![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
...hittar ni det lilla samhället Stockaryd, stationshuet huseras numera av hembygdsföreningen sen plattformen flyttats ett par hundra meter till ett sidospår.
Blev lite inspirerad av Mazz/Micke321 i veckan och började åter knåpa i huset, allt utom lod är klart. Vet inte hur man gör för att konvertera till andra trs, går det ens när man byggt i tsm? Släpper gärna 3d filen iallafall för det! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Snyggt Olaf
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Moderator
|
![]()
Tack! Satt och funderade på om man skulle knåpa vidare med stationshusen i området, kanske man får till alla mellan Alvesta och Nässjö tillslut(förutom Nässjö då, där snackar man ju extrema projekt)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Fint gjort!
Går det inte att exportera till exempel plasma p3D eller liknande?
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Trevligt, trevligt, Olaf!
![]() Detta kommer ju hur bra som helst, behövs nya stationshus! ![]() Tyvärr är det väl så att man inte kan exportera från TSM såvitt jag vet, men en kompromiss-lösning skulle eventuellt kunna vara om du ställde textur-filerna till förfogande samt en snabb måttritning på byggnaden, så borde någon med Gmax kunna skapa den relativt enkelt till Trainz oxå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
|
![]()
Tackar! Jag delar mer än gärna med mig av mått och texturer, måtten är uppskattade men det blev ganska bra proportioner på det ändå.
![]() Tänkte bygga några till men måste ut och ta texturbilder och nu är det tidsmässigt svårt att få dagsbilder. Hur gör man förresten nattexturer för hus, och snö/årstider? Huset bör ligga på ~450-500polygons i msts om jag inte minns fel, sitter ej vid tsm för tillfället. Stuprören är väl främsta anledningen till antalet polygons. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Snyggt bygge Olaf! Trevligt nu när det kommer ut lite bättre stationshus än de som redan finns. Trevligt alltså.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|