Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-03-02, 00:42   #31
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Hej!

Fredrik. det låter ju riktigt bra. Att man går ihop ett gäng, lägger en 30-50 kronor var och skaffar fram en riktigt duktig 3D-byggare.

En rejäl slant blir det nog. Vilka tåg har du ritningar på idag?
Har du tips på någon duktig 3D-byggare?

Med vänlig hälsning:
Pson

http://www.tagbilder.com
Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-02, 00:49   #32
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Vore det inte bättre att betala "ADAM" för att konvertera modellen till MSTS?

Han har ju gjort många lok så han vet nog vad som behöver ändras vid konverting!

MVH:Olaf (olis) Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-02, 01:06   #33
Trigger
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Jag hade gärna skänkt en slant ). Typ 50kr per person som vill ha den. Om inget annat skulle man kunna ge dom kineserna som gjorde X2000 till oss en slant så kanske dom kan knåpa ihopa ett Regina tåg ) gärna med mellanvagn också!!

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5

Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-02, 17:35   #34
leoj
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

COOLT!!

hoppas att den kommer snart...

/Leoj
besök gärna:
www.geocites.com/trainz_page

Jobabar på en bild, ni får en test under tiden
leoj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-02, 19:10   #35
Joel
Medlem

Standard

Citat:
quote:

Han har ju gjort många lok så han vet nog vad som behöver ändras vid konverting!

Jag håller med dig Pson!

/ Joel

Joel besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-02, 19:44   #36
Kvarne
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Citat:
quote:
Citat:
quote:

Jag håller med dig Pson!

/ Joel

Det där var inte pson som skrev utan VR98olii

Mvh: Kvarne
------------------

6666 *Stockholms Sexigaste buss*
(Scania CR112 H10)
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-02, 21:48   #37
Joel
Medlem

Standard

Citat:
quote:
Citat:
quote:
Citat:
quote:

Jag håller med dig Pson!

/ Joel

Det där var inte pson som skrev utan VR98olii

Mvh: Kvarne
------------------

6666 *Stockholms Sexigaste buss*
(Scania CR112 H10)
Opsan, det tänkte jag inte på!

/ Joel

Joel besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-03, 09:04   #38
Trigger
Senior Member

Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Kineserna som gjorde X2 till oss sa att om vi gav dom ritning så skulle dom kanske kunna börja bygga en regina. Jag ställde den frågan när X2 tråden var uppe.

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5

Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-04, 07:36   #39
LLJ
STW-member

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Jag tycker det är för mycket tjat om MSTS i den här tråden, bygg själv eller kör Trainz, vilket denna tråden tillhör!

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-10, 16:46   #40
gregand
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via MSN till gregand
Standard

Hejsa

Den er rigtig flot... Glæder mig :-)

Gregand
Team Train-sim.dk
www.train-sim.dk

"The Place for danish trains"
gregand besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-10, 17:49   #41
By Pell
Senior Member

Reg.datum: Jan 2003
Standard

Citat:
quote:
Jag tycker det är för mycket tjat om MSTS i den här tråden, bygg själv eller kör Trainz, vilket denna tråden tillhör!

/Lars

Hej.

Jag är böjd att hålla med Lars i det här.

Sen så är det ju så precis som Fredrik skrev, att bra ritningar kostar pengar, ibland mycket pengar. Om nån vill ha en modell så kan ju faktiskt vederbörande köpa en ritning och pröva att själv bygga en modell och om vederbörande inte är kompetent nog så bör vederbörande antingen lära sig att bygga eller be nån som kan att göra det mot en skälig ersättning. Jag menar... Ta ritningen till nån firma som gör sånna här 3d-modeller som det handlar om och fråga vad dom egentligen vill ha för jobbet...... Om den firman tar 450 - 750:- i TIMMEN så blir jag inte förvånad. och ett lok kanske tar, säg 40 timmar, då kostar det loket minst 18.000 kronor...... Och med tanke på hur många timmar dom (få "stackare" som sitter och sliter med det här) lägger ned, så borde det inte vara mer än rätt att dom fick nån mer ersättning än "tack och en dunk i ryggen"

//Pelle

Nos nihil efficere non possumus
By Pell besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-10, 19:41   #42
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Att svara: Bygg själv eller kör Trainz, är förolämpning!

Hade man kunnat bygga själv hade man gjort det och hade man gillat Trainz så hade man självklart kört det.

Att fråga om en modell som görs till Trainz/MSTS kommer till den andra simulatorn också, är väl inget att bli upprörd över???? Däremot om man kräver det, det skulle göra mig fly förbannad, men det har ju ingen gjort. Bara frågat!

Angående Payware, så undrar jag om nån vill betala 18.000:- för en modell av ett lok????? Är detta en hobby eller ett jobb? Om man inte tycker det är roligt att bygga och glädja andra, är det någon mening att då hålla på? Dessutom bygger man väl själv först och främst för att man själv vill ha modellen?

Och vilka hobbies tjänar man pengar på? Jag har flera som bara kostar pengar och det har jag räknat med att dom gör. Jag har inte dom för att tjäna pengar, utan för att jag är intresserad av dom!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-10, 21:01   #43
Janne
STW-member

Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Pierre, jag tror jag förstår varför de som bygger till Trainz tycker att det är jobbigt att hela tiden få frågan, kan ni inte konvertera till MSTS? Du skriver och här citerar jag dig: Om man inte tycker det är roligt att bygga och glädja andra, är det någon mening att då hålla på? Saken är den att man bygger naturligtvis i första hand åt sig själv och sedan kan man ju avgöra om man vill låta andra få ta del av det man byggt. Av samma anledning väljer man själv om man vill lägga ner extra tid till att bygga/konvertera till MSTS. Anledningarna till att det inte görs heter i första hand tid och i andra hand intresse. Det finns en anledning till. Om de som bygger till Trainz hade velat göra modellerna till MSTS så hade ni sett dem komma till MSTS - utan att ni behövt fråga. Lusten att göra modeller till MSTS blir inte större, andelen tillgänglig tid blir inte större bara för att ni frågar. Vi som alltså inte bygger/konverterar till MSTS från de modeller vi skapat till Trainz tvingas istället försvara varför vi valt att inte efterkomma era önskningar. Jag kan garantera att viljan att efterkomma dessa önskningar är direkt omvänt proportionell mot antalet frågor om detta.

Jag kör inte själv MSTS (har inte programmet) men gläds åt att det finns så mycket tillgängligt material till den simulatorn. För mig personligen är det alltså inte aktuelt att bygga/konvertera till MSTS.

Jag hoppas att jag inte upprört några heta känslor nu men det har heller inte varit avsikten.

/Janne
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-10, 21:09   #44
Bengt74
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Jag tycker det är VÄLDIGT tråkigt att se att detta inlägg som från BÖRJAN handlade om REGINA till TRAINZ nu har hamnat under "off topic" bara för några som inte kan skapa ett nytt inlägg om det dom vill diskutera börjar tjafsa om något som inte alls har med själva inlägget om Reginan att göra.
Tänk er för nästa gång så detta slipper upprepas.

Fredrik: stäng detta inlägg nu så kan dom som vill fortsätta diskutera öppna ett nytt/eget inlägg under rätt forum.

//Bengt L.

Edited by - Bengt74 on 10 March 2003 20:11:42
Bengt74 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-10, 21:50   #45
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Janne: Varför citera du inte min nästa rad också: "Dessutom bygger man väl själv först och främst för att man själv vill ha modellen?" ?

Om man inte frågar om en modell, så kan det ju tolkas som att ingen är intresserad av den. Vad hade Fredrik trott om ingen hade skrivit något i den här tråden?????

Och jag har aldrig sagt att den som byggt modellen till Trainz, ska bygga den/konvertera den till MSTS. Jag har heller aldrig krävt det av någon. Jag har bara frågat om modellen kommer till MSTS!

Bengt74: Ja, jag vet att jag börja "tjafsa" om Regina till MSTS i denna tråd. Är det förresten tjafs om man ställer en fråga?

Gömde t.o.m. frågan lite, så den inte skulle bli så "stötande": Jättesnygg modell!!!!!
Synd att den inte kommer till MSTS också!?

Fast det verkade inte hjälpa!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Regina? Eric_86w 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 89 2006-07-03 20:39
vill göra om regina? jswmusic Trainz - Allmänt om Trainz 26 2005-04-24 03:32
skum färg på regina Balder Trainz - Allmänt om Trainz 3 2004-02-16 16:10
Äntligen här.... Regina (X50) till Trainz Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 15 2003-12-16 13:17

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:26.