|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-01-26, 21:00 | #1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Grym BVE-film!
|
|
2009-01-26, 21:09 | #2 |
STW-member
|
Här har man satsat mycket på realism. Tågen ser lite enkla ut men omgivningen är imponerande.
2009-01-26, 21:15 | #3 |
Admin & STW-member
|
och det är gratis! Lite högre kvalité på modellerna och det blir verkligen fint!
|
2009-01-26, 21:22 | #4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
Funkar BVE med vista ?
Hur som helst så var videon verkligen av högsta kvalitet och jag har sett ett par riktiga höjdare till modeller på en sida, ska se om jag kan hitta den bara |
2009-01-26, 21:30 | #5 |
STW-member
|
Jag visste inte att man kunde se tågens utsida och miljön på detta sättet. Tidigare var (väl) BVE begränsat till en vy från hytten och på hytterna hade man laget ner otroligt mycket arbete.
2009-01-26, 22:11 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Här kan man läsa mer om openBVE:
http://openbve.uuuq.com/en/index.html Ja, man kan även hämta hem simulatorn där. Här finns många bilder från rutten i filmen: http://www.railsimroutes.co.uk/gallery.html Bilderna tål ju definitivt att titta länge och detaljerat på... Vad mer kan man önska i en tågsimulator, är en spontan fundering. Ja, mer väldetaljerade fordon då, men det är väl bara o göra... Kanske är det openBVE som är framtidens koncept för tågsimulatorer? |
2009-01-26, 22:45 | #7 | |
Medlem
|
Citat:
2009-01-26, 23:59 | #8 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Wow!
Växtligheten var ju väldigt trevlig. Och ljudet likaså. Kunde man bara få till lite svenska objekt så är man ju på god väg. Hur ser det ut med editorer? Finns det något motsvarande RE för msts? Har bara tittat lite snabbt och inte blivit så mycket klokare. Jag har i alla fall konstaterat att 3D Canvas kan exportera objekt för BVE. Som sagt, kanske någonting att fundera vidare på. Vackert var det i alla fall. mvh .... Mats |
2009-01-27, 00:03 | #9 |
Admin & STW-member
|
Nej, inga editorer. Läste på OpenBVEs-forum där michelle hade kommenterat en önskan om en editor om att det är lättare att göra det för hand.
|
2009-01-27, 00:15 | #10 |
Hedersmedlem
|
Körkänslan i BVE har alltid varit överlägsen MSTS och Trainz, men BVE har "fått spö" angående grafiken. Nu verkar dom vara överlägsna även där! Visst såg tåget i filmen inget vidare ut (måste vart en beta!?), men jag har sett många som varit bättre...
Hur är det med AI trafik? Förut stod tågen man mötte bara still. Någon som vet om dom utvändiga vyerna? Förut var det som nån sagt, bara innifrån hytten vy. Och sen undrar även jag om det finns (eller kommer) nån rutt editor? BVE är ganska otroligt, då det "spöar" många andra tågsimmar på många punkter och samtidigt är helt gratis!
|
|