![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Bönan!
Har pm:at dig angående objekt till rutten. Verkligen kul att nån ger sig på Stockholms t-bana. Har själv vart i dom tankarna, men gav dessvärre upp... Angående objekt, har du Wases alla t-bane objekt inlaggda? I dom finns Kista station också. Finns här: http://www.banbyggarna.se/msts/Objekt_6.html På samma ställe kan du hämta hem Jsons 3 svenska broar. Jag tror dom skulle funka bra som t-bane viadukter. Sen kan du hämta berms (sök på det) från www.train-sim.com Mycket bra banvallar! En bra sida om t-banan: http://hem.passagen.se/larsvall/tunnelbana/ Och glöm inte "spökstationen": http://sv.wikipedia.org/wiki/Kymling...nelbanestation) Lycka till!
![]() |
#48 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ja, det är lite svårt att hålla reda på alla linjer när man bor drygt 30 mil från Stockholm. Den blå linjen går väll till Akalla? Jag försökte att använda Enirokartan, men mitt modem är inte det snabbaste och det tog otroligt lång tid att komma in där. Däremot den andra länken som Pierre kom med, verkar praktisk. Jag har redan hittat något liknande, vet inte om det är samma sak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:St..._metro_map.png Lycka till =)
![]() |
![]() |
#50 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag vill bara visa hur lätt att få flygbilden över t.ex. Globen station (gröna linjen) med Enirokartan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Veteran
|
![]()
Jag behöver Globen eller ett liknande objekt till MSTS. Globen är så pass viktig att den måste vara med!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Hur går det för övrigt med tunnelbanan? Vad har du byggt?
Kommer du bygga alla linjer och sedan släppa rutten eller bygger du en linje i taget och släpper dom efter hand?
![]() |
#53 |
Veteran
|
![]()
Jag har byggt från Gullmarsplan till Bandhagen och är snart framme i Hagsätra. Jag har för övrigt rivit upp spåren från Ropsten till Farsta Strand/Skarpnäck eftersom jag i början av bygget slarvade och byggde helt under jord. Om någon önskar titta på rutten så kan jag ladda upp, jag väntar dock helst tills jag har byggt till Hagsätra, men det lär bli klart i dag eller i morgon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kan vara en bra idé att låta nån stockholmare (läs: nån med koll på Stockholms t-bana) ta en titt på rutten imellanåt.
Angående Globen kan du ta ett runt objekt, nästan vilket som helst och förstora det med programmet Shape File Manager (SFM). Med SFM kan man ändra storleken på dom flesta objekt (en del går dock inte), men tänk på att man förstorar/förminskar lika mycket åt alla håll. Kul att höra att du kommit såpass långt. Men stressa inte. Bättre långsamt och bra, än snabbt och dåligt. När det gäller hur noga man ska vara, så är det en smaksak. Kan man inte bygga objekt själv, så får man ta det som finns och måla om och kanske förstora eller förminska. Jag tycker det är helt ok att använda andra/liknande objekt och jag tycker också att det är ok om inte spåren skulle vara precis som i verkligheten. Men självklart ska man eftersträva att få det så lika som bara möjligt. Fast en sak kompromissar jag inte med och det är stationerna ovan/under jord. Dom ska vara som dom är i verkligheten. Jaja, det var mycket gap från liten trut. Hoppas nått av detta var värt att läsa iallafall!? Lycka till med forsättningen!
![]() |
#55 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nej, du behöver inte stressa! Jag kan gärna testa rutten, jag är dock ingen erfaren tunnelbaneåkare, men kan testa ändå
![]() ![]() Lycka till
![]() |
#56 |
Veteran
|
![]()
Jag stressar inte, men har ändå byggt till Hagsätra idag. Alla stationer på denna linje är rätt, dvs de som ska vara ovan jord är det och de som är under är det. Om ni vill titta på rutten, så kommer här ett "demo". Jag antar att alla här vet hur man installerar en rutt. Om inte, så skriv! Kommentera järna rutten, men objekt mm är inte alls modifierade och fel placerade, så fixera inte vid det! Globen är inte med, och rutten kanske ser lite enformig ut. Det finns ingen strömskena, men det kommer i en senare version. Rutten kräver objekt från Trollhättan_light samt env-filer och marktexturfiler därifrån och från MSTS orginalrutter. Behöver ni hjälp med installationen så fråga bara!
Denna komprimering beror på låg maximal filstorlek för uppladdningar här på forumet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Veteran
|
![]()
Här kommer SHAPES och TEXTURE filer som inte är med i Trollhättan_light.
Senast redigerad av bönan den 2008-08-22 klockan 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Veteran
|
![]()
Del 2 är SHAPES och TEXTURE filer. Jag skulle kanske skrivit lite mer dettaljerat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|