverar hytten nästa gång så vill jag att Gullmarsplan ska komma upp som destination på tåget. Är detta möjligt? Om du inte förstår så säg till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Medlem
|
![]()
Hmm, intressant fråga.
Helt möjligt jag. Ska inte göra det just nu för jag måsta först göra en ricktigare tågstart/aktivering med nyckeln men när den ska vara klart ska jag göra det ja. Tack för suggestionen! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#341 |
Medlem
|
![]()
Svoyager: How does it go with the activate key?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Medlem
|
![]()
Nästan ingenting tyvärr. Jag har installerat vista för att prova den och finns några bugs fortfarande som gör det omöjligt att arbeta på tåget. drivrutiner för min video kort har lite problem.
Men jag vill bara göra det 3d arbete på v0.8 så ska nyckeln inte ha någon funktion. Jag också väntar på min vän för att han behöver tid att skapa mer texturer. Med jul som kommer snart, ska jag inte ha mycket tid på c20. Jag tror att jag kan släppa v0.8 i jul. SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#344 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Säg bara till om det någonting du behöver,bilder,fakta,osv så kan jag bidra med det jag hittar och vet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Medlem
|
![]()
hejsan! Lite nånting nytt! Det var länge sen till det sista medellande.
Förlåt för att inte ha svarat tidigare, hade mycket att göra utanför c20 arbete (min ricktig liv) så jag hade inte mycket tid men det är säkert att ni ska ha en nytt version till jul, jag lovar heh. Så, under dem senaste dagarna har jag arbetat på "windshield" del av tåget. Det var nånting som jag ville göra för en lång tid så här är resultatet! Förstås finns mer att göra med det men det är mycket bättre än förut. Om jag har tid, kanske ska ni ha en lite bonus. (*hint*, ser dem gröna "handles" på glaset? Kanske kan jag animera nånting som händer med dem två "handles" ![]() Bilderna: http://www.svoyager.com/files/newwindshield1.jpg http://www.svoyager.com/files/oldwindshield1.jpg Ni kan jämföra mellan det gamla och nya glas. Titta också på dem blå "points" finns mycket mindre "polygons" på det nyaste version utan att ha mindre kvalitet (kanske lite mindre men ni ska inte ser det utan att mycket zooma in). Så det också betyder att det är lättare för din data. http://www.svoyager.com/files/newwindshield2.jpg http://www.svoyager.com/files/oldwindshield2.jpg På utsidan, här vi kan ser att glaset är kanske en cm backåt i tåget. Som ni kan ser på det ricktig bild, glaset i det ricktig tåg är lite "inne" tåget men i det gamla version är glaset inte inne i tåget. Behöver att justera den men det svårt arbete är klart (the hard part is done). Jag har raderat dem 3 glas och bygt dem igen med kanske 1000 mindre "polygons" för samma kvalitet och utan många visuell bugs some fanns. Titta på dem 2 bilder. Ni kan lätt ser det problem som fanns med dem 3 glas. Titta på dem svart "areas". ![]() ![]() http://www.svoyager.com/files/newwindshield3.jpg http://www.svoyager.com/files/oldwindshield3.jpg mvh! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|