![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#106 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Det där är fel! Bara 1421 och 1422 byggdes om. Resten målades mörkblå men var fortfarande växlade för 160 och var därmed Rc6.
![]() |
#107 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
skall hytt och enginespecar finnas. Rapportera här om något inte funksr!
![]() Hytten har <kuid:67375:101205> och de tre specarna; Rm max 100 kph <kuid:67375:101210> Rc1 max 135 kph <kuid:67375:101211> Rc3 max 160 kph <kuid:67375:101212> Om ni öppnar CW-lokets config.txt skall ni ändra i början enl. bild 1 och i slutet i kuid-table enl. bild 2. (på bilderna är hytten och Rc3-specen inlagda). Sen sparar ni och committar!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-10-19 klockan 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Veteran
|
![]()
... som man kan vara tvungen till ibland som ni märkt:
Om ni tittar på bilden ser ni övre delen av motorcontainern i CW-lokets engine-spec (samma som Rm). Specar innehåller bara en config.txt som man öppnar: Motorcontainern innehåller först lite allmänna data bl.a. STH, sedan följer effektuttaget vid de olika körlägena 0 -8. läge 0 är alltid noll. Om vi sen tittar på läge 1 så ser man effektuttagen vid olika hastigheter. Man ser att det avklingar ganska snabbt (jämför med läge 8 som visar max-uttag. Nu till saken: Om man vill ändra så att loket får t.ex. STH = 180 kph istället för 100 så skall man multiplicera alla hastighetsangivelser i alla containrar med 1.8 (180/100). STH 29x1.8= 52.2 1.1x1.8= 2 3.6x1.8= 6.5 osv. Man kan öka eller minska lokets accelerationsförmåga genom att öka eller minska alla effektangivelser med en faktor, t.ex. x1.5 ger 50% högre effekt. Detta är ett tråkigt pilljobb men som ni märker ibland nödvändigt!
![]() |
#109 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
En svart Trainz-dag har blivit ännu svartare. När jag med hjälp av WinRAR skulle öppna CW-Rc så möttes jag av den obegripliga varningen om "att jag måste starta uppackningen från en tidigare volym". Jag har haft WinRAR i många år men något liknande har jag aldrig varit med om. Dessutyom har jag fått från ett obekant håll en mapp som heter "Community ware RC-lok...".
Olika vägar har prövats, vilkert bara gett fler varningar. Mer svärta: Route-filen till den bana jag bygger på 12 mb har utan anledning ändrats till en sessionsfil på 1,2 mb - men det har inte med den här tråden att göra. Ursäkta. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Veteran
|
![]()
Men några RAR-filer till Rc CW har jag aldrig hört talats om Det man laddar ned när man KÖPT? loket är en CDP. Det är den som heter v1 (inte den som heter beta_1).
![]() |
#111 |
Veteran
|
![]()
Jag har redan själv märkt några oegentligheter (säkringsskåpet har transparens m.m.). Jag skulle vara tacksam om ni postar allt ni märker i denna tråd, så rättar jag till och gör en uppdatering av Droboxfilerna, sisådär var 14de dag.
![]() |
#112 |
Veteran
|
![]()
Bara för att jag laddat upp en hytt till Rc CW hoppas jag att ni som är intresserade köper loket (150 kr är FAKTISKT billigt) och med tanke på att Fredrik betalat tusentals kronor för ge oss denna service borde det vara en självklarhet att skaffa sig loket på ett hederligt sätt. Får jag reda på att några sysslar med att skicka loket som RARA filer till varann blir jag HELIGT förbannad och kommer att sluta göra något för Trainz annat än till mig själv.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() PS Jag är normalt helt emot kommers med hobbyprylar men ide´n med CW var att det skulle ge lite pengar till att utveckla vår hobby och detta forum. DS
![]() |
#113 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]() Citat:
5. Spärr, man lyfter denna och för bestämt upp tågbromsens handtag till ändläget för att göra ett prov om tryckluftssystemet till tågbromsen är tätt. 16. Ger endast ett pipande ljud ifrån sig för att indikera att den används, ingen visuell varning. 17. Stängs kompressorn av kommer tids nog en indikering på tablån om "Lågt tryck h-behållare" 34. Ingen indikation på tablån. 38. Indikation "Tågvärme till" lyser när tågvärmen är aktiverad. 45. Ingen indikation på tablån 46. Om jag inte minns helt galet indikeras detta på tablån med "Kokplatta till" när den aktiveras. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Veteran
|
![]()
Bra JoakimE, jag har försökt få en del att fungera men det hänger på skriptet (röda lampan) som indikerar fel i just "HandleLamps" och "UpdateLamps". Vissa, som tågvärme och bromstrycksvakt fungerar medan andra som t.ex. kokplatta inte gör det. Själv "skriptanalfabet" är jag beroende av att någon välrenomerad mästerskriptare gör detta. Så ni får nöja er med det som är så länge! Men det är bra att ni postar vad ni vet och iaktar så finns allt samlat i denna tråd när den dagen kommer.
![]() |
#115 |
Medlem
|
![]()
Men fins loken med i download länken? Gp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
En liten fråga bara, men vem är det man betalar till om man vill ha loket?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2004
|
![]()
Hur gör man för att få hytterna i Rc-loken jag har i Trainz 2009 sedan tidigare?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Veteran
|
![]()
Beskrivet i post #104 på denna sida!!
![]() |
Ämnesverktyg | |