|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-12-02, 21:32 | #1 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Ett problem med MSTS:
När jag startar MSTS så kommer ett meddelande upp, det står: Error reading train database File: Trains/Trainsset/X52_SL/X52_SL_3281.eng
Andra gången Error reading train database file: Trains/Trainsset/Xu8_SL/X52_SL_3281.eng Om man trycker på Ja så kommer samma meddelande upp fyra gånger, och om man väljer Nej, stängs MSTS ner. Varför tror ni meddelandet kommer upp? och vad beror detta på? Senast redigerad av Bombardier Train den 2008-12-02 klockan 21:33. |
|
2008-12-02, 22:55 | #2 |
Guest
|
det beror på att du antingen:
A) saknar loket eller vagnen ifråga, d v s mappen med loket X52_SL inte finns i TRAINSET-mappen. B) Ett consist (tågsammansättning) sakans i mappen CONSISTS där X52_SL ingår. Att lösa problemet är att lusläsa mapparna TRAINSET ochj CONSISTS och ta bort de felande filerna. EN VIKTIOG REGEL ÄR ATT ALLTID TA BACKUP på mapparna TRAINSET och CONSIST efter en installation av MSTS så att man kan återgå om det strular. |
2008-12-03, 15:48 | #3 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
|
|
2008-12-03, 22:53 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Om det nu är en aktivitet du installerat som orsakar problemen!? Tänk på att en aktivitet man tar hem för en rutt kräver att man har vissa tåg installerade. Läs alltid readme filen som följer med aktiviteten. I den står vilka tåg man behöver. Intallera alltid tågen före aktiviteten!
2008-12-09, 20:31 | #5 |
Tidigare Ruben
|
Men jag har inte instalerat någon aktivitet till MSTS.
Meddelandet kom upp första gången när jag laddade ner detta tåg. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=18371 |
2008-12-09, 21:21 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Har inte provat detta tåg själv, men finner det lite konstigt att den saknar filer ur 2 tågmappar (X52_SL och Xu8_SL)????? Tåget låg väl i en mapp? Kom det consists (con-filer) med tåget?
Jag tror att antingen har ommålaren glömt att döpa om nån fil eller att han gjort consists på nått test-tåg och dom råkade "halka" med!? Kolla om du har mapparna X52_SL och Xu8_SL i TRAINSET. Och kolla om du har filen X52_SL_3281.eng i dom mapparna! Du kan ta bort con-filerna ur CONSISTS mappen som har med tåget att göra och göra egna... Själv tror jag det har kommit med nån con-fil som inte borde kommit med och det är den som spökar...men det är bara vad jag tror!?
2008-12-09, 22:53 | #7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Troligen är det installationproblem. Consitsmappen skall vara i Trainsmappen och X52_SLmappen skall vara i Trainset och inte SL_Regina för då blir det fel i systemet.
Lycka till!
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2008-12-09 klockan 22:54. |
2008-12-10, 17:07 | #8 | |
Tidigare Ruben
|
Citat:
Jag ska pröva nu, för att se om det går bättre nu. |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|