![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#571 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Låt gå för att uppsalapendeln som iallafall består av lok+vagnar kan gå under pendeltåg men upptåget vetefan om det ska klassas som pendeltåg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#573 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hur orkar ni över huvud taget föra den här diskussionen?
![]() Senast redigerad av Joel den 2009-09-06 klockan 02:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
![]() |
#575 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]() ![]()
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ Senast redigerad av vfp420b den 2009-09-06 klockan 02:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() Citat:
Positivt, för att hålla tråden någorlunda på spåret: Roslagsbanan har härmed befordrats från lokalbana till pendeltåg. ![]() ![]() Senast redigerad av Kristian den 2009-09-06 klockan 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Nu fungerar MSTS hyggligt igen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() Citat:
Tillagt: Nej förresten, förklara inte. Tråden är tillräckligt urspårad som den är... Senast redigerad av Kristian den 2009-09-06 klockan 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Medlem
|
![]()
Majoriteten av SL:s tåg är pendeltåg, därmed inte "Uppsalapendlar" eller regionaltåg. Folk i Skåne pendlar med Ö-tåg, som är regionaltåg. Deras turtäthet är dock ganska intensiv under morgon och eftermiddagar (vardagar). Pågatåg är väl däremot lite mer pendel, högre turtäthet och kvicka accelerationer. Något som t.ex. Uppsalapendlar saknar iom loktåg.
Finns också Östgötatrafikens pendlar och Göteborgs pendeltåg. Dvs X14 resp. X11. ![]()
![]() |
![]() |
#581 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Ny gitarr inhandlad! Det blev en Fender Standard Telecaster MN Arctic White
![]() http://www.4sound.se/popup_image.aspx?artno=224212 |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Tidigare Ugglan_1
|
![]() Själv har man inhandlat denna pärlan
![]() ![]() Nya fälgar kommer det bli ![]() ![]() Det är trots allt en del jobb ![]() ![]() ![]() Ny klädsel ska det bli efter blästring och ny lack ![]() ![]() Men den är ganska pigg med sina 165 hästkrafter!
![]() |
#583 |
Medlem
|
![]()
Blir en del jobb där ja. Sätena såg inte så fräscha ut men det finns ju Recaro-stolar!
![]()
![]() |
![]() |
#584 | |
Tidigare Ugglan_1
|
![]() Citat:
http://www.classix.se/skinn.htm. Sedan är sätena och inredningen det sista bekymret eftersom jag ska riva ut allt i vilket fall ![]()
![]() |
![]() |
#585 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Har inhandlat en blixt (Nissin DI622) och en reflexskärm (30cm)
![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|