![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2008-08-22 klockan 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Bara så att jag är med på noterna
![]() Man lägger in alla originalfiler från MSTS i mapparna i din rutt + alla trollhättan filer och shapes som du skciade med nu? Du får gärna förklara lite detaljerat hur jag ska göra med alla filer .. Jag är inte så jätteteknisk ![]() ![]()
![]() |
#63 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Så här installerar du rutten:
1: Packa upp zip-filen "TUNNELBANA DEMO" till någon plats på datorn. 2: Klipp ut eller kopiera mappen "TUNNELBANA" till C(om det är hårddisken)/Program/Microsoft Games/Train Simulator/ROUTES/(Eller där du installerade MSTS) 3: Ladda ner zip-filen "SHAPES TEXTURES" 4: Packa upp zip-filen "SHAPES TEXTURES" 5: Kopiera eller klipp ut mapparna "SHAPES" och "TEXTURES" till C/Program/Microsoft Games/Train Simulator/ROUTES/TUNNELBANA och svara ja på alla frågor. 6: Kopiera mapparna ENV Files, TERTEX, SHAPES, TEXTURES och SOUND från Trollhättan_light mappen som ligger i mappen C/Program/Microsoft Games/Train Simulator/Routes/Trollhattan och klistra in i C/Program/Microsoft Games/Train Simulator/Routes/Tunnelbana. 7: Kopiera TERTEX från alla MSTS 6 orginalrutter till TUNNELBANA-mappen och svara JA på frågan om att slå ihop mapparna men NEJ till alla andra frågor som kommer upp. OBS! Om du använder C13/C14 från banbyggarna.se kommer tåget att spåra ur. Det beror på ett fel i tåget som uppstår på denna rutt. Fråga om det är något ni inte fattar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, jag har testat rutten. Att tågen spårar ur och sen får don´t send, orsaken är enligt bilden, spåren ligger inte rätt till. De gröna kuberna (Dynamiska spår) är alldeles för många och har buggar. Det blir svårt att rätta till.
Annars är rutten fin att beskåda.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2008-08-22 klockan 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag har rättat till, så den funkar bra nu och inga urspårningar. Jag tog bort alla dynamiska spåren och ersatts med vanliga spår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#68 |
Hedersmedlem
|
![]()
Här är uppdateringen!
Hoppas jag gjorde rätt med filhanteringen. Pröva hur det går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nu undrar jag vad som e fel... har gjort precis som det står men tunnelbanan kommer inte upp i spelet.. bara i AE
![]()
![]() |
#72 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Nej, funkar inte ![]()
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2008-08-23 klockan 01:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nu så finns rutten i spelet men när jag ska spela kommer det upp felmeddelande om att "acleantrack1.ace" saknas. Hur mkt texturer osv jag än lagt till funkar det inte. vad är det jag missat nu?
"/
![]() |
#75 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej
![]() Den texturfilen hittar du i original rutterna om jag minns rätt ( ![]() En kanske dum fråga, Har du Route Riter installerat ? Jag kan rekommendera programmet ifråga. Dom rutter jag installerar,checkar och kollar jag med Route Riter. Var man kan ladda ner programmet ifråga,hhmmm... ![]() Här är länken: http://steam4me.railpage.org.au/trainsim/index.html Mvh. Traingoal |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|