![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Senior Member
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Json: Vore det inte bättre att spara på forumets bandvidd genom att
minska storleken på bilderna ? Sedan får man maila dig om man så behagar, kanske en dum idé men det var ju sådant liv om bandvidden här på forumet tidigare Bandvidd -> kostar pengar Medlemskap -> gratis Vad ska pengarna komma ifrån om ingen betalar någonting ? --- MvH Cj <> cj.aeger.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Man måste ju ta lite hänsyn till VAD det är man lägger upp.
Detta är ju material som är en guldgruva. "Nisses" semesterbilder från Alperna med kort på bergsgetter i 1600x1200 är dock inte lika okej om ni förstår hur jag menar. ![]() ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
menar inget illa med detta men det sackar ner forumet och gör det jävligt för oss med modem...(har du inte det själv föresten?) Det skulle vara snällt av dig Json! ![]() Har någon invändningar om mitt nämnande av ordet 'MODEM' så kan man maila mig. --------------- Hälsningar: Som fylle 14 den 2/6! =) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
JSON, Hallsberg har jag ju som sagt, men den är från 1930 tror jag så den är ju lite äldre, vore helskoj och se vad som hänt på bara några år. Troligen var det nog en hel del...
...Och den ritningen rymdes på EN A4 bara (3-delad...) men jag skannade in den så att ca460 pixlar motsvarar 100meter... Den är inte 11 sidor lång... men väl 30.000pixlar... ![]() ![]() ![]() Har du lust ordna Hallsberg åt mig är jag tacksam ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Hedersmedlem
|
![]()
Vad håller du på med, JSON!!!!
Straffa alla för att en, två personer sa något du inte ville höra. Dessutom sa ju prymikom bara nått som var helt riktigt (även om han var hård i tonen!), det är onödigt med en bild på en framsida och ett register i den storleken. Däremot, behöver bilder på ritningar och texturbilder vara så stora som möjligt (men det har ju ingen sagt något om!). Du kunde också skapat din tråd i forumet, Bengans bilder, där vet alla att det är stora bilder som gäller! Du kunde väl tagit till dig det han sa istället och krymt dom två bilderna!? Kan du inte ta kritik, så kommer du få det tufft här i livet. Alla har inte samma åsikter, eller sitter och håller med om allt man säger. Man får istället se efter om man gjort något fel och isånnafall rätta felet. Har man inte gjort fel, då får man ta det med den som säger tvärsom, inte straffa alla. Hoppas du inte lämnar forumet och inte slutar visa dina bilder här. Men att du tänker på hur och var du postar dina bilder, det får alla göra( jag har själv dragit ner storleken på mina bilder)! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Okej, nu gör vi såhär för att slippa bråk, Fredrik kan du flytta ritningarna till Bengans Bilder om nu Pierre ville det!
Olli: Jag har både modem och ADSL! //Json ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
Bokens titel:
SJ Kortfattad beskrivningöver den historiska och tekniska utvecklingen av vissa större STATSBANESTATIONER Innehåll: Boden Bollnäs Eslöv Falköping Hallsberg Hässleholm Kristinehamn Krylbo Lund Norrköping Nässjö Sundsvall Södertälje Uppsala Ånge Örebro Östersund //Json ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Tack Json!
Synd bara att andra inte godtar något som någon gjort "fel"! --------------- Hälsningar: Som fylle 14 den 2/6! =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
|
![]()
Prymikom, om läste det jag skrev så kanske det blivit lite klarare vad jag menade, "jag väntar på att ritningssidan ska bli klar"
//Json ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
skulle vilja tacka dig Json, för denna banskiss över hässleholm....håller just nu på med att bygga linjen kristianstad - Hässleholm - (Helsingborg/Malmö)
//Mixerboy |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Hedersmedlem
|
![]()
JSON: Skulle du kunna maila mig ritningen över Sundsvall?
pirpen@hotmail.com Tack på förhand! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
Sitter hos min mamma så jag kan inte scanna alls just nu.....
//Json ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bangårdsritningar | Json | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2003-06-02 22:00 |