Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-05-29, 11:23   #391
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Ingen fara, Olli!

Arbetet går vidare... Jobbar med Landbäcks industriområde just nu. Ett ganska stort område, växlingsnissarna kommer få myckat att göra där om dom vill...

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-05-29, 11:46   #392
Json
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Ennu mer [u]Snyggt</u>......[][][]

//Json
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-05-30, 10:25   #393
Trigger
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Mycket fin bild Mazz!!

Men jag saknar bilder. Posta många nya bilder det hade varit kul. Vi vet ju inte hur långt du kommit. Jag kan knappt hålla mig snart. Vill ut dra tåg på din bana

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5
Trigger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-05-30, 10:29   #394
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
quote:Originally posted by Trigger

Mycket fin bild Mazz!!

Men jag saknar bilder. Posta många nya bilder det hade varit kul. Vi vet ju inte hur långt du kommit. Jag kan knappt hålla mig snart. Vill ut dra tåg på din bana

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5
Då är vi två om att vilja dra tåg!
Gillar stället där huvudkontoret står särskilt mycket.
Aldelles fantastiskt snyggt gjort av dig Mazz![:0]

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Koncernen
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-06-01, 02:06   #395
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Oki, några bilder dååå....

Arbete fortgår i Landbäcks industriområde. Drygt hälften av utsmyckningen klar, alla spåren på plats.

Totalt finns väl ett knappt 10-tal industrier i olika storlekar. Fortfarande har Landbäcks kommun industritomter kvar, så det är bara att etablera sig...

I LLJ-forumet finns det fler bilder, om det är nån som vill se..

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-06-01, 08:17   #396
Orbiter fan
Senior Member

Reg.datum: Apr 2003
Standard

Yjena hur mycket har du kvar att göra på rutten?
Jag kan knappt vänta tills du släpper rutten eftersom jag har byggt bara ett tiotal svenska rutter men om den du bygger är svensk det vet inte jaghar till exempel byggt en rutt sim går mellan Stockholm och Göteborg och min favorit mellan Åre Göteborg.
Orbiter fan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-06-01, 10:17   #397
sjonas
Medlem

Reg.datum: Aug 2002
Standard

Citat:
quote:Yjena hur mycket har du kvar att göra på rutten?
Jag kan knappt vänta tills du släpper rutten eftersom jag har byggt bara ett tiotal svenska rutter men om den du bygger är svensk det vet inte jaghar till exempel byggt en rutt sim går mellan Stockholm och Göteborg och min favorit mellan Åre Göteborg.
Menar du väsrkligen Sthlm-Göteborg[:0] Skulle man få kunna se några bilder ifrån den isånnafall?

///Jonas Bodell
sjonas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-06-01, 10:27   #398
Orbiter fan
Senior Member

Standard

Tyvär ås har jag bara gjort tereng filerna än men när jag har kommit lite längre så är det självklart att jag läger utt några bilder desutom håller jag på med en hemsida som heter mellan Göteborg och Stockholm och där ska jag ha rutten när den är klar och mycket mer.
Det jag undrar vilka tågval jag ska ta till exempel ett par x2000 tåg och lite intercity tåg och möjligen den regina jag nästan är klar med.
Jag bäreknar att rutten blir klar om en månad för jag sitter dag och natt igår satt jag och jobbade med rutten tils klockan var 2 på natten så jag lägger ner jätte mycket tid på rutten fast det är ett problem jag får inte gå utt på internet sedan vi har fåt en räkning på 3500 kr för att vi har varit ute en timme på en dag desutom är det inte Telia utan det var exnet så det kan va ett problem när jag är klar med rutten men vi får hoppas på det bästa annars är det inga problem.
Gammal 2003-06-01, 11:57   #399
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej Orbiter fan!

Jag förstår inte riktigt???? Har du byggt tio rutter? Är någon klar? Eller är dom bara påbörjade? Har du visat bild på någon, som jag kanske missat!? Låter som intressanta rutter!

Ska du bli klar med rutten Göteborg - Stockholm på en månad?????

Den Regina som du säger nästan är klar, den kan du väl visa bilder på? Om du vill? Det vore roligt att se. Vi längtar ju alla efter en Regina!

Förlåt Mazz, för jag gjorde din tråd OT! Var bara tvungen att fråga det ovanstående. Landbäcks industriområde ser jättebra ut. Man håller på att gå åt, för man genast, i detta nu, vill ut och dra tåg i din mycket välbyggda rutt!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-06-01, 14:27   #400
Orbiter fan
Senior Member

Standard

Som jag sa jag siter i stort sätt dag och natt men att bli klar med Göteborg och stockholms rutten på en månad var nog lite överdrivet men kanske till hösten. Angående regina så har jag den hemma och där har jag ingen anslutning till internet men jag ska göra vad jag kan jag skulle behöva ett foto i hytten på regina.
Dom andra tio rutterna är bara påbörjade än men jag har bara gjort antekningar än så länge.
Jag skulle behöva lite hjälp med byggandet av Göteborg-Stockholms rutten skärskilt en du Pson tror jag att jag kan ha nytta av när jag bygger rutten mellan Göteborg-Stockholm.
Jag har hört att du har en rutt som kallas för munksäter kan du ge mig en länk till den det vore snällt.
Har du några förslag på namn på dom nya rutterna en så länge har jag bara gjort tereng antekningar hur jag tänker mig att terengen ska se utt har du bredbandsuppkopling?
Det som är kvar på reginan är öpningsbara dörrar och visa finskysteringar den kommer att kräva minst direkt x 9.0 men det är inga problem för den som har en riktigt bra dator.
Gammal 2003-06-01, 14:32   #401
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Orbiter skriver:

Det som är kvar på reginan är öpningsbara dörrar och visa finskysteringar den kommer att kräva minst direkt x 9.0...

Jag är inte alls med på vad du menar med att Reginamodellen kommer att kräva "direkt x 9.0" [8]

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-06-02, 13:41   #402
niofem
Guest

Standard

Citat:
quote:Originally posted by Fredrik

Orbiter skriver:

Det som är kvar på reginan är öpningsbara dörrar och visa finskysteringar den kommer att kräva minst direkt x 9.0...

Jag är inte alls med på vad du menar med att Reginamodellen kommer att kräva "direkt x 9.0" [8]

/Fredrik
Forumvärd
Inte jag heller, och vad har DirectX9 med vad man har för dator att göra [?] Och håller du på med en Regina med öppningsbara dörrar [8]

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
  Svara med citat
Gammal 2003-06-02, 16:29   #403
Cj
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Det måste kräva en hejdundrans dator. ATi Radeon 9700, det är inga

låga krav i dagens läge. Och dx 9, å falls. Hur många polygons ??

---
MvH Cj &lt;&gt; cj.aeger.net
Cj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-06-11, 13:08   #404
Zzarr
Senior Member

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Nu har jag blivigt sugen på någon bild igen []

MVH Zzarr
Zzarr besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-06-11, 23:47   #405
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!!

Kör med direct X 9.0 på min 750 Mhz och det fugerar kanon. Har bara Geforce2 grafik i min dator men det fugerar utmärkt till MSTS,även till en så krävande bana som EDK, så jag vet inte vad han menar med att man måste ha en kraftig dator för att köra en Regina???[8][8][8]
Jag ber om ursäkt för att jag hoppade in och skrev om datorer i denna tråd, men jag kände att jag var tvungen.
MVH Knebert
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:45.