![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ibland händer det att det blir fel någonstans när man laddar hem filerna. Jag hade provat att ladda hem på nytt och installera igen.
![]() |
![]() |
#32 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Senast redigerad av scaniar500 den 2008-05-31 klockan 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
hjälpte inte. jag kunde lossa bromsarna. välja vilken riktinig jag vill köra åt, fälla upp pantografen(tror den delen heter så. den som gör att man får el i tåget) och gasa. när den kommit upp till 0,3 km/h hänger datorn sig. har även testat att installera patchen för detta tåget men ingen skillnad. några förslag. ska kanske tillägga att mitt grafik har de senaste drivarna installerade. några förslag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Är du säker på att datorn hänger sig?. Testa att köra spelet i window mode, högerklicka på genvägen och välj egenskaper, i "mål" rutan lägg till:
/fsaa /anisotropic -vm:w Så här ska det se ut, ungefär: "G:\Program\Microsoft Games\Train Simulator\train.exe" /fsaa /anisotropic -vm:w -vm:w är egentligen den enda du behöver men jag rekommenderar de andra två också som gör grafiken bättre, specielt i window mode kan AA och AF sluta fungera.
![]() |
#35 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Din dator har ju fler enheter, C,D och E. Du installerade MSTS under enheten E och därmot har du andra spel i samma enhet. Jag tror orsaken är att du installerade MSTS till enhet E är fel. MSTS skall vara i enheten C:\program där MSTS söker till Windows systemfiler. Pröva då installera simmen där. Dessutom har du fler spel installerade kanske kan påverka MSTS. Hoppas det löser sig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
|
![]()
Totte, jag har själv spelet installerat på G disken, och allt fungerar perfekt.
Testa att flytta SOUND mappen till tåget tillfäligt någon annanstans, du kommer få lite fel medelanden, men klicka bara på ok, så laddas den ändå. Om den fortfarande inte fungerar så lutar det väldigt mycket på att 3D-kortet har problem med tåget.
![]() |
#38 | |
Medlem
|
![]() Citat:
TGV Pendulaire Version 1.1 och TGV Réseau 4524. men som sagt. jag testar såfort datorn är klar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
är klar med ominstallationen av operativsystemet nu. ska alldeles strax påbörja installationen av msts. vet någon av er möjligtvis om den nya sp3:an till xp:n kan ha något med problemet att göra och om Msts fungerar i Windows Vista Home Basic? hadde tänkt att ladda ner windows vista home basic bara för att testa hur den är att köra på¨min dator. rullar det på bra och inte "käkar" upp allt för mycket av processorn och ramminnet så hadde jag tänkt mig att jag skulle köpa det. men ska se om samma problem uppstår med windows xp sp2. för om den beter sig bättre där så kan tåget vara inkompatibelt med sp3:an
Senast redigerad av scaniar500 den 2008-06-02 klockan 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
|
![]()
Jo det går, kopiera över hela sound mappen. Dock måste du ändra de två .sms filerna från Acela, till samma namn som TVG tåget hadde på sina .sms filer.
Men om vagnarna till TGV tåget har sina ljud där också (*pas.sms och *wag.sms) måste du kopiera någon annan vagns ljud dit också, och ändra namn på .sms filerna. En sak till testade du att köra tåget med orginal sound mappen också efter din ominstallation av windows?.
![]() |
#43 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Senast redigerad av scaniar500 den 2008-06-03 klockan 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Om Vista, kan du kolla http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=15553
klicka på länken på Fredriks ämne sidan 3 så får du veta mer om Vista. Jag begriper inte på Vista och är lite tveksam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |