![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2013
|
![]()
Som huvudrubriken säger så är det inspirerande att se en byggnad och sedan skapa denna i modell.
Än trevligare är att söka upp lite dokumentation rent historiskt och veta lite mer om det jag ska bygga. Att mäta och fotografera upp den kyrka som står i raden av liknande byggnadsverk ifrån Eskilstorp - Falsterbo. Resultatet blev lite förvånande, då dessa är mindre kyrkor, och långt ifrån storstadkyrkorna i sin storlek. Men måtten när dessa blev omskalade, så blir det ett stort byggnadsverk. ![]() I samma lilla samhälle, finns det man kallar i folkmun stinsens hus. Detta hus var det så att här skötte man den järnvägsövergång som var placerad innan Vellinge station. ![]() Järnvägslinjen HFSJ är av naturliga orsaker intressant för mig då jag som liten åkte denna järnväg i olika sammanhang, men framför allt genom förskolans/ barnkrubba försorg. Järnvägen passerade också min morfars hus. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|