Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-09-15, 21:12   #631
Frippez
Junior Member

Reg.datum: Sep 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till Frippez Skicka ett meddelande via MSN till Frippez
Standard

Oh my god !

Jag RIKTIGT ÄLSKAR denna rutten . .(innan jag ens testat)

Bor själv i Norrland så det känns så skönt .

vars bor du Mats ?
Frippez besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-02, 21:17   #632
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Frippez

Oh my god !

Jag RIKTIGT ÄLSKAR denna rutten . .(innan jag ens testat)

Bor själv i Norrland så det känns så skönt .

vars bor du Mats ?
Tack!

Tyvärr så bor jag i Haninge utanför Stockholmia, så inte direkt nära för att kolla på Malmbanan, direkt... [B)]

Fick lite ogräs o kika på från de skickliga herrarna Tjalle/Hawk, det är ingen hejd på vad dom kan åstakomma... Så här ser det ut i LLJ när man sått lite ogräs... :

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-02, 22:19   #633
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Åh jäklar(ursäkta utrycket) vad snyggt!

Det är rent otroligt att msts som var sån skit i original egentligen kan ha utvecklats så otroligt och blivit bästa tågsimmen i mångas smak och tycke![8D][]

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-03, 00:13   #634
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej!
Väldigt imponerande![]
Var finns senaste ogräsen att få tag på?

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-03, 12:42   #635
Steinar
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

Jeg blir helt paff. Dette ser jo bare sååå bra ut. Og ikke bare det fra hawk og tjalle. Men også det texturen du har lagd ser jo helt fantastisk ut.

Mvh

Steinar
Steinar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-04, 03:11   #636
soda
Junior Member

Reg.datum: Jul 2004
Standard

Aldrig förr kan någon ha blivit så hänförd av ogräs vid Malmbanan som vi.
Längtan, den växer.
soda besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-04, 13:14   #637
Erik.H
Tidigare mrdaddydj

Reg.datum: Oct 2003
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Jääddrans fin de där du har åsdatkommit...

Erik Höglund
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-04, 13:55   #638
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!

Det är tur att MSTS finns[]

Annars hade man väl aldrig sett ett pågatåg uppe i Norrland

Denna rutten blir något att se fram emot och av de bilder som är utlagda blir man inspirerad av. Man kan hämta många ideér härifrån och sedan lägga till lite extra....

MVH Kenneth
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-02, 02:10   #639
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Tack för de snälla orden!

Jo, har oxå undrat hur ett Pågatåg kan hitta upp i de nordligaste delarna av Sverige... Har sett X10:an flera gånger här, faktiskt...

Nedanstående tåg vet jag dock hur det har kommit hit... Loket "Lappland" med tillhörande tåg på utflykt till Dandret i somras, tåget bor annars normalt vid museet utmed LKJ-banan. Mer om detta senare... [^]

Ett tillkännagivande passar jag på o släppa oxå... [:0] Har haft bekymmer en del under senaste månaderna och det har då resulterat i följande ställningstagande... (Nu blir man väl bannad... [B)] )

- Alla dynamiska spår är nu borttagna.
- Rutten har konverterat til ScaleRail
- Det blir ingen halvvägs-släpp... Alla banor ska bli färdiga innan släpp.

Flertalet gånger genom tiderna så har bekymmren adresserats till de dynamiska spåren i LLJ och nu passar det då bra att slänga dom, eftersom de inte är kompatibla med ScaleRail. Har lagt in min egna spårtextur till Scale-Rail-spåren, även om det inte är riktigt klart än. Det ska bl.a bli glesare mellan sliperserna och syllarna ska mörkas ner lite granna. Marktexturer ska byggas som matchar spårtexturen och med hänsyn till Mosaik.

Så, det tar nog lite längre tid nu innan ni får se LLJ på egna datorer... Men, ni är ju härdade, nått år till ska ni väl kunna vänta??

Nåja, här e bilderna:

/Mats A

Gammal 2004-11-02, 02:54   #640
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Ja MSTS lever

Hawk

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-02, 04:02   #641
Jonatan
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Wowsah![:0]

Snyggt ångtåg![] Kanske den här lilla damen kan få vara med och leka?

Jag kanske släpper henne såhär, svart och med lokskylt på hyttsidorna. Har LLJ/LKJ några speciella lokskyltar/kännetäcken som sitter på loken?

/Jonatan

Ångloksdåren
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-02, 13:03   #642
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Mazz

Tack för de snälla orden!

Jo, har oxå undrat hur ett Pågatåg kan hitta upp i de nordligaste delarna av Sverige... Har sett X10:an flera gånger här, faktiskt...

Nedanstående tåg vet jag dock hur det har kommit hit... Loket "Lappland" med tillhörande tåg på utflykt till Dandret i somras, tåget bor annars normalt vid museet utmed LKJ-banan. Mer om detta senare... [^]

Ett tillkännagivande passar jag på o släppa oxå... [:0] Har haft bekymmer en del under senaste månaderna och det har då resulterat i följande ställningstagande... (Nu blir man väl bannad... [B)] )

- Alla dynamiska spår är nu borttagna.
- Rutten har konverterat til ScaleRail
- Det blir ingen halvvägs-släpp... Alla banor ska bli färdiga innan släpp.

Flertalet gånger genom tiderna så har bekymmren adresserats till de dynamiska spåren i LLJ och nu passar det då bra att slänga dom, eftersom de inte är kompatibla med ScaleRail. Har lagt in min egna spårtextur till Scale-Rail-spåren, även om det inte är riktigt klart än. Det ska bl.a bli glesare mellan sliperserna och syllarna ska mörkas ner lite granna. Marktexturer ska byggas som matchar spårtexturen och med hänsyn till Mosaik.

Så, det tar nog lite längre tid nu innan ni får se LLJ på egna datorer... Men, ni är ju härdade, nått år till ska ni väl kunna vänta??
Hej!

Det är ju mycket finare resultat nu med Scalerail![8D] Skönt att se en så fin bana bli ännu bättre.

Fick en chock när jag såg bilderna på slutet då det är störtomöjligt att begripa hur du gör så snyggt och bergigt landskap! Sitter och pysslar lite med landskap och så men det är helt obegripligt vilket djup du har på naturen![]

Stor eloge till dig och jag ser verkligen fram emot att kunna köra banan framöver, jobba på med din numera bästa vän RE![8D]

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-02, 20:56   #643
tjalle
Medlem

Reg.datum: May 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Bilderna på LLJ slår en verkligen med stor häpnad [:0], jättevackert gjort Mazz .

Banvallen ser helt grym ut [] - ja allt!

Ser verkligen fram emot ett släpp sedan.

tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-02, 22:12   #644
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Vilken ruskig skillnad det blev med Scale Rails! Kanske kan du gömma dom där "växel-vimplarna" med Mickes fina växelklot?

Å ena sidan vill man skrika: Nej inte ett år till!!!!!!!! Men å andra sidan, så är det bättre att få den helt färdig och fullt fungerande. Även om man får vänta ett tag till.....

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-02, 23:11   #645
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

Vilken ruskig skillnad det blev med Scale Rails! Kanske kan du gömma dom där "växel-vimplarna" med Mickes fina växelklot?

Å ena sidan vill man skrika: Nej inte ett år till!!!!!!!! Men å andra sidan, så är det bättre att få den helt färdig och fullt fungerande. Även om man får vänta ett tag till.....

http://pirpen.cjb.net/
Ja, ScaleRail lyfter verkligen en rutt... Tjalles nya stolpar har oxå höjt kvalitets-ribban... Så, nu återstår väl bara nya signaler...

Japp, det blir nog ett bra tag til innan LLJ blir synligt i nedladdningslistorna.. Men, ska medverka till att annat kommer under tiden, så vi ska inte bara titta på bilder...

ScaleRail-folket håller på och mappar om texturerna för de växlar där växelomläggaren ingår och då kan man lätt maska bort den helt genom att lägga en alfa-kanal där.

Om man får drömma... Det vore ju skoj om nån skicklig 3D-byggare gjorde ett svenskt spårkitt som är kompatibelt med ScaleRail... Innehållandes t.ex manuella växlar med fungerande spårklot, stoppbockar i olika versioner osv... Som sagt, drömma kan man ju...

/Mats A

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:44.