![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2006
|
![]()
Hej igen!
Jag kär Trainz 2004, Railway Simulator passenger editon, är jag hopplöst ute? eller är denna version fortfarande användbar i större sammanhang? Jag har built number 2285, det tycks inte finnas någon uppdatering till den versionen? eller kan jag ladda ned vilken uppdatering som helst? Jag har en viss förkärlek för DB VT 13.5 (TEE, Trans Europe Express) Jag har försökt att ladda hem detta tåg från Auran, download station, tror att jag lyckats, jag får också upp en bild av tåget i "train wiever" när jag skall ställa ut lok och vagnar på banan, men det blir ingenting. Nästa gång jag försöker är tåget "borta". Ok, några andra saker... Aurans sidor på nätet där man kan ladda hem tåg, vagnar och andra prylar tycks ju för det mesta vara nere, ni vet man får upp den irriterande texten "sidan kan inte visas..." Laddade hem litet roliga grejer från några olika svenska sidor, jag har förstått att lok och vagnar skall läggas i mappen "engines" men var lägger jag färdiga scenarior, byggnader, flygplan och landskap? Tazckdam för svar. Mvh Björn J. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Andvänd CDP!
![]()
![]() |
#3 | ||||
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej Björn!
Jag ska försöka svara på några av dina frågor. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ska som sagt kolla upp det där med uppdateringar så återkommer jag. Fråga gärna igen om det är något som är oklart. mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#4 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Angående uppdatering så måste jag tråkigt nog meddela att det inte gick att göra så som jag tänkte.
Min tanke var att först uppgradera till SP3 för att sedan hitta en version av SP4 som skulle passa. Tyvärr så verkar dom ha tagit bort alla SP utom SP4, så då går inte SP3 att få tag på längre. Det du kan göra är att skriva ett meddelande här: http://www.auran.com/helpdesk/default.php för att förhoppningsvis få hjälp med rätt uppdatering. mvh .... Mats
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]() Citat:
Rätta mig gärna om jag har fel. http://www.auran.com/TRS2004/sp4_dow...D=0&Build=2285
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Fyra tips till uppdateringen:
Stäng av ev. antivirusprogram inför uppdateringen. Backa upp ev. eget material och nedladdade saker, med andra ord sådant som inte följer med installationscd´n. Om uppdateringen "tycks" hänga sig, vänta hellre för länge än att avbryta för tidigt. Kör aldrig en uppdatering (gäller Trs2004 och Trs2006) från annat än hårdisken, med andra ord, spara gärna på Cd/Dvd men kör ej filen därifrån. Här är en länk till "Release Notes" med lite matnyttig info: http://forums.auran.com/TRS2004/foru...threadid=71678
![]() ![]() ![]() /Harry Senast redigerad av Kiefer den 2006-10-07 klockan 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
TRS2004 SP3 var ju en liten katastrof och den ersattes av SP4 om jag nu minns rätt.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|