![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#76 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Varsågod, glad att det uppskattas.
/æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Nu övar jag med gantrybryggorna. SE Catenary modul 02 ser lite galet ut enligt rödmarkering. Finns det uppdatering att hämta? Om inte, kan ni fixa så det blir rätt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2010
|
![]()
Du må nok bare leve med det, selv om det ser litt halvrart ut ...
![]()
ocvn Senast redigerad av ocvn den 2012-05-03 klockan 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ajdå så tråkigt! Hoppades på fixering av denna. Undrar vem gjorde den?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Medlem
|
![]()
Dette er "FASTE OBJEKTER", de tilpasser seg ikke omgivelsene. Det blir som å sette feil nøkkel i en lås, nøkkelen vil ikke passe slik du ønsker at den skal gjøre
![]() |
#81 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nej, det är inte fastsättning. Det är brygga och modul i för sig, alltså två delar. Placera bryggan först och sen modul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Härligt att du gör Trollhättan i RW! Kommer det att bli som rutten till MSTS?
![]() |
![]() |
#83 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja du Pierre, om jag ska bygga så krävs av många här ställer upp med objekter, för jag klarar inte av att bygga dem.
Att anpassa spåren efter modulen kräver mycket jobb, så glöm det. Enlig bilden så är det jag placerade bryggan och modulen över dubbelspår. Det är bara modulen "SE Catenary modul 02" som jag vill gärna ha den ändrad eller skapa ny modul som passar över dubbelspår. Hoppas skaparen förstår.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-05-04 klockan 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Men detta är alltså inte några dynamiska objekt utan de är fasta. Jag gissar att newS som har gjort bryggorna och modulerna har gjort dom enligt något standardmått (?). De passar alltså bara för ett visst avstånd mellan parallella spår.
Om du ökar avståndet mellan spåren med typ 20-30 cm så kommer utliggaren att ligga rätt mot tråden. Alternativet är att placera flera moduler manuellt ungefär som jag har gjort på min bangård. Nackdelen är att man kan behöva två moduler, en till varje spår, där man egentligen hade velat ha en modul för båda spåren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, precis så. Annars stjäl modulerna mycket plats för andra objekter och FPS blir resultat lägre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
4,5m spårmitt-spårmitt på dubbelspår och jag tror det är de måtten newS använt. har man manuellt placerat spår bredvid varandra ett i taget är det lättast att manuellt passa in utliggarna med separata objekt för varje spår.
![]() |
#87 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Kan inte News skapa en modul som passar till dubbelspåret? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! en fråga,kan man inte ändra i trackrule så att det blir rätt bredd ?
mvh John
![]() |
#89 |
Medlem
|
![]()
Nei, det er som Basse sier, det er lettest å legge dobbeltsportet ditt slik at det passer masten enn for han å måtte lage nye master ... skulle han lagd master som passet alle typer dobbeltspor hadde vi ikke sett noe til disse mastene ... det er lettere for deg å manuelt plassere ut utliggere som passer din kjøretråd
![]() |
#90 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Läste du vad Hgn skrev?: Nackdelen är att man kan behöva två moduler, en till varje spår, där man egentligen hade velat ha en modul för båda spåren. Där vill jag helst slippa göra´t. Gantrystolparna passar perfekt till dubbelspåren, men inte denna modulen. Det måste vara fel mått uträknat.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-05-04 klockan 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|