|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2013-06-10, 17:47 | #6511 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
(PS: Jag tog bilderna i mörkret. Loken kanske inte är som vackrast då...)
2013-06-11, 21:55 | #6512 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
NKlJ
På NKlJ´s sträcka Bergaryd Hedebo så var det strömavbrott nu i veckan. detta ledde till att dom viktigaste godstågen fick köras med Multade Z4p. Så jag tog min kamera av modellen Fraps och gick ut och fotade lite På första bilden så har jag stannat med min kamera och fotat tåget vid en vägövergång (jag kommer inte ihåg namnet). Sedan bar det iväg igen, denna gång en bit utanför Mellered infart. Men tyvärr så missade jag nästan tåget och fick bara en bild bakifrån. Då tog tyvärr Kamerans film slut så det han inte bli fler bilder......
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz Senast redigerad av legotrainzman den 2013-06-11 klockan 21:57. |
2013-06-11, 22:21 | #6513 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
Näe Tobbe, har inte kört dessa lok, håller mig till Svenskt
Nice Aristides!!! Och till Hugo: NKlJ var faktiskt något jag själv tänkt på att göra, och med Op-vagnarna, överföringsvagnarna och Z4p-loken som Lennart släppt är det ju möjligt Men har du redan börjat så.. kan jag ju vänta lite till Ska bara lära mig göra DEM-kartor EDIT: glömde säga, riktigt snyggt!!!!
2013-06-11, 22:25 | #6514 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Bravo legotrainzman...
Snabbt plåtat och kul att se sina alster i lämplig miljö!!!
Det är synd att det skall vara strömavbrott när NKlJ har några väldigt vackra ellok, undrar om dom kommer till Trainz
2013-06-11, 22:27 | #6515 | |
Medlem
|
Citat:
Om "någon" är intresserad så har jag en ritning till deras ASJ lok...
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz Senast redigerad av legotrainzman den 2013-06-11 klockan 22:29. |
|
2013-06-13, 09:30 | #6516 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Hej.
legotrainzman jag vill bara fråga om hur gjorde du i bergaryd:s ban gård? och en sak till gjorde du om hela banan till smalspår? |
2013-06-13, 15:45 | #6517 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Det jag menade var att själva loket i sej själv inte var bland dom vackraste man sett, och det blir nog inte mycket vackrare i dagsljus heller, hehe. -------------------------------------------------------------------- Då är väl en gammal X16 betydligt, vackrare enligt mej i alla fall. Här passerar en sådan, för att släppa av den sista passageraren, som möts upp av en gammal tant å farbror, för att sedan fortsätta tom till slutstationen Bondsjö några mil längre bort. Tyvärr är dom ju borta sedan många år tillbaka, likadant med banan på bilderna, den lades ner och revs upp för ca 20 år sedan . PS. Nice pics Ares & legotrainzman.
2013-06-13, 16:25 | #6518 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
Tjusigt Ekan men inte visste jag att det gick tåg till Bonnsjön.
Utanför centrala Härnösand finns det ett område som heter Bondsjöhöjden och kallas allmänt för Bonnsjön. Stickanw
2013-06-13, 17:00 | #6519 | |
Medlem
|
Citat:
__________________ Tack vare lan så kan jag ta kort på Karlevi i sin rätta miljö, Öland alltså.
2013-06-14, 01:33 | #6520 |
Medlem
|
Supersupermegasnyggt Ekan! Kul att du "trycker in" lite bilder här då och då fortf!!! Snygg kur legotrainzman, hoppas du fortsätter med fler objekt! Sånt är alltid kul, och kan lätt få en plats längs banan
För att få upp motivationen lite till Trainz, började bygga en liten bana med 3D-slipers och splinegräs (för att slippa sitta och pilla med allt jäkla gräs, även om det är värt att inte använda splines...) Nåja! Vi tar lite bilder, på Hector's containertåg, GC's otroligt långa godståg , Mittnabotåget vid stationen i Kolholmen, GC's Transittrafik genom hela landet, från norr, till söder, och slutligen, ett banarbetståg, som ska byta ut lite spår/slipers längs sträckan, då vissa delar fortf. har träslipers. Mycket upprepande bilder, men kanske uppskattas ändå..
2013-06-14, 16:04 | #6521 |
Medlem
|
Lägger även upp vissa bilder i en grupp på Facebook, "Trainz 2009", och fick en kommentar från en från Indonesien om X2000! Kul att dem vet om dem, så för att visa även X2000 i spelet, körde jag idag morgontåget från Storholmen till Sundsbyn Det var allt för denna gång! Nu ska jag dyka in i Trainz igen!
2013-06-16, 19:16 | #6522 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
Snygga bilder gott folk!
Kul att det är lite liv i denna tråd igen ____________ Jag ska väl inte vara sämre än att dela med mig av bilder jag med.
2013-06-17, 00:33 | #6523 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
Tack stickanw.
Jodå, Bondsjöhöjden kännar man till allt för väl, låg nämligen i lumpen på KA5 i H-sand på 70-talat, och härjade bland annat i skogarna runt "Bonnsjön". ----------------------------------------------- Och tack Jocke & rely, tjusiga bilder från er oxå . Intressant godståg på en av dina bilder Jocke, inte varje dag man ser att det är fler lok än vagnar i ett sådant . ------------------------------------------------ Ett tommt timmertåg susar förbi "runt knuten" .
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2013-06-17 klockan 00:43. |
2013-06-18, 00:23 | #6524 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
Senast redigerad av Aristides den 2013-06-18 klockan 01:49. |
2013-06-20, 03:00 | #6525 |
Medlem
|
Wow, både ekan, rely och Aristides! Ni kan verkligen bygga alla tre (sorry Aristides, you might have to learn Swedish..! But I'm just saying nice things! )
----------------- SJ provar på ett nytt ellok, E6ACT "Dragen", som tillverkas av polska Newag Gliwice, inför framtida införskaffningar, kanske detta, snygga lok drar våra framtida persontåg?! Det har ju redan rätt färg.. ..och en bild på vad jag håller på med, när tiden så tillåter... Mycket kvar dock... Nej, nu ska jag sova, och se om Lennart får ut något av bilderna tills imorgon! (Sen lär ni inte se röken av mig på någon vecka.. Jag ska nämligen till Malmköping under Midsommar och sen på läger i en vecka i Malmköping (spårvagnar ftw!!!), och sen kommer flickvännen hit... Men vi lär nog ses ändå! Får köra bort henne från datorn någon gång då&då! Följer dock, självklart allt här och ska försöka kommentera så gott jag kan )
|
|