|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-08-12, 23:49 | #616 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Hehe.. Ångrar lite spårläggning eller?
Väldigt fina bilder.. Man märker att alla rutter som ska utspelas i sverige (tycker jag) alltid blir ett snäpp snyggare med våra gantrys "stolpar" Och dom nya är väldigt snygga [] //Basse. Ta det lugnt - Ta tåget. |
2004-08-14, 20:49 | #617 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
Jag håller verkligen med dig, Tjalles nya stolpar lyfter verkligen varje svensk elektrifierad rutt... /Mats A |
|
2004-08-14, 23:55 | #618 |
Medlem
|
Det är grymt snyggt Mazz och jag vet att du hört det säkerligen 1000-tals gånger ifrån oss medlemmar! Hur långt har du egentligen kvar på rutten? Man får nästan en känsla av att du om 10 år fortfarande kommer sitta med denna rutt trots att både forumet och Train Simulator lämnat in för längesedan.
Skämt och sido, det ser mycket bra ut - och jag sitter redan och drömmer om vilka otroligt bra aktiviteter man kommer kunna köra. Det behövs verkligen ett nytt lyft till simulatorn, och jag är övertygad om att det kommer väckas nytt liv i den i samband samband med LLJ-releasen. LYCKA TILL! Med vänliga hälsningar Pson |
2004-08-15, 00:31 | #619 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
Snacka om tekniker-dröm... Målsättning, det perfekta... [}] Närå, jag lovar, jag ska försöka sansa mig och få ihop til en release... Att LLJ kommer att bjuda på möjligheter till roliga aktiviteter vet jag redan... Tror inte att folk ska bli besvikna på den punkten, om man får säga det själv... [:I] Gäller bara att få det klart utmed stom-banan, men det är på gång.. det är på gång... /Mats A |
|
2004-08-15, 00:44 | #620 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
Lycka till i fortsättningen och ge gärna aptitretare med jämna mellanrum! MVH: Olaf "vr98olli" Lindström |
|
2004-08-16, 18:24 | #621 |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
hi mazz I sometimes make me feel from the italia to know your route as you/he/she must be seen that the Swede I don't know and from the forum I see only the photos and I don't understand what you tell you. even I am a scocciatore to always ask you the same things. hi and make to know me to that point you are with this magnificent job hi to everybody
|
2004-09-05, 18:14 | #622 |
Hedersmedlem
|
This time I am writing in english, for the foregien readers...
The work is continuing, however time avaible is shared with garden jobs, family and also the daily work at office... [:0] So, the progress have maybe not been what we would like it to be, but it IS progressing... ok, even some 3D modelling is on the agenda... and, some other activities as well... [:I] The goal is to have the mainline of the LLJ system done, which is between Antberg and Leleå, but also the line to Dandret will be done, however with less contents regarding landscape details. Things take time, so therefore better to reach a "good enaught status". There is always possibilities to make updates later... [B)] But, for the moment, it is not possible to say when first release wil be... In this area, the gantrys is not yet exchanged to the new one from Tjalle... But it will be done, of course... /Mats A |
2004-09-06, 09:42 | #623 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
Hei mazz,
Det ser såå stilig ut den her ruten. Gleder meg til den kommer. Syns at landskap, hus ja alt ser så perfekt ut. Bruker du mosaic til å lage texture filer eller hvordan gjør du det? Du er veldig flink mazz |
2004-09-06, 10:24 | #624 |
Hedersmedlem
|
Tack så mycke! [:I]
Ja, det är Mosaic som jag använder mig av för all marktexturering. Ett helt nödvändigt verktyg, hur klarade man sig förr?? /Mats A |
2004-09-06, 14:38 | #625 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Kommer dom som laddar ner rutten behöva Mosaic?[8]
/Jonatan Ångloksdåren |
2004-09-06, 16:12 | #626 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
/Mats A |
|
2004-09-06, 16:17 | #627 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
Det är en fördel hos MSTS gentemot Trainz. Användaren behöver inte tanka hem alla möjliga objekt för att kunna köra på en rutt som man hämtat från datorn.
Erik Götborg, VD för RTS Trafik RTS Trafik AB Norra Hamnen 10 254 36 Dunholmen Telefon; 0437-231129 E-post; rts@svttl.se |
2004-09-06, 17:44 | #628 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Låter bra det. Rutten är rena mumman![]
/Jonatan Ångloksdåren |
2004-09-07, 14:00 | #629 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
hvor mye tid sparer du når du bruker mosaic til LLJ, en å gjøre det på gammle måten?
Uansett hvor lenge man må vente på den her banen så er det verdt det |
2004-09-07, 16:56 | #630 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
Man sparar dels tid genom att marktexturhanteringen är så oerhört mycket mer överskådligt jämfört med att göra arbetet i RE. Svårt att säga vad man tjänar i tid på just det momentet, men jag skulle kanske gissa på en fjärdedel av tiden. På mindre än en timme hade jag gjort en grovtexturering av hela rutten, städat bort texturer som inte var önskvärda osv. Detta utifrån att bara utnyttja Mosaic utifrån vad man kan göra även i RE. Sen kommer det roliga. I Mosaic öppnar sig helt nya möjligheter att applicera texturen till din bana, även det på ett smidigt sätt. Naturligtvis är det ett arbete som ska göras och det tar tid, men överskådligheten är suverän även här. Lämpligt är att göra nya marktexturer anpassade efter de möjligheter som Mosaic ger och hur verktyget fungerar. Klipp o klistra-möjligheter finns det även, så har man komponerat ihop en bra serie av texturer tillsammans, kan man kopiera hela paketat och använda på andra ställen. /Mats A |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|