![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1216 |
Medlem
|
![]()
Det låter mycket mycket bra David, kanonbra jobbat som alltid. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Jag tror jag vet varför jag inte kan ladda
ner c20 nu..Min OpenGL fungerar inte. Eller har det nåt med installationen att göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
EDIT: Hur olika versioner av TRS fungerar är INTE något som hör hemma i den här tråden. Jag råder dig att RTFM (Read The Fucking Manual) för hur just din version fungerar! C20-modellen kan laddas ner och fungerar i alla versioner från TRS2004 SP2 och uppåt. Du har fått flera olika svar ovan på hur nedladdningen kan göras. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-12-07 klockan 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 |
Medlem
|
![]()
David!
I have found a script problem in v1.3 Alfa 1! I have made a number of attempts to mail screenshots to you but my e-mails get stopped by a spam software called Barracuda. I have e-mailed to Barracuda support and asked them to please try to solve the problem. The problem appeared when coming into a station and realizing that I was braking too hard and would stop short. At that point, I moved the driver's stick forward to run 2 and then started braking again. In this situation, a .wav file called acceleration0s.wav appeared to be missing or in bad format. And I have failed to reproduce the "going to the bathroom" problem..... //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-12-07 klockan 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1220 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Hälsningar Bengt
![]() |
![]() |
#1221 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
SV |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Success!!
Har fixat allt med dataskärmen och vagn nummer (när man väljer dem manuellt). Om man väljer en nummer som är redan "attributed" till en annan vagn ska en annan nummer välja automatisk. Vagn nummer visar också i hytten och på passagerare sidan. Det också visar A eller B vagn typ. Om man väljer en vagn typ manuell ska andra vagnen också välja det rätt typ (t.ex, jag väljer vagn typ A på en änd, andra änden ska välja typ B). Visar också "juist next to the" vagn nummer på insidan och utsidan. Now those trains look alot more personallised, more real! Hope ya'll like those new features, i personally luv em! www.svoyager.com/vagnnummer.mpg Nu finns det några buggs kvar att fixa, som ni kan ser på filmen finns en lite bugg my hytt dörren på utsidan samt med den som finns inne i vagnen (mellan hytten och passagerare sidan). mvh! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 |
Medlem
|
![]()
Laddar just nu ner v1.31 Alfa 1 för test!
//Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det grymma med modellen tycker jag är ljudet under gång! Det är forfarande inte perfekt i alla avseenden men ändå grymt realistiskt! Men så är det också autentiskt ljud det handlar om, inspelat av David i hytten på C20 2163 den soliga söndagsmorgonen den 10 juni i år mellan Hallonbergen och Akalla. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-12-11 klockan 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Så, hur går det med er?
Har ni kört C20 i spelet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1226 | |
Medlem
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]() ![]() Kan inte vänta tills det kommer ut... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 | |
Medlem
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 |
Medlem
|
![]()
Satt och tittade på filmen när du kopplar på och av vagnarna på bangården (http://www.svoyager.com/tagnummer.mpg). Hittade en grej i slutet som inte stämmer riktigt med verkligheten.
Vet inte hur pass långt du tänker gå med modellen. Men när man kopplar på vagnar dyker inte vagnsnummren upp automatiskt på displayen i verkligheten, som den gör på din modell. Utan när man kopplar ihop vagnarna så slocknar displayen och visar enbart tiden (precis som när du nycklat ifrån), och man måste nyckla ifrån och vänta ca 20 sekunder och sen nyckla i igen. På så vis startar man WTB:n i tåget och får upp dom nu tillkopplade vagnarna på IDU:n. Hängde du med? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Och om jag känner David rätt vill han att även detta ska fungera som i verkligheten! EDIT: Men efter en koppling byter man ju hur som helst ofta hytt, åtminstone i depå, varför man hur som helst nycklar av i den hytt man befinner sig och byter hytt där man nycklar i igen. Men om man sitter i ledarhytten och någon annan kopplar i bakänden så blir det ju så här, förstås. Eller? EDIT2: Och vid närmare eftertanke finns det ju två varianter av begreppet koppling, dels att koppla ihop, dels att koppla isär. Det där med att koppla ihop är ju rätt enkelt, man kör ihop vagnarna med "lagom" fart. (De som inte har utbildning på A24/B24 kör ihop tämligen mesigt.... En bestämd smäll ska det vara så att kopplen verkligen går ihop - man ska inte behöva prova att koppla ihop tre gånger som jag varit med om. Efter tre misslyckade försök, där föraren var tvungen att koppla isär manuellt för att vi skulle kunna prova igen, datorn vägrade koppla isär eftersom det inte var kopplat men ändå satt vagnarna fast i varandra, slingade vi vagnen och kopplade i andra änden. Då sa jag till föraren att inte köra så mesigt och vips kopplade det! Rc1166, som också har A24/B24-utbildning, kanske instämmer?) Att koppla isär är något vi inte bör lära ut på modellen, där får man nog använda TRS vanliga avkopplingsfunktion med någon form av nycklingsprocedur beroende på hur och var i tåget man kopplar isär. Men det finns två sätt, via datorn, som är det normala, och helt manuellt. EDIT3: Och, bara så att ni vet, C20 är i stort sett omöjliga att koppla i kurva. Det ska vara rakspår. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-12-18 klockan 01:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|