![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#571 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ett tips är att prata med Jenza här på forumet. Jag har tidigare haft en zip med stort sett alla utrop eller rättare sagt man får bygga ihop dem manuellt. Det består av lösa ljudfiler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Jag har en diskussion med SVoyager just nu om att SM skall sköta om displayerna baserade på den information som jag får från tågen. På detta sätt kan man utnyttja displayerna för andra tåg också, inte bara C20. Allt är förberett i kommande version av SM. Jag skulle kunna ge ut en pre-version av den nya omarbetade SM, om jag bara hade en låda eller ett skåp att "stoppa" in den i. Läs här: http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=15165
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2007-03-21 klockan 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Svoyager: Här får en logga/dekal du kanske kan använda på C20:n
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |||
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
Citat:
Citat:
FYI, jag arbetar mycket på C20 och på layouten så har jag inte alltid tid för att svara här. Jag läser allt men inte alltid tid för att svara. "im not ignoring any of ya'll, just real busy these days". SV |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#575 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Lite OT, men även fast jag har installerat C20, så syns den inte i Trainz. Jag har provat att installera den till både TRS2004 och TRS2006, och den funkar inte på någon av de. Har provat att ladda ned filen igen, utan resultat. Någon som vet vad felet är?
![]() |
#576 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Medlem
|
![]()
Provade att ladda ned den, men det funkar fortfarande inte...
EDIT: Tog bort C20-filerna med Content Manager, ominstallerade de, och då funkade det.
_____________________________________________ ![]() "Om du ser ljuset i tunneln, var inte för optimistisk. Det kan vara ett tåg..." - Franz Kafka. Senast redigerad av Kyriakos den 2007-04-04 klockan 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Har ni fått det sista trainz newsletter idag??
Några saker som låter mycket intressant. Dem pratar om trainz classic och vad den kan göra. - A flexible Cab Signalling system. - Revised and improved train headlight system. - Train controlled sounds, lights and boom gates at built-in road crossings. - Automatic Train Protection options. - New sound functions for better representation of electric traction. - A new Freeway feature supporting and including one way and multi-lane roads. - Remodelled roadway traffic featuring functioning headlights. - Computerised in-cab displays. - Improved Heads-Up-Display options. - Improved session-design options. Några saker som skulle vara bra för C20:n är - A flexible Cab Signalling system. (hmm) - Revised and improved train headlight system. (ahhh jag tyckte att det var lite dålig på 2004 och 2006, kanske har dem gjort en bättre version) - New sound functions for better representation of electric traction. (oooooohhh, goodie!!!) - Computerised in-cab displays. (hmm, mycket intressant med det också. Undrar vad det kan göra) SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Medlem
|
![]()
men, jag har inte läst det dock. Glad Påsk. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Medlem
|
![]()
HEJ, hur går det med C20 V10, kan du ge oss en hint om vilka förbättringar vi kan vänta oss i den och när vi kan vänta oss att den släpps.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#581 | |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#582 | |
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Medlem
|
![]()
Ja, det kanske jag menar, men jag trodde att förr versionen hette 0.9 och rent logiskt borde nästa då heta Version 10 och inte 1.0 Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Hälsar Bengt
![]() |
![]() |
#585 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Så länge den är på Beta-nivå ska den heta V 0.xx. V 1.0 är första "riktiga" versionen.
//Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|