Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-25, 03:17   #1186
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Tack för informationen, alltid lika trevligt att få svar på detta forum. Mvh Johnny Nilsson
Ställer man en relevant och trevlig fråga kan man få väldigt informativa svar....

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-25, 03:24   #1187
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Ja, det har jag sett positiva bevis på för jämnan och det uppskattas naturligtvis. Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-25, 09:11   #1188
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Lite nyheter.

Jag var lite upptagen denna veckan så kunde jag inte arbeta på c20 men jag har börjat idag och allt är nästan gjort. Jag först sökte efter det rätt "font" typ, hittade och köpte den. Med det kan jag använda samma font typ som finns på ricktigt (titta på bilden för att ser font på photoshop mellan två bilder jag tog. Ingen skillnad).

www.svoyager.com/namnerpavag.jpg

Har gjort mer än halva namn listan. 2001 till 2150. Några kvar att göra, sen måste jag testa på vilken storlek dem ska vara. (För det är 269 texturer är det viktigt att hitta bästan mellan kvalitet och textur storlek.) Just nu har jag gjort dem i hög kvalitet (just to keep a template), 1mb per texturer är för hög så måste jag ändra det (eller ska det vara 269+mb att nedladda på nästa version hehe, helt inte bra idé.). So i need to shrink it to a fraction of the current size.

Mer om det om några dagar.
SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-25, 10:48   #1189
Romet12
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Standard

Jag har hittat ett fel.
När jag kopplar C20 vagnet "Som jag kör" med ett annat c20 vagn då blir det ett mellan rum mellan båda vagnen.
Varför?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-26, 09:01   #1190
SVoyager
Medlem

Standard

Success!!

www.svoyager.com/success.jpg

Texturer ta totallt bara 18mb, jättebra för 269 texturer och som ni ser, texture kvalitet är bra!

Nu har jag några saker kvar att fixa. Tågen ta egen nummer och ska aldrig ta samma nummer men om man väljer en nummer manuellt i surveyor är det möjligt att välja samma nummer två gånger, så måste jag fixa det.

obs, i bilden är texturen på tåget lite fel, det är normallt.

----

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12
Jag har hittat ett fel.
När jag kopplar C20 vagnet "Som jag kör" med ett annat c20 vagn då blir det ett mellan rum mellan båda vagnen.
Varför?
Ja det är inte perfekt, men denna sak fungerar bara i trs2006. (vilket trs har du?). har du nån screenshot av det så att jag kan kolla om det är vad jag tycker.

SV
Gammal 2007-11-26, 16:41   #1191
Romet12
Medlem

Standard

har trs2006!

Gammal 2007-11-26, 18:06   #1192
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
Success!!
/.../
Texturer ta totallt bara 18mb, jättebra för 269 texturer och som ni ser, texture kvalitet är bra!
/.../
SV
Eh, ska det inte vara 270 texturer, det finns ju 270 vagnar?

//Lars S
Gammal 2007-11-26, 21:22   #1193
SVoyager
Medlem

Standard

right. vet inte varför jag har skrivit 269, måste ha varit sent på kvällen/morgonen. klart att det är 270.

om mellan rum mellan vagnen, jag ska försöka att hitta problemet. tack för screenshot
Gammal 2007-11-27, 22:41   #1194
Romet12
Medlem

Thumbs up

Så, hur går det?
Vad tycker ni om C20?
Jag tycker att den är sk*t cool, jag kunde aldrig tro att någon som Svoyager skulle göra sånt...
Wow... Helt otroligt.
Gammal 2007-11-27, 23:46   #1195
Jonmpa
Medlem

Smile

Jag vågar påstå att C20 tågmodellen är det största som har hänt tågsimuleringsvärlden hittills och jag känner på mig med största sannolikhet att vi så småningom kommer att få se: X1, X2, X3, X10, X60 och många fler tåg med fotorealistiska hytter till Trainz Railway Simulator i framtiden, aktuellast till trainz verkar just nu vara: C20 som kontinuerligt kommer i nya fräscha superduper upplagor, X10p, UBXP "Roslagsbanevagnarna" Länge sedan man hörde om hur det går med C14H till Trainz faktiskt, jag tror jag ska kolla den tråden.
Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-11-28, 03:55   #1196
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Jag vågar påstå att C20 tågmodellen är det största som har hänt tågsimuleringsvärlden hittills och jag känner på mig med största sannolikhet att vi så småningom kommer att få se: X1, X2, X3, X10, X60 och många fler tåg med fotorealistiska hytter till Trainz Railway Simulator i framtiden, aktuellast till trainz verkar just nu vara: C20 som kontinuerligt kommer i nya fräscha superduper upplagor, X10p, UBXP "Roslagsbanevagnarna" Länge sedan man hörde om hur det går med C14H till Trainz faktiskt, jag tror jag ska kolla den tråden.
Mvh Johnny Nilsson
En absolut förutsättning för att lyckas så som David har gjort med C20 är, förutom talang inom 3D-modellering, att kunna få tillgång till dokumentation och, inte minst, till själva vagnarna och det är inte alltid alldeles självklart att det går att lösa.

Om jag får skryta lite har jag haft möjlighet att arrangera så att David fått tillgång till allt detta. Även Conny_87 har hjälpt till.

Inte minst har utfärden med C20 2163 på morgonen den 10 juni i år bidragit till att skaffa ljudmaterial och kompletterande bildmaterial. En intresserad förare som ställde upp på Davids idéer och önskemål gjorde det hela än mer produktivt. Tillgången till 2064 och en reparatör i Nyboda i april förra året har bidragit till att göra förarmiljön autentisk. För att få bra bilder på IDUn har även 2164 varit inblandad.

Sammanlagt har, som jag skrivit tidigare, totalt 6 C20 varit inblandade i projektet på olika sätt (hittills).

Man kan väl bara hoppas att David efter C20-projektet tar sig an Cx-vagnarna. Ett viss bildmaterial finns redan.

Ett stort tack går givetvis till mina vänner inom Tågia som ställt upp på mina önskemål och sett till att alla nödvändiga tillstånd funnits. Det är inte alldeles självklart att man, utan kostnad, kan få låna en C20 med förare en tidig söndagmorgon! (Tanken med den tidiga söndagsmorgonen var baserad på att det då är 15-minutertrafik på Tub3, alltså gott om tid att göra saker mellan trafiktågen). Tack också till Veolia-folket på TLC3 som stod ut med Davids påhitt!

F.ö. har David, förutom sina äventyr med C20, åkt förarhytt i X60 och kört A32. Men det var andra som fixade det!

//Lars S
Gammal 2007-11-28, 13:03   #1197
Jonmpa
Medlem

Smile

Ja, det är helt fantastiskt vad duktiga ni alla som bidragit till grunden till detta projekt har varit duktiga och lagt manken till. Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-11-28, 13:36   #1198
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Har funderat på när denna bild skulle komma passande men när vi endå är inne på hyllningar så känns läge för att visa den. Svoyager: Du får säga till om du ej vill ha bilden kvar i forumet så plockar jag bort den ur inlägget.

Ordet jag söker är bara TACK!
För en underbar C20 modell!
Bilden föreställer skaparen av C20:n brevid SkåJs Ra 994 i våras.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg P1000659(webb).jpg (134.5 KB, 129 visningar)

Senast redigerad av Sparkfot den 2007-11-28 klockan 13:38.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 22:22   #1199
Dennis
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Standard .

Jag kan inte ladda ner version 1,2 det kommer bara: Content manager plus har stött på problem..Vill så gärna köra tåget, verkar ju väldigt roligt

Nån som vet problemet? Tacksam för hjälp
Dennis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 10:02   #1200
Bengt74
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dennis
Jag kan inte ladda ner version 1,2 det kommer bara: Content manager plus har stött på problem
Ladda ner den direkt från hemsidan istället utan CMP. http://www.svoyager.com
När du har den på datorn så kan du installera den med CMP.

Hälsar
Bengt

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:20.