Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-01-08, 13:59   #1
the soil man
Junior Member

Reg.datum: Jan 2003
Standard Difficulty to download

In order to download the excellent models at your site, I registered with the forum as stated. But I keep on getting the "Please register"-page. Please help!

Thanx

FRED

the soil man besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-08, 14:01   #2
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

you need to have one internet explorer window open where you are logged into the forum, and in the 2nd window you download

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-08, 14:05   #3
the soil man
Junior Member

Standard

Ah, thanx. I am starting my downloads now . . .

FRED

Gammal 2003-01-08, 14:17   #4
the soil man
Junior Member

Standard

Nah, still not working. I have the forum page open, with the download page on a different page, but still no luck?

FRED

Gammal 2003-01-08, 14:41   #5
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

On the browser-window that holding the forum, make sure you are logged in. If you keep getting the message try to browse the forum cause there is a time-out if you have been idle on the forum.

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-08, 14:47   #6
the soil man
Junior Member

Standard

Right on man, will do so. Thanx a mill.

FRED

Gammal 2003-01-08, 23:12   #7
pglrtrain
Member

Reg.datum: Aug 2002
Standard

Hello!

I have the same problem. Sometimes I have to login and logout up to 8-10 times before I can download. There are some more forum-user who have the same problem.

I have no solution, but you can login and logout until you can download.

Patrick

pglrtrain besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-08, 23:16   #8
Janne
STW-member

Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Men om man följer Fredriks råd några inlägg upp i tråden så löser det sig!

/Janne
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-09, 19:12   #9
pglrtrain
Member

Standard

Det hjälper inte med Fredriks råd heller. Jag gör allt man kan göra för att slippa logga in varje gång man ska ladda ner något.

Jag är inloggad i forumet.
Jag har uppdaterat både forumsidan och startsidan och STW sidan.
Jag har snurrat runt på forumet och direkt till nedladdningsidan.
Jag loggar ur forumet och väntar på att man ska få meddelandet att man inte är inloggad och forumsidan laddas om. Därefter loggar jag in och ser att jag är inloggad på forumet. Gör en uppdatering igen på startsidan och STW sidan.

Det konstiga är detta händer mer eller mindre varje gång jag ska ladda ner något. Ibland kan det räcka med att jag loggar in en enda gång. Ibland får jag logga in och ur 8-10 gånger.

Moa så tycker jag inte att det är SBS fel.

Jag vet att fler har samma problem. Men för dom flesta fungerar det problemfritt. Vad det beror på vet jag inte..

Patrick

SBS = skit bakom spakarna, användarfel!

Gammal 2003-01-09, 19:57   #10
By Pell
Senior Member

Standard

Citat:
quote:
Det hjälper inte med Fredriks råd heller. Jag gör allt man kan göra för att slippa logga in varje gång man ska ladda ner något.

Jag är inloggad i forumet.
Jag har uppdaterat både forumsidan och startsidan och STW sidan.
Jag har snurrat runt på forumet och direkt till nedladdningsidan.
Jag loggar ur forumet och väntar på att man ska få meddelandet att man inte är inloggad och forumsidan laddas om. Därefter loggar jag in och ser att jag är inloggad på forumet. Gör en uppdatering igen på startsidan och STW sidan.

Det konstiga är detta händer mer eller mindre varje gång jag ska ladda ner något. Ibland kan det räcka med att jag loggar in en enda gång. Ibland får jag logga in och ur 8-10 gånger.

Moa så tycker jag inte att det är SBS fel.

Jag vet att fler har samma problem. Men för dom flesta fungerar det problemfritt. Vad det beror på vet jag inte..

Patrick

SBS = skit bakom spakarna, användarfel!

Har du en brandvägg installerad? Det kan vara den som ställer till det. Har du inte det så vet jag inte vad som är problemet, för mig funkar det med att högerklicka på filen jag vill ladda ner och öppna i nytt fönster och sen spara där man vill.

Pelle

By Pell besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-09, 20:47   #11
Daniel R
Medlem

Standard

Jag har också problem med nedladdningen. Ofta stängs alla IE-fönster när jag försöker ladda ner något, eller så får jag upp ett felmeddelande från IE att "ett fel har inträffat".

Jag har iofs en brandvägg, men den är inaktiverad. Jag har också testat att stänga av viruskollen, men det hjälper inte heller...

Daniel R besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-09, 21:56   #12
pglrtrain
Member

Standard

Nej jag har ingen mjukvarubrandvägg. Däremot sitter jag bakom en router, men att kalla den för brandvägg är nog lite att ta i kanske. Den har bara NAT och det räknas ju inte som riktig brandvägg!

Gammal 2003-01-09, 22:01   #13
By Pell
Senior Member

Standard

Citat:
quote:
Nej jag har ingen mjukvarubrandvägg. Däremot sitter jag bakom en router, men att kalla den för brandvägg är nog lite att ta i kanske. Den har bara NAT och det räknas ju inte som riktig brandvägg!

En router är på sätt och vis en brandväg just på grund av NAT. Men jag tror ju inte att det är det som är problemet. Du har ingaen annan burk hemma som du har mot nätet som du kan ladda ner på och sen flytta via nätverket eller bränna på en cd-rw.

By Pell besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Trainz Download helper update Rc1166 Trainz - Allmänt om Trainz 0 2004-05-21 23:04
Help!...cannot download Puntanen decidious treepac fikalaker Trainz - Allmänt om Trainz 2 2003-03-31 23:46
Nya download hos TAC! LLJ Trainz - Allmänt om Trainz 0 2003-03-01 23:57
Download Problem Yethi Trainz - Allmänt om Trainz 3 2002-11-19 19:31
Mina Uc reskins nu på download station! Tomas Trainz - Allmänt om Trainz 6 2002-10-27 08:49

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:55.