Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-01, 10:00   #1201
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Tack alla för commentärer! Mycket kul att veta att ni tycker om allt som var gjort!

Det är klart att jag vill göra mer tåg i framtiden, skulle vara roligt att börja en ny projekt nån gång men det fortfarande finns så mycket kvar att göra på c20.

Jag har fått mycket erfarenhet (experience?) med denna projekt och jag vet att nästa projekten ska vara mycket lättare att göra för det finns många misstag jag ska inte göra igen osv. Jag också vet bättre hur TRS fungerar och kan göra mycket mer än 1 1/2 år sen.

Nu, det svårast är att kunna hitta tid för att arbeta på projekten men när jag läser commentärer som ni har skrivit blir det alltid lättare att hitta tid. Tack!

---

Sparkfot, ingen problem du får publicera denna bild som du vill! Its cool to see that one popup again heh.

SV

Senast redigerad av SVoyager den 2007-12-01 klockan 10:02.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-01, 13:00   #1202
Dennis
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt74
Ladda ner den direkt från hemsidan istället utan CMP. http://www.svoyager.com
När du har den på datorn så kan du installera den med CMP.

Hälsar
Bengt

Men jag har ju laddat ner tåget från svoyager.com
Eller ska jag göra på nåt annat sätt?
Dennis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-01, 17:45   #1203
Bengt74
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dennis
Men jag har ju laddat ner tåget från svoyager.com
Eller ska jag göra på nåt annat sätt?
Nej, har du installationsfilen på hårddisken så är det bra.
Som du beskrev det så verkade det som du försökte ladda ner C20 via CMP, inte att du försökte installerade det.

Om det krånglar vid installationen så vet jag tyvärr inte vad det kan vara för fel, beklagar.

Hälsar
Bengt
Gammal 2007-12-01, 20:57   #1204
SVoyager
Medlem

Standard

När man installera c20, tar det mycket tid. CMP svarar inte när man installerar den för 20+ sekunder.

Försöka att nedladda dem 3 små delar istället för det ståra cmp fil. När du har gjort det, du måste först öppna CMP (CMP måste fungera när du öppnar den utan att installera nånting), sen välj "file" och "import CDP" och välj CDP filen du har nedladdat.

Myself i always install my cdps by just opening them but when CMP doesnt want to cooperate, i do it manually that way, sometimes it work.
Gammal 2007-12-03, 20:03   #1205
Romet12
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Standard

Så, hur går det med arbetet d.v.s med C20?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-04, 01:06   #1206
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12
Så, hur går det med arbetet d.v.s med C20?
V1.3 Alfa 1 under leveranstest....

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-04, 14:07   #1207
Dennis
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
När man installera c20, tar det mycket tid. CMP svarar inte när man installerar den för 20+ sekunder.

Försöka att nedladda dem 3 små delar istället för det ståra cmp fil. När du har gjort det, du måste först öppna CMP (CMP måste fungera när du öppnar den utan att installera nånting), sen välj "file" och "import CDP" och välj CDP filen du har nedladdat.

Myself i always install my cdps by just opening them but when CMP doesnt want to cooperate, i do it manually that way, sometimes it work.

Men hur ska jag ladda ner c20 utan CMP??
Gammal 2007-12-04, 17:52   #1208
Sigma
Medlem

Reg.datum: May 2005
Standard

Här:

http://www.svoyager.com/downloads/c20/C20_v121.cdp

Spara till skrivbordet, och dubbelklicka på filen så ska väl den installeras automatisk, och som SVoyager sa, tar det lite tid.

Grymt bra arbete met tåget också. Keep it up, keep it up! .
Gammal 2007-12-05, 14:14   #1209
Dennis
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sigma
Här:

http://www.svoyager.com/downloads/c20/C20_v121.cdp

Spara till skrivbordet, och dubbelklicka på filen så ska väl den installeras automatisk, och som SVoyager sa, tar det lite tid.

Grymt bra arbete met tåget också. Keep it up, keep it up! .

Det är så jag har gjort och den blir ändå CMP fil när den kommer till skrivbordet?? Vad ska jag öppna den med då?
Gammal 2007-12-05, 17:22   #1210
Affe
Tidigare TriQz

Reg.datum: Nov 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dennis
Det är så jag har gjort och den blir ändå CMP fil när den kommer till skrivbordet?? Vad ska jag öppna den med då?
Du laddar ner den till skrivbordet...
När du väl laddat ner filen till skrivbordet så dubbelklickar du på CMP filen och så öppnas CMP...
Väl inne i CMP ska du markera de onjekt som du vill använda i trainz och väljer "Commit"... Sedan väljer du "Open for edit".

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 10:56   #1211
Dennis
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Affe
Du laddar ner den till skrivbordet...
När du väl laddat ner filen till skrivbordet så dubbelklickar du på CMP filen och så öppnas CMP...
Väl inne i CMP ska du markera de onjekt som du vill använda i trainz och väljer "Commit"... Sedan väljer du "Open for edit".

Men problemet är att jag inte kan öppna CMP..
Finns det inget annat sätt att ladda ner C20??
Gammal 2007-12-06, 10:59   #1212
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Dennis: Nej.

För övrigt undrar jag om du verkligen läser vad folk skriver till dig. Flera här har exakt talat om hur du ska gå till väga (flera olika sätt) men du verkar fråga samma sak om och om igen.

Senast redigerad av Fredrik den 2007-12-06 klockan 11:00.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 13:12   #1213
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

HEJ! Nja kan du inte öppna Content manager plus, CMP alltså, då är det svårt, då går det nog tyvärr inte, inte vad jag vet iallafall. Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 15:41   #1214
Dennis
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
HEJ! Nja kan du inte öppna Content manager plus, CMP alltså, då är det svårt, då går det nog tyvärr inte, inte vad jag vet iallafall. Mvh Johnny Nilsson

Okej..Aja tack för hjälpen
Gammal 2007-12-07, 12:03   #1215
SVoyager
Medlem

Standard

Quick update. (sorry for not translating, getting 5 am here and im a bit tired).

Been working for the past few days on fixing bugs with the features i added lately with the car numbers and computer screen enhancements.

Things are getting close to beta and release. Alot of the work was required to recode the computer screen to be able to display different things than what we have right now. It first started with the error screen that ya'll saw on the lill clip but was filled with "artifacts", remains of the previous screen, such as the tank pressure, time, etc. So i had to rethink the way i was going to handle the screen and fixed things up so things that shouldnt get displayed dont get displayed, wich is a hell of alot easyer for me to use now.

Now that all the artifacts on the computer screen are gone, i have a few remaining details left to deal with, the displaying of the A-B type on the computer display and finally fixing a small detail that got to do with the car number that makes the user able to choose twice the same number (the AI will never choose twice the same number but the user can force it so i gotta fix that).

Im trying to aim for an xmas release. I could even release it sooner if i could but i think ill hold it for xmas and i might even have time to put a small xmas bonus if all goes well.

So things are still underway, that computer screen rework was alot of work (and im quite satisfied with it as i have used some new methods i never tried before wich required alot of trial and error but works real nice and for once the code is kept real clean so its easy to work with it heh).

mvh!
SV (och förlåt med engelska)
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:54.