|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2006-07-26, 12:57 | #1 |
Tidigare ssg
|
Jag är inte så haj på det här så hjälp önskas
Jo det är såhär att jag laddat ner en massa fordon till Msts men vet inte riktigt hur jag får dem att funka, enligt instruktionerna är det tydligen bara att lägga filen i Trains mappen men det funkar inte, tex så skulle jag installera "litt Rc6" men det vill inte funka. Kan någon här urförligt steg för steg säga hur jag går tillväga för att få de att fungera samt gå att köra?
Tacksm för hjälp. |
|
2006-07-26, 13:04 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Det stämmer att du måste lägga den upp-packade lok-mappen i TRAINS-mappen, så där är du rätt ute. Kontollera för säkerhet skull så att filerna sedan ligger direkt i denna mapp, så det inte har kommit en undermapp till, då blir det inge bra.
Nästa steg du måste göra är att skapa ett consist. Det gör du i aktivitets-editorn eller om du har annat program för det, Conbuilder t.ex. Finns beskrivet hur du gör här: http://www.banbyggarna.se/guider/guider.htm Nu ska du kunna köra det installerade loket i explore. Vill du skapa en aktivitet, så följer du guiden för det, som oxå finns på banbyggarna. |
2006-07-26, 14:21 | #3 |
Tidigare ssg
|
Tackar för hjälpen
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|