|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Visa resultat för omröstning: Vilken tågsimulator föredrar du? | |||
Microsoft Train Simulator | 97 | 46.19% | |
Trainz (spelar ingen roll vilken version) | 111 | 52.86% | |
Kuju Railsimulator | 0 | 0% | |
Jag väntar på MSTS-2 | 2 | 0.95% | |
Antal röster: 210. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-01-08, 23:23 | #31 | |
Medlem
|
Citat:
Sant som det är sagt..... Sen kan man väl tillägga att alla människor är ju inte skapta på samma vis, en del tycker det har sin charm att bygga och tuffa runt i MSTS och en del gör det gärna i Trainz. Sen har ju båda programmen sina speciella egenskaper ochså, men det är ju egentligen inte så konstigt med det eftersom det finns 2 olika tillverkare av dessa. MVH Kenneth
2007-01-08, 23:29 | #32 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Synd att ni bråkar! Det är smaksak att välja vilken simulator. Jag själv har TRS 2006 som jag vann i fjol, har ännu inte installerat, orsaken är att jag håller på stor projekt med min MSTS rutt. Kanske är TRS också bra simulator, det får jag se senare. Gläd er med var sin simulator och hoppas allt är väl med er. |
2007-01-09, 13:29 | #33 | |
Medlem
|
Citat:
Jag går väl på de erfarenheter jag har och kan väl lägga en åsikt trots det? Jag föredrar MSTS över TRS och det är en smaksak och inget annat! Varför ska ni smutskasta mig redan? Jag kollar inte om tråden är gammal eller ej, jag kollar främst om trådnamnet är aktuellt eller ej. Jag kan iaf säga klart och tydligt att TRS har ingen sån där känsla att man vill spela mer och mer. MSTS har egentligen ingen mättnadskänsla.
2007-01-09, 13:41 | #34 | |
Medlem
|
Citat:
Jag såg på MatsHs bilder och Lokförarns bilder och de var ju fina, men de är väl från TRS 06? Jag har TRS Passenger Edition och det tillverkades 2004. Jag vet ej om vart det är lättast och bäst att bygga routes då jag ej håller på med detta. Sen har jag inte laddat hem extra freewares på aurans hemsida heller, så jag har kört originalspelet rakt av. Kanske ingen speciell upplevelse men men...senast jag försökte ladda hem från auran gick det inte speciellt bra. Återigen, smutskasta inte mig för det, det är meningen att man ska kunna diskutera oavsett smak på ett forum, alla tycker ju olika och engagerar sig i olika detaljer. Jag har ju faktiskt spelat TRS så jag kan ju faktiskt bedömma om jag gillar det eller ej. Sen som jag redan skrivit i föregående inlägg har det med introduceringen att göra, gillar man spelet i början letar man genast efter uppdateringar och extra banor. Jag har valt att endast fokusera på MSTS då jag har flera banor extra till själva orginalspelet. Det har inte hänt på evigheter att jag spelat någon av de orginalroutes som finns i MSTS. Ena bygger routes och den andra bara spelar eller skapar aktiviterer till routes. Så är det bara. Förstår inte varför man ska vara så sur bara för detta.
2007-01-09, 19:15 | #35 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
Citat:
Det beror ju helt på vad du är van vid och vilka förutsättningar som upfyller dina krav.Därför väljer man sin simulator för vad man vill ha. Visst finns det realistiska banor i trainz. Gå till download station och sök så får du nog fram mer än du tror. Och vad sjutton menar du med att jag smutskastar dig? Jag smutskastade inte dig, jag försökte bara förklara för dig att det fanns saker du nämde som inte stämde. Skriv vad det var du tog illa upp på så kan jag be om ursäkt. Angående gammal tråd spelar väl ingen roll egentligen, bara ville säga det eftersom jag själv fått kommentarer när jag postat i äldre trådar.
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2007-01-09 klockan 19:18. |
|
2007-01-10, 13:33 | #36 | |
Medlem
|
Citat:
2007-03-02, 17:50 | #37 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
Jag avser inte rösta i detta ämne.
Anledningen är enkel, jag har bara provat den ena av de två optionerna, och kan därför inte bedöma huruvida jag skulle föredra den ena framför den andra.
Vilken av de två som jag har är egalt.
2008-03-17, 21:37 | #38 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
EDIT: Sorry såg nu att tråden var gaanska gammal Hoppas ni inte bilr sura.
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2008-03-17 klockan 21:38. |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|