![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#436 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Man kan dock ersätta den med den senast fungerande tracks.bin och då missar man visserligen alla spår som man lagt sedan senast och spårrelaterade objekt såsom signaler men allt annat finns med: hus, kontaktledning, landskap m.m. Kanske ett alternativ även om man måste lägga spåren på nytt så slipper man göra om "det andra". Jag kollade lite på uktrainsim efter någon möjlig lösning men det verkade som om man där var enig om att redigera tracks.bin är mycket svårt. Hoppas någon kan hjälpa dig, vore synd om du slutade med rutten när du lagt ner så mycket arbete med den, även om jag förstår din uppgivenhet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Trackdatabasen ja, det är mycket svårt. Det sista jag placerade är NO-H2 Signal red, som jag tror är orsaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag lyckades! ![]() Jag tog bort tre filer från assets, NO-H2 Signal-01.bin, NO-H2 Signal-01.GeopcdX och NO-H2 Signal-01.lua. Jag vet inte hur det funkar om jag återställer filerna. Ska testa. Nu har jag testat och rutten kraschar med dessa filerna. Så de ska väck från assets/newS/Norway/RailNetwork/signals.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2017-04-26 klockan 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
GRATTIS Totte till Din eminenta felsökning!!
![]() Trägen vinner... |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2011
|
![]()
Bra det ordnet seg!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#441 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Lysande !!! Bravo Totte
![]() Nu kan vi andas ut,vilken rysare.......... Ha det gott i vårsolen ![]() Mvh. bengt |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Vad glad jag blir!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kul att ni kommenterar glatt.
Nu har jag uppdaterat till dropbox så det finns bara en rutt där. Trackdatabasen är orörd och den tror signalen finns. Så rutten funkar bra utan de tre filerna som ska vara borta ur assets. Så här långt har jag byggt, mest spår. Jag rekomenderar en aktivitet, kör tåget från Bergen till Gol i grymt aprilväder som det sker i Norge. Spara innan stationerna. Kan ge problem när ni aktiverar av/på av passagerare.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2017-04-26 klockan 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Har ni problem med i vissa stationer som kraschar? Jag fixade Dale, Myrdal, Ustaoset, Ål och Gol. Så uppdaterad Bergensbanen finns nu i Dropboxen. Lycka till! Ps. Meddela mig om det blir problem hos er.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2017-04-28 klockan 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Medlem
|
![]()
Testet banen fra Geilo til Gol igår og jeg må si at du har gjort en glimrende bra jobb! La også merke til at du også bygde bøyde kurver som er veldig bra, med tanke på komforten for passasjerer.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Medlem
|
![]()
Det er noe jeg mangler her ved Hallingskeid stasjon. Hva kan det være?
![]() Forresten, Totte, kunne du ha plassert lys på stasjoner som ikke har det da det er ganske mørkt når jeg plukker av og på passasjerer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej TraindriverS!
Du kan ladda ner Assets från min Dropbox, för den är uppdaterad 3 maj. ![]() Belysningen kommer senare.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2017-05-10 klockan 01:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Medlem
|
![]()
Ser ut som jeg hadde glemt å installere pakken da jeg lastet den ned den 3. mai, så nå er det i orden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Ser veldig bra ut Totte!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Endelig fikk jeg også denne flotte ruten til å virke! Var faktisk vær innstillinger i editoren som førte til at alt ble svart. Tror det har noe med dymanic lightening å gjøre.
Så nå blir det en god del kjøring med regiontog til Oslo og Godstog mot Alnabru terminal ![]() El 18 i nytt design på vei mot oslo.. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|