![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#106 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
På tal om pendeltåget, så tror jag att det kommer bytas ut mot något av dieseltågen som kan öppna dörrarna.. För "pick upp passengers" funkar inte med EMU 6111 :/
![]() |
#108 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Men man kan kanske lägga till "Pick upp passengers" till tåget. Hoppas någon vet om man kan det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Det kan man inte.. Jag kommer kanske använda "stop at destination" istället, då stannar man bara precis som om man ska plocka upp passagerare fast man behöver inte trycka på T.
![]() |
#110 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det kanske ska till nån rad i bin-filen!? Tror ju knappast att man måste ha dörrar som öppnas och stängs för att det ska fungera!??????
![]() |
#111 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ingen aning.. Han kanske släpper sin fulla version snart? Den kanske har öppningsbara dörrar.
Iaf, nu är jag färdig med miljö runt Riggby. Ska bara fixa själva stationen nu ![]() ![]() Kommer nog arbeta mycket med banan ikväll ![]() ![]()
![]() |
#112 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Väldigt snyggt!
Har undrat en sak...blir FPS lidande med så mycket grönt?
![]() |
#113 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#114 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nu är Riggby helt klart! Kommentera gärna
![]() ![]()
![]() |
#115 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Du börjar verkligen få kläm på det där, det ser otroligt fint ut! Och jag som tycker editorverktygen är helt hopplösa...
![]() ![]()
![]() |
#116 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Tack, jättekul att höra
![]() Ang. editorverktygen så är dom rätt enkla när man lärt sig dom ![]() Men att lägga plattformar nu är enkelt när man lärt sig hur offset-verktyget fungerar. Det var därför jag gjorde plattformen i en kurva ![]() ![]() Tillbaka till själva banan. Idag kommer jag arbeta med stationen efter Riggby. Den kommer bli en mötesstation (som ligger i en lite större stad).
![]() |
#117 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Saker laddas in i minnet allt eftersom de behövs och renderas på skärmen och det är då som FPS kan bli lidande. Plocka upp passagerare kan man göra utan att ha rörliga dörrar. Det är några rader i blueprinten som måste till vilka talar om var passagerarna kliver på. Förhoppningsvis kan veterantågsföreningen snart starta publika turer med sin X7+UB7X med fullt fungerande dörrar. ![]() /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jaha, mja dom sitter rätt tätt (gräsen alltså...) Men min dator klarar av det iaf.. Den är ca 4år gammal.
![]() |
#119 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
Var har du hittat det tåget? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Det finns att köpa hos steam (eller andra leverantörer??). Som sagt är det paywere och kostar typ 14£. Det medföljer några olika scenarios till originalrutterna också..
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|