![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Äntligen. Efter tre veckors uppehåll kommer vi nu till Hungaroring i Ungern, Budapest. Kurvig bana med en bra rytm vill jag påstå. ![]() [Ursäkta bildstorleken modemare] Nu har vi kört Fredagens träningar och resultatet är följande: Träning 1: 1. Michael Schumacher Ferrari 1:16.755 2. Rubens Barrichello Ferrari 1:17.122 3. Felipe Massa Sauber-Petronas 1:18.388 4. Giancarlo Fisichella Jordan-Honda 1:18.388 5. Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:18.452 6. Olivier Panis BAR-Honda 1:18.861 7. Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:19.041 8. Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:19.051 9. David Coulthard McLaren-Mercedes 1:19.125 10. Ralf Schumacher Williams-BMW 1:19.193 Träning 2 1. Michael Schumacher Ferrari 1:16.346 2. Rubens Barrichello Ferrari 1:16.952 3. Ralf Schumacher Williams-BMW 1:17.228 4. Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:17.298 5. Giancarlo Fisichella Jordan-Honda 1:17.399 6. Takuma Sato (r) Jordan-Honda 1:17.598 7. David Coulthard McLaren-Mercedes 1:17.704 8. Felipe Massa Sauber-Petronas 1:18.051 9. Jenson Button Renault 1:18.250 10. Pedro de la Rosa Jaguar-Cosworth 1:18.296 Som ni ser så är det Ferrari som har bästa paketet enligt Fredagens träningar. Vilket i och för sig inte var så oväntat. Felippe Massa var med bra på dagens tävlingar. Hoppas att vi får se honom ta poäng! Kimi Räikkonen var återigen bättre än skotten David Coulthard. Undrar om inte Coulthars får passa sig om han ska ha kvar sin styrning till år 2004. Nu är det ju klart att Rubenc Barrichello får 100% stöd utav Ferrari då Schumacher redan säkrat titeln i Frankrikes Grand Prix. Vi får se om det blir ett scenario då Ferrari har både första och andra platsen till hans dom sista varven. Williams ser lite bleka ut, Ralf bara 10:a på första träningen. Jag tror tyvärr inte dom håller den här helgen, men man ska aldrig säga aldrig. TV4 startar sändingarna redan 13.30 nu på Söndag. Det sägs vara perimär för en ny "Formel-1 studio" en halvtimma innan loppet. Mycket kul tycker jag, kanske har dom tid att köra lite reklam där innan loppet. Även kvalet följs imorgon klockan 13.00 om jag inte minns fel. Nu är det klart att TV4 sänder Formel-1 i minst tre år till. Mycket kul! Nu har ni mina funderingar. vad tycker ni om Formel-1? Vad tror ni kommer häna, vem vinner? Diskuttera allt! Uppskattas denna tråd? Skriv allt rörande Formel-1 ! Tack på förhand! Med vänlig hälsning: Pson ![]() Edited by - Pson on 16 August 2002 22:30:00 |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Senior Member
|
![]()
Jag är fast i F1-träsket sen 4 år sen tillbaka. Tyvärr har det blivit mer och mer ointressant då Ferrari har fått till en alldeles för bra bil
![]() Tidsträningen på fredag/lördag brukar vara relativt ointressant då de flesta stall använder det till att testa olika inställningar på bilen inför racet. Ungern är en väldig smal och "smutsig" bana så McLaren kan ha nytta av sitt snällare chassi jämfört med Williams, men BMW har ju en aningen bättre motor. Så det blir intressant! Just det.. Ferrari vinner väl, vem som kommer först är ointressat eftersom enda anledningen att Barren får vinna är för att pappa Schumi är klar WDC.. Edited by - MagnusH on 17 August 2002 00:25:12 |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
En gäspning från start till mål. Rubens Barrichello ledde och Michael Schumacher höll andraplatsen, allt enligt Ferraris planer, när Ferrari erövrade ytterligare en seger i F1-cirkusen. Trea kom Ralf Schumacher.
Slutställning i Ungerns GP 01. R Barrichello Ferrari (B) 1:41:49.001 2 02. M Schumacher Ferrari (B) +0.4 2 03. R Schumacher BMW-Williams (M) +13.3 2 04. K Raikkonen McLaren-Mercedes (M) +29.4 2 05. D Coulthard McLaren-Mercedes (M) +37.8 2 06. G Fisichella Jordan-Honda (B) +68.8 2 07. F Massa Sauber-Petronas (B) +73.6 2 08. J Trulli Renault (M) +1 lap 2 09. N Heidfeld Sauber-Petronas (B) +1 lap 2 10. T Sato Jordan-Honda (B) +1 lap 2 11. J Montoya BMW-Williams (M) +1 lap 2 12. O Panis BAR-Honda (B) +1 lap 2 13. M Salo Toyota (M) +2 laps 2 14. P de la Rosa Jaguar-Cosworth (M) +2 laps 2 15. A McNish Toyota (M) +2 laps 2 16. M Webber Minardi-Asiatech (M) +2 laps 2 Mästerskapsställning efter Ungerns GP 1 Michael Schumacher 112 2 Rubens Barrichello 45 3 Ralf Schumacher 40 = Juan Pablo Montoya 40 5 David Coulthard 34 6 Kimi Räikkönen 20 7 Jenson Button 11 8 Giancarlo Fisichella 7 = Nick Heidfeld 7 10 Felipe Massa 4 = Jarno Trulli 4 12 Jacques Villeneuve 3 = Eddie Irvine 3 14 Olivier Panis 2 = Mark Webber 2 = Heinz-Harald Frentzen 2 = Mika Salo 2 Källa: Dailyf1.com ![]() Med vänliga hälsningar Lukas Nilson / Webmaster på www.s-klass.cjb.net "It takes two to lie. One to lie, and one to listen!" Edited by - niofem on 18 August 2002 16:02:02 |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Helt underbart lopp för mig som är Tifosi! Lite tråkigt lopp men det har det för vana att bli i Ungern. Schumacher hade potentialen att vinna, om Barrichello hade kunnat utmana Schumachers fart som han hade när han satte nytt banrekord vet jag inte ännu. Fräck omkröning av Räikkonen när Montoya åkte av! Kul att du redovisar resultaten, Niofem! Vad tyckte ni om TV4:s Formel-1 studio? Jag tyckte det var väldigt bra och behåller den gärna! FORZA FERRARI! Med vänlig hälsning: Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
Jag knäppte över till 4:an och kollade lite på deras F1-studio. Det var riktigt bra faktiskt!
Sen loppet somnade jag nästan till.. Ferrari har gjort en helt överlägsen bil i år. Synd att Montoya fick fel på bilen och inte kunde utmana Kimi mer, hade varit kul med en fight, men kör man sönder den så gör man.. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citat:
Jag hade tyvärr ingen möjlighet att ta del av den första halvtimmen av programmet. Hur ser studion ut? Hade de intervjuer etc.? Presentation av banan? För övrigt har TV4 nyligen tecknat nytt kontrakt med FIA, så vi lär se Formel 1 i TV4 i minst tre år framöver. ![]() Med vänliga hälsningar Lukas Nilson / Webmaster på www.s-klass.cjb.net "It takes two to lie. One to lie, and one to listen!" |
|
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
Fisichella är den klart skickligaste föraren i cirkusen, jag tror han har goda chanser att vinna på Spa, en pall placering kan man nog räkna med om bilen håller.
Skulle vara intressant att se Fisi i en konkurrenskraftig bil någon gång.. ![]() Jonte |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|