![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej
Hur lägger man till tåg/banor och annat till spelet? Det finns mycket att ladda hem men jag har ingen aning hur man lägger in det så man kan spela med sakerna sen ... Hjälp mig, är nybörjare .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Till TRS2006 är det väldigt enkelt.
Man laddar först hem allt som behövs, varpå man dubbelklickar på den CDP-fil man nyss laddat hem. Då öppnas CDP - Conent Dispatcher Plus - och sakerna du nyss installerat hamnar under fliken "Open for edit". Nu markerar du allt, högerklickar och väljer "Commit" (Ctrl+M funkar också). Nu ska allt vara installerat och klart. Förutsatt att du har alla filer du behöver osv... Laddar man hem paket från Download Station kan man också använda sig av "Download Helper" som finns i CDP. Allt man då behöver göra är att klicka på Start i DH så laddas sakerna hem. Vill du dessutom att CDP ska installera sakerna åt dig, kan du under Settings välja "Auto commit". Hoppas du förstår, annars är det bara att ställa frågor. Hjärtligt välkommen till TRS-världen. Ta det lungt, ibland är det beroendeframkallande..! ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej
Jag förstår lite hur CMP funkar .. Och trainz har jag spelat länge men på demo version.. Men jag förstår inte hur "Missing dependencies" funkar.. Någon som kanske kan hjälpa mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Undrar samma om missing dependencies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ta och kolla den tråden, där har både jag och Bengan försökt hjälpa så mycket det går när det gäller just CMP ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |