Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-13, 04:54   #1081
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
...i always come back to the same question (why is it barely braking on slopes but braking good on flat).
SV
I've read the post from Andy, and have experimented with the the loco's enginespec file. I've edit the 'max decel' value and i found out that it is possible to stop this train gently both on slopes and flats. This will maybe cause a misfunction to the CAB-driving peoples. I'm not so familiar with your cab yet, so i can't evaluate this. As Andy says, I'll find a compromise.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2007-11-13 klockan 05:13.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-13, 07:16   #1082
Romet12
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Standard

Jag tycker att den där märket "FIS" är coolt, men jag förstog inte varför den kom upp!
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-13, 08:04   #1083
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12
Jag förstår, men det skulle kunna vara COOLT om han skulle göra/fixa tv:n.
hmm, tv:n ser så dåligt ut. Om den ska fungera behöver jag att bygga den om först och gör bättre texturer på den. Inte en stort prioritet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Svoyager: Är det något krångel med sin server för det skulle ta över 3 timmar att ladda ner senaste versionen av C20 och så långtid har det aldrig tagit förut att ladda ner från din hemsida...
Hmm, vet ej. Den finns hos godaddy.com och jag har ingen anning om alla servers fungerar bra eller inte. Jag har inte en "dedicated server" hos nån plats, bara en "shared server" hos godaddy så kanske normalt att den är långsam några gånger. (dedicated server = $$$$$$$. shared server = $. ).

Citat:
Ursprungligen postat av Conny_87
Den varingstriangel du visar är en markering från FIS:en (FelIndikeringsSystem). Det är när det blir något fel på tåget mao. Behöver inte vara nåt allvarligt, kan tex tala om att du har överlast i boggi MA. Varför den dyker upp på David's modell vet jag inte, men det är det den är till för iaf.

En grej som däremot jag ser som verkar lite konstig, det är att BÖR-värdet ligger på 15. Om det nu är vid en station du är vid när bilden "togs". Där borde BÖR-värdet ligga på 50 om man nu inte har ett tåg precis framför sig.
euhh hmm, har gjort det på fel sätt då. oups, tyckte att när tåget hade en 15km/h max hastighet att det gula varning ljus tände och fel ikonen också visade på datorn. Oups inte så, bara lång biiiip. Har kollat igen en film jag tog när jag var i hytten och det är sant att det skulle inte visa ikonen. Ändå, ni vet nu att denna sak fungerar så när jag ska simulera tågfel i framtiden ska denna feature vara redan gjort hehe).

Tack för förklarningen!

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov
I've read the post from Andy, and have experimented with the the loco's enginespec file. I've edit the 'max decel' value and i found out that it is possible to stop this train gently both on slopes and flats. This will maybe cause a misfunction to the CAB-driving peoples. I'm not so familiar with your cab yet, so i can't evaluate this. As Andy says, I'll find a compromise.
Most interresting!!! Well, if i can adapt the CAB controls to your settings, maybe we can acheive both. I would be most interrested in hearing what you found out about that! How could you make the train react good on slope and flat at the same time???

Cheers
SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-13, 18:09   #1084
Romet12
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Conny_87
Den varingstriangel du visar är en markering från FIS:en (FelIndikeringsSystem). Det är när det blir något fel på tåget mao. Behöver inte vara nåt allvarligt, kan tex tala om att du har överlast i boggi MA. Varför den dyker upp på David's modell vet jag inte, men det är det den är till för iaf.

En grej som däremot jag ser som verkar lite konstig, det är att BÖR-värdet ligger på 15. Om det nu är vid en station du är vid när bilden "togs". Där borde BÖR-värdet ligga på 50 om man nu inte har ett tåg precis framför sig.
Vad är BÖR-värd?
Gammal 2007-11-13, 18:27   #1085
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

jag kan inte installera version 1.2.1 på mitt trs 04, content-manager låser sig när det har extraherat några % o sen händer inget mer har du något tips ?
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-13, 18:45   #1086
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Vad är BÖR-värd?
Bör värdet= Största tilllåtna hastighet, dvs den orangea pricken som visar på hastighetsmätaren hur fort du får köra.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-13, 18:55   #1087
Daniel
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Bör värdet= Största tilllåtna hastighet, dvs den orangea pricken som visar på hastighetsmätaren hur fort du får köra.
Röd är väl den ändå?
Gammal 2007-11-13, 20:29   #1088
SVoyager
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av v10
jag kan inte installera version 1.2.1 på mitt trs 04, content-manager låser sig när det har extraherat några % o sen händer inget mer har du något tips ?
möjlight att du har en corrupted download. nedladda dem 3 små packs istället för den stor packetet.
Gammal 2007-11-13, 20:35   #1089
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Standard

jag har försökt med detta men dom verkar inte gå i gång när jag ska ladda ner , jag kan låta det vara i 20 min o det har fortfarande inte hänt något
Gammal 2007-11-14, 14:04   #1090
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

I have fix my first problem, now the problem is just: 1. I can't chose a character to drive in cabmode, it's automatlic going to external view so i can't fix anybody to drive the train from the cab..
2. The plattforms is gone(don't now why).. Do you know how du fix this? And the stations plattforms that is gone as farest i know is: Västertorp å Hägerstensåsen..

Tillägg: Någon som har kuid numrena till t-bane stationerna?

Senast redigerad av Sparkfot den 2007-11-14 klockan 15:37.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 19:06   #1091
Romet12
Medlem

Standard

när jag lägger till mitt röst efter dingdkingding, då får jag error medelande i spelet när jag trycker på den svarta knappen...
vad ska jag göra eller gör jag något fel?

Senast redigerad av Romet12 den 2007-11-14 klockan 19:57.
Gammal 2007-11-14, 20:55   #1092
SVoyager
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av v10
jag har försökt med detta men dom verkar inte gå i gång när jag ska ladda ner , jag kan låta det vara i 20 min o det har fortfarande inte hänt något
har du gjort en höger click, spara som. när du nedladdar filar?

Citat:
när jag lägger till mitt röst efter dingdkingding, då får jag error medelande i spelet när jag trycker på den svarta knappen...
vad ska jag göra eller gör jag något fel?
du måste inte ändra "ding.wav" fil. du måste ändra "utrop.wav" fil. och som jag har skrivit, du måste använda samma "format" än utrop.wav fil. (mono - 22khz 8 bits, men du kan gå up till 44khz 16bits, måste vara mono).
Gammal 2007-11-14, 21:03   #1093
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
har du gjort en höger click, spara som. när du nedladdar filar?
ja det har jag
Gammal 2007-11-14, 21:12   #1094
Romet12
Medlem

Standard

Kan du skicka mig ljudet, där någon säger dörrarna stängs!
Gammal 2007-11-15, 04:09   #1095
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Ni har lyckats ganska så bra med hela stockholms tunnelbana, det är ju bara början iallafall, så lycka till i fortsättningen med den och naturligtvis med Trainz stolthet: C20 tunnelbanetåget som du David kommit oerhört långt med måste jag säga, du måste vara en naturbegåvning helt enkelt, är du kanske Ingengör på riktigt? Åtminstone kan man ju tro det, lycka till med dina fortsätta c20 upplagor. Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:28.