|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-05-19, 14:09 | #1 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
Hjälp, hur lägger jag räls i MSTS?
Hej alla
Nej nu måste jag ha hjälp av er duktiga banbyggare har lyckats att skapa mark nu, men nu ska jag lägga räls å då kör jag fast vad för räls ska jag använda å hur gör jag ? P.S Vad betyder dom röda linjerna på sverigekartan ? |
|
2007-05-19, 14:39 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Kul att du ska lägga spår!
Jag har följande synpunkter vad gäller spårval:
Så ungefär är mina synpunkter. Så det beror ju lite på vad man önskar och tycker är viktigt. Senast redigerad av Mazz den 2007-05-19 klockan 14:41. |
2007-05-23, 20:20 | #3 |
Medlem
|
De röda linjerna är väl den skapade markens rutor?
Jag har inte riktigt kommit igång med VKB inkl Markarydsbanan och ev Blekinge Kustbana. Jag har Xtracks men jag tror inte dennes utbud visas för mig i RE.
2007-05-24, 09:25 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
"Jag har Xtracks men jag tror inte dennes utbud visas för mig i RE."
Har du laddat ner och installerat båda Xtracks filerna? Det finns en mindre fil (XTracks v3.18 Standard Edition Setup), för dom som bara vill kunna köra rutter byggda med Xtracks och en större fil (XTracks v3.18 Route Builders Extras), som måste läggas in, om man vill bygga rutter med Xtracks! Spårbitarna är döpta på samma sätt som orginalspåren (och ser likadana ut), så du kanske redan har dom inlagda, men inte ser det det!? Om du har Xtracks inlagt, så ska du ha väldigt många spårbitar att välja mellan.
2007-05-24, 19:24 | #5 |
Medlem
|
Tackar
Jag tackar alla för svaren. Jag tror att jag inte har laddat ner båda sen såg jag att man var tvunget att ha något som heter H eller vad det var när man använde 3.18 stämmer det ? Å iså fall var hittar jag det (det måste väl finnas på danska sidan förstår jag men kom ej ihåg var). M.V.MSTS Hälsningar Coffiehans alias H-E Hedström |
2007-05-25, 09:54 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Behövs inget extra förutom dom båda Xtracks paketen. Det lilla för att kunna köra rutter med Xtracks och det stora för att kunna bygga rutter med Xtracks. Installera båda, om du ska bygga en rutt med Xtracks!
I det stora paketet ingår en exe.fil som heter Horace (är det den du kallar H????). Den ska endast köras om du lagt till Xtracks till en rutt som har orginalspåren. Bygger du en rutt från början (skapar marken själv mm) behöver denna inte köras. Läs allt om Xtracks här: http://www.xtracks.tk/ Lycka till!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-05-25 klockan 09:59. |
2007-05-25, 16:19 | #7 |
Medlem
|
tackar för svaret
ja det var horace jag menade men jag vet inte om jag måste ladda om msts för när jag startar det då slocknar det när det har laddat lite (troligtvis fel på dator/%/¤&/()076) m.v.h coffiehans |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|