![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Då David har mycket att göra nu före sin resa till Stockholm så är det inte säkert att han svarar omgående. Sen vore det bra om ni skriver lite extra tydligt då svenska ju inte är hans modersmål .
![]() |
#32 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
David har uppdaterat C20 modellen. Läs mer i FÖRSTA posten i denna tråd
http://forums.auran.com/TRS2004/foru...hreadid=110476 /kenny
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej, tänkte jag skulle lägga in en bild på inredningen som likt resten ären fullträff. Ska bli kul att se cabben näår det blir klart, mycket snyggt jobb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hur kan jag öppna dörrarna då? När jag kör den på U-bahn och åker in på stationen öppnas inga dörrar! [HAR TRS2006]
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
>Då David har mycket att göra nu före sin resa till Stockholm så är det inte säkert att han svarar omgående. Sen vore det bra om ni skriver lite extra tydligt då svenska ju inte är hans modersmål.
Precis ![]() ![]() Tack till kenny för att updatera den här tråden med senaste nyheterna! >det ska gå att ändra destinationen enligt länken, men hur? Du behöver att instalera p-denhert driver command script på din (route?). Sök på DLS, det är lätt att hitta. När du har installerat den, du kan ändra destinationen. Högra click på tåget och du ska ser menyn för att ändra destinationen. Sen ska du ser på listan alla stationer som finns I din (route?). Clicka på rätt stationer och du ska ser rätt namn på tåget. klar! Cheers SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
|
![]()
Hittar inte driver command scriptet... Nån som har kuid för det??
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
" kuid2:206816:99003:1 "
Det använder jag och det fungerar utmärkt.
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
Har nu skickat bilderna till Svoyager på en Hytt (Tack Conny) och "Dragspelet" har fått svar och han sägar att man kanske kan få se det i nästa v.
![]()
/Daniel Senast redigerad av Daniel den 2006-03-30 klockan 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Har våran C20 byggare kommit till Stockholm än?
![]() |
#41 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
|
![]()
Nej, men jag kan skriva en steg för steg guide.
-Börja med att ladda ner och instalera KUID'n som jag skrev tidigare -Välj vilken bana du vill köra på -Öppna den banan och sessionen i Surveyor -Tryck på "Edit session rules" i menyn uppe till vänster -Lägg till eller ändra "Driver command rule" gå in i den (Edit) och kryssa i "Change destination signs" - Gör en Trackmark och döp den till det du vill ändra destination till (Exempelvis "Fruängen"), gör fler trackmarks och döp dom till dom andra sakerna du vill kunna skylta -Starta sessionen Välj din C20, ctrl-högerklicka på den och välj "Change destination sign" välj trackmarks och sen "Fruängen" (eller vad du skrev) -Klart ![]() Funkar det inte har du ju min msn.
![]() |
#43 | |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]() Citat:
Mvh Henrik
![]() |
![]() |
#44 | |
Niträknare & STW-member