Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Downloads

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-08, 21:33   #31
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjorlin2 Visa inlägg
Behöver man något dlc elller något för att den ska fungera
Hej!
Egentligen är det inte rätt tråd att diskutera. Besök istället här http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=30940
Har du European Lococ & Assets Pack och
US Lococ & Assets Pack installerade? Om inte, besök Steam.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2024-12-28, 13:50   #32
Hgv
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Jönköpingsbanan version 2.0 finns nu tillgänglig!

Jag har valt att göra denna version som en separat rutt med namnet Jönköpingsbanan version 2.0.

För att rutten ska fungera behöver du ha den förra versionen av Jönköpingsbanan installerad, eller åtminstone alla assets som krävdes av den tidigare versionen. Se tidigare inlägg i denna tråd.

Jag skickar med enstaka assets som installeras med rutten:
  • Addes nya plankorsningar (Tack Adde!).
  • Nytt script för SE End Signal (stopplykta som används som slutpunktsstopplykta eller skyddsstopplykta). OBS!!! Detta script ersätter det gamla scriptet för att stopplyktorna ska kunna ha samma funktion utan att behöva använda "felvända" länkar, vilket numera kraschar simulatorn. Det nya scriptet ska fungera bra med eventuella stopplyktor som finns i andra rutter. Den som ändå vill ha kvar originalscriptet kan göra backup på SE End Signal.lua som finns i Assets\newS\sweden\RailNetwork\signals\scripts innan Jönköpingsbanan version 2.0 installeras.

Nedladdningslänk: Jönköpingsbanan version 2.0

Kända problem/begränsningar
  • De nya plattformsbommarna saknar ljud (känt problem med TS enligt Adde).
  • De nya plankorsningarna aktiveras på ett fast avstånd, vilket innebär att de aktiveras lite för sent i högre hastigheter och lite för tidigt vid lägre hastighet. Jag funderar på om man kan göra flera varianter av plankorsningarna, men har inte riktigt koll på scriptningen.
  • Jag har inte lyckats få till någon bra förringningstid på vägskydden. Bommarna börjar fällas samtidigt som klockorna börjar ringa. Återigen säkert något man kan fixa med scriptningen, men jag har prövat mig fram och inte fått till det.
  • Slutpunktsstopplyktorna fungerar som tidigare, inte helt perfekt men dom får duga, om ingen lyckas hitta på en smartare scriptning (de lyser om nästa signal visar stopp; vissa lyktor har jag inaktiverat genom att ha dem länkade till ett inaktivt sidospår).
  • Jag har inte uppdaterat banan i övrigt. Mycket har hänt IRL i infrastrukturen de senaste åren, med bl.a. hastighetshöjningar och slopande av flera plankorsningar på Jönköpingsbanan. Banan i TS är dock samma som förra versionen som jag släppte 2020.
  • Jag har provkört de flesta scenarion, men det kan hända att man kör fast i vissa scenarion pga AI-tåg som beter sig konstigt. Jag hade också problem med att koppla vagnar till BR185-loket.

Som vanligt tas feedback gärna emot i denna tråd.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
rw-rutter

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:38.